کد خبر : 1783747 | 12 مهر 1400 ساعت 21:31 | 49.8K بازدید | 15 دیدگاه

نقره جهان بر گردن نخودی جوان

طلسم ایرانی ها برابر جوردن باروز باقی ماند

جوردن باروز کشتی گیر وزن 79 کیلوگرم تیم ملی آمریکا توانست با نتیجه 5 بر یک از سد محمد نخودی بگذرد و مدال طلای این وزن را به خود اختصاص دهد.

طلسم ایرانی ها برابر جوردن باروز باقی ماند

به گزارش "ورزش سه"، در سومین دیدار فینال امشب از رقابت های جهانی نروژ، محمد نخودی کشتی گیر وزن 79 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در مبارزه ای نفس گیر به مصاف جوردن باروز آمریکایی رفت که در نهایت نتوانست به طلسم ناکامی های کشتی گیران ایرانی برابر باروز خاتمه دهد تا این کشتی گیر باتجربه آمریکایی به سیزدهمین پیروزی خود برابر حریفان ایرانی خود دست پیدا کند.

 

نخودی که در گام نخست موفق شده بود کانوا کشتی گیر ایتالیایی را با نتیجه 11 بر صفر شکست دهد، در نبرد دوم با نتیجه 8 بر 4 آرمان آواگایان نماینده ارمنستان را شکست داد و در دیدار سوم با نتیجه قاطع 11 بر صفر الکما فرانسوی را از پیش رو برداشت. او شب گذشته در دیدار حساس مرحله نیمه نهایی با نیکا کنتچادزه گرجستانی روبرو شد که در نهایت در یک کشتی حساس و نفس گیر با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

 

نخودی در حالی باید با باروز مبارزه می کرد که این کشتی گیر آمریکایی پیش از این 12 بار رقبای ایرانی خود را شکست داده بود. او برابر صادق گودرزی، سه بار و برابر عزت الله اکبری هم 3 بار برنده شده است، 2 بار پیمان یاراحمدی را برده و کشتی گیران بزرگی مثل مرتضی رضایی قلعه، علیرضا قاسمی، سیدعلی موسوی و مصطفی حسین خانی را هم هر کدام یک بار برده بود و امشب نیز توانست نخودی را شکست دهد.

 

در مبارزه امشب و در سه دقیقه نخست دو کشتی گیر نتوانستند فن خاصی را به روی دیگری اجرا کنند‌. پس از اینکه باروز فعال تر از نخودی بود، داوران یک اخطار ۳۰ ثانیه به نخودی دادند که پس از عدم کسب امتیاز توسط او، یک امتیاز به جوردن باروز داده شد. در لحظاتی پایانی تایم اول، نخودی در پی انجام فن سر بند و پی بود که ناموفق عمل کرد و سه دقیقه نخست با یک امتیاز به سود کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید.

 

در تیام دوم باروز از تجربه بالای خود نهایت بهره را برد و فعال تر بود. او با یک زیرگیری و زیر دو خم انفجاری موفق شد نخودی را خاک کرده و ۲ امتیاز دیگر بگیرد تا حساب کار 3 بر صفر شود. در ادامه نیز چند بار کشتی به دلیل مصدومیت نخودی قطع شد و کادرپزشکی با حضور روی تشک مسابقه، مشغول مداوای ملی پوش ایرانی شدند.

 

در وقت های باقیمانده این مبارزه، جوردن باروز یک بار دیگر موفق شد با زیرگیری سریع نخودی را خاک کرده و به امتیاز پنجم برسد. در ثانیه های پایانی این مبارزه، به دلیل اینکه باروز ضربات متعددی را به سر نخودی وارد کرد، یک اخطار گرفت و داوران یک امتیاز به کشتی گیر ایرانی دادند.

 

در نهایت این نبرد حساس با نتیجه 5 بر یک به سود جوردن باروز آمریکایی به پایان رسید تا محمد نخودی به لیست کشتی گیران ایرانی اضافه شود که مقابل جوردن باروز تن به شکست داده است. بدین ترتیب نخودی جوان توانست مدال نقره قهرمانی جهان نروژ را کسب کند و مدال طلای وزن 79 کیلوگرم به جوردن باروز رسید.

 

1650947

 

1650946

دیدگاه‌ها