کد خبر : 1783228 | 10 مهر 1400 ساعت 17:52 | 21.4K بازدید | 4 دیدگاه

زمان دربی های لیگ بیست و یکم مشخص شد

با برگزاری مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره لیگ برتر، هفته برگزاری دربی های مختلف فصل جدید نیز مشخص شد.

زمان دربی های لیگ بیست و یکم مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، با حضور هوادار در فصل جدید فوتبال ایران، یک دربی دیگر به جمع شهرآوردهای فوتبال ایران اضافه شد. علاوه بر این، چند دربی دیگر در مناطق مختلف کشور برگزار می شود که می توان به شهرآوردهای اصفهان، کرمان و نفتی ها خوزستان اشاره کرد.

 

قطعا مهمترین دربی فوتبال ایران مربوط به بازی استقلال و پرسپولیس است. در قرعه کشی که امروز برگزار شد، در همان گوی نخست تکلیف دربی تهران مشخص شد و سرخابی های پایتخت باید در هفته هشتم به مصاف هم بروند. اتفاقی که در فصل گذشته نیز رخ داد و دو تیم در هفته هشتم به مصاف هم رفتند.

 

با صعود هوادار به لیگ برتر و سقوط سایپا به دسته یک، تعداد تیم های تهرانی ثابت ماند. جدال هوادار با پیکان می تواند جایگزین دربی خودروسازان شود. تیم پرانگیزه رضا عنایتی برای رقبایش حریف آسانی نخواهد بود و جدال آنها با پیکان در هفته دوم، یکی از چندین دربی تهران خواهد بود.

 

نباید به راحتی از دربی اصفهان گذشت. ذوب آهن فصل گذشته وضعیت خوبی نداشت اما در نقل و انتقالات تابستانی با حضور مهدی تارتار و جذب نفرات جدید این تیم تقویت شده و می تواند برای سپاهان مدعی رقیب قدرتمندی باشد. دربی اصفهان در چهارم برگزار می شود.

 

دربی کرمانی ها نیز یکی از شهرآوردهای جذاب لیگ خواهد بود. گل گهر که با امیر قلعه نویی می تواند یک تیم مدعی باشد در هفته دوازدهم با مس رفسنجانی روبرو می شود که با محمد ربیعی در فصل نخست حضور خود در لیگ برتر، نتایج قابل قبولی کسب کرد.

 

دربی نفتی های خوزستان میان نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان نیز جدال مهمی خواهد بود. این دو تیم باید در هفته چهاردهم با یکدیگر روبرو شوند. با سقوط ماشین سازی به دسته یک، تعداد دربی های فوتبال ایران کاهش یافت و تراکتور در لیگ بیست و یکم دیگر رقیب همشهری ندارد.

دیدگاه‌ها