کد خبر : 1783739 | 12 مهر 1400 ساعت 21:11 | 44.3K بازدید | 15 دیدگاه

یزدانی در باران فیتیله پیچ غرق شد

کشتی ایران در دومین فینال امشب هم شکست خورد.

یزدانی  در باران فیتیله پیچ غرق شد

 به گزارش ورزش سه، امیر محمد یزدانی، کشتی گیر دسته 65 کیلوگرم ایران یک روز پس از طلای شیرین حسن یزدانی برای کسب مدال طلای قهرمانی جهان روی تشک رفت.

 

امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف گابریل جاناتچ از اتریش رفت و با اجرای چند بارانداز 10 بر صفر برنده شد. یزدانی در دور یک هشتم نهایی به مصاف ماکسیم ساکولتان از مولداوی رفت و با نتیجه 13 بر 3 به پیروزی رسید و‌ راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله به مصاف کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان می رفت؛ او اما با یک دفاع خوب در برابر این حریف  4 بر 2 برنده شد. یزدانی در نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم مقابل علیبک عثمان اف از قرقیزستان قرار گرفت و با یک کشتی به یادماندنی 5 بر 4 برنده این نبرد جذاب لقب گرفت.

 

ژاگیر شاکیف از روسیه حریف یزدانی در دیدار پایانی بود؛ یزدانی مثل مبارزه نیمه نهایی که به سبک حسن یزدانی وارد تشک شده بود این بار هم به سبک ورود او به تشک در مبارزه فینال 86 کیلو با یک غلط جلو به استقبال حریف روس خود رفت. روحیه بالای او خبر خوبی بود اما کشتی گیر روس که دارنده طلای اروپا بود توانست از یک فرصت، نهایت بهره را برده و کشتی گیر ایران را با غافلگیری، زیر 3 دقیقه شکست دهد.

 

در ابتدای کشتی،  یزدانی، شاکیف را به بیرون حل داد و این کشتی گیر با زانو از تشک خارج شد؛ داوران به این حرکت امتیازی ندادند و دو کشتی گیر به وسط تشک برگشتند. روی زیرگیری شاکیف ، یزدانی به دنبال کنده کشی بود و در این حین کشتی گیر روس هم سعی در به پل بردن حریف داشت. طی این حرکت شاکیف 5 بار یزدانی را به پل برده و صاحب 10 امتیاز شد؛ یزدانی هم از دو کنده کشی خود 4 امتیاز گرفت تا نتیجه 10-4 به نفع شاکیف شود.

 

در ادامه همین خاک، شاکیف با اجرای چندین فیتلیه پیچ متوالی موفق به پایان کشتی شد؛ در حالی که کشتی گیر روس با 4 امتیاز حاصل از دو فیتیله پیچ اول صاحب برد شده بود اما حرکت فیتلیه پیچ خود را چند بار دیگر هم ادامه داد تا شکست سنگینی را به یزدانی تحمیل کند.

 

1650939

 

کشتی گیر روس بلافاصله بعد از پایان مبارزه به سمت یزدانی رفت و به او دلداری داد.

 

1650938

دیدگاه‌ها