کد خبر : 1782467 | 06 مهر 1400 ساعت 14:25 | 10.3K بازدید | 1 دیدگاه

فابرگاس: می‌خواهم در بالاترین سطح مربی شوم

سسک فابرگاس، بازیکن سابق بارسلونا و چلسی، می‌گوید دوست دارد در آینده تجربه مربیگری در بالاترین سطح را داشته باشد.

فابرگاس: می‌خواهم در بالاترین سطح مربی شوم

به گزارش "ورزش سه"، بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا که یکی از بهترین مدافعان اروپایی قرن جدید به حساب می‌آید در حال حاضر منبع یادگیری برای بازیکنان جوان موناکو است. بازیکن سابق بارسا به تجربه و دانش خود در بیرون و درون زمین اعتماد دارد و می‌خواهد خیلی زود وارد دنیای مربیگری شود.

فابرگاس درباره دوران حضورش در موناکو می‌گوید:« از این که اینجا هستم خوشحالم. عشقی که آنها به من دارند را حس می‌کنم و این احساس متقابل است. بازیکنان این تیم بسیار کنجکاو هستند. من هنوز قدرت بازی را دارم اما حقیقت دارد که نقشی متفاوت در بیرون و درون زمین ایفا می‌کنم. سال گذشته توانستیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم. امسال خیلی خوب آغاز نکردیم اما آرام آرام مسیر پیروزی را پیدا می‌کنیم. هیجان بسیاری برای حضور در لیگ اروپا داریم.»

 

1488379

 

بازیکن سابق بارسلونا درباره شرایط فعلی این باشگاه و جدایی مسی اظهار داشت:« در فوتبال همه چیز در عرض چند ثانیه تغییر می‌کند. این بار نوبت او بود، من لحظات بسیاری شبیه به این سپری کردم که باید به بهترین شکل بر آنها غلبه کرد. لئو پسری فوق العاده قوی و رقابت جو است. او مشکلی برای سازگاری با این شرایط نخواهد داشت. متاسفانه مسئله مسی در زمانی در باشگاه مطرح شد که ثبات چندانی وجود نداشت. وقتی او از فوتبال خداحافظی کند، می‌توان بازی باشکوهی برای بزرگداشت و وداع با او برگزار کرد. اسطوره‌های باشگاه باید همانطور که شایسته آنهاست از این تیم جدا شوند.»

فابرگاس درباره شرایط خود در پنج سال آینده گفت:« فکر می‌کنم بازنشسته شدم و در بالاترین سطح در حال مربیگری هستم. نمی‌خواهم با حضور در باشگاه‌های بزرگ مرتکب اشتباه شوم. ساختن یک سبک خاص خودم زمان می‌برد. نیازی به گفتن نیست که با توجه به سبک بازی من، می‌توان گفت که دوست دارم چطور تیمم را هدایت کنم و چگونه مربی باشم.»

ستاره سابق چلسی در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین مربیان 20 سال اخیر از نظر او چه کسانی هستند گفت:« پپ گواردیولا، ژوزه مورینیو و کارلو آنجلوتی. این سه نفر اولین کسانی هستند که به ذهنم می‌رسند. من بسیار خوش شانس بودم که در طول دوران فوتبالم با بهترین مربی‌ها تمرین کردم و برابر بهترین‌ها بازی کردم.»

دیدگاه‌ها