کد خبر : 1783635 | 12 مهر 1400 ساعت 13:18 | 26.6K بازدید | 36 دیدگاه

بازگشت رشید مظاهری؛ مثبت یا منفی؟

بازگشت رشید مظاهری به جمع شاگردان فرهاد مجیدی، واکنش‌های متفاوتی را در بین هواداران استقلال ایجاد کرده است.

بازگشت رشید مظاهری؛ مثبت یا منفی؟

به گزارش "ورزش سه"، رفت و آمد‌های متوالی رشید مظاهری، با آنچه مسئولان باشگاه استقلال دلجویی او از کادر فنی و بازیکنان نامیدند پایان یافت و این دروازه‌بان فصل بعد لیگ برتر را در دروازه استقلال خواهد ایستاد. اتفاقی که با اعتراض برخی از هواداران و پیشکسوتان استقلال همراه بود و برخی نیز آن را به پای علاقه‌ی او به استقلال گذاشته‌اند.

 

آن چیزی که بیش از همه به کمک مظاهری آمده تا ترک کردن استقلال در آستانه‌ی بازی با الهلال از سوی برخی هواداران این تیم چندان مورد شماتت قرار نگیرد مصاحبه‌ی چند روز پیش محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان است. ساکت مدعی شد که باشگاهش، به دلیل عدم قبول شرط ویژه‌ی مظاهری از انعقاد قرارداد با این دروازه‌بان منصرف شده است.  طبق ادعای ساکت، مظاهری خواستار گنجاندن شرط موافقت با جدایی‌اش به محض دریافت پیشنهاد استقلال بوده است.

 

1650224

 

 

همچنین بخش زیادی از دلایل ترک نابهنگام استقلال توسط مظاهری به پای رفتار و عملکرد مدیری نوشته شده که اقبال و اعتماد زیادی در بین هواداران استقلال نداشت و به نوعی این موضوع باعث شده تا این اقدام مظاهری تا حدودی نیز معلول رفتار خصمانه‌ی مدیریت سابق باشگاه با او پنداشته شود.

 

با این همه هنوز هم برخی از هواداران و پیشکسوتان استقلال، این رفت و آمد‌های مظاهری و رفتار مهربانانه‌ی کادر فنی و مدیریت جدید باشگاه با او را ضربه‌ای به شأن و جایگاه استقلال می‌دانند و آن را در راستای نهادینه شدن رویه‌ی بازیکن‌سالاری در چند سال اخیر این باشگاه می‌دانند.

 

شرط مظاهری برای سپاهان نشان می‌دهد که این دروازه‌بان با یک فصل بازی در یکی از دو تیم مطرح پایتخت، ارزشی که این پیراهن از هر نظر به شخصیت حرفه‌ای و اجتماعی یک بازیکن می‌دهد را درک کرده است. در روزگاری که برخی با یک سال بازی در دو تیم پرسپولیس و استقلال به عنوان پیشکسوت به تلویزیون دعوت می‌شوند، مظاهری خوب فهمیده که ماندگاری در استقلال از او برندی معتبرتر و با ارزش‌تر هم در دوران بازی و هم برای دوران بازنشستگی می‌سازد. او که می‌توانست پس از فسخ قرارداد با استقلال با تیمی همچون سپاهان قرارداد ببندد، اشتباه برخی از بازیکنانی که در سال‌های اخیر پیراهن این دو باشگاه را به امید بازگشت با پیراهن تیمی دیگر عوض کردند و در نهایت هم موفق به بازگشت نشدند، را تکرار نکرد و تا آخر برای بازگشت به استقلال صبر کرد.

 

1650225

 

 با این حال جدال‌های مظاهری با دو باشگاه تراکتورسازی و استقلال در دو فصل نقل و انتقالات اخیر، حتی در صورت محق بودنش، وجهه‌ی حرفه‌ای  او را تحت تاثیر قرار داده اما احتمالا او روی حافظه‌ی ضعیف جامعه هواداری فوتبال و از آن بیشتر مدیران فوتبال ایران حساب ویژه ای باز کرده است!

 

با این تفاسیر آیا باید بابت بازگشت رشید مظاهری به استقلال آن هم با این همه کش و قوس او را شماتت و متهم به بازارگرمی و سواستفاده از شرایط نابسامان مدیریتی کرد؟ یا او را ستایش کرد که تا لحظه‌ی آخر برای ماندن در استقلال جنگید؟ نتیجه هر چه باشد مظاهری با این رفت و برگشت‌ها، خود را وام‌دار استقلال و هوادارانش کرده و به تبع آن منتظر فرصتی است که اعتمادها را به سمت خود برگرداند.

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها