کد خبر : 1783751 | 12 مهر 1400 ساعت 22:02 | 114.7K بازدید | 32 دیدگاه

طلسم روز نحس شکسته شد

طلای سوم؛ مثل کامران زیر بگیر!

کامران قاسم‌پور با ارائه یک نمایش دلاورانه سومین طلای کشتی ایران در مسابقات جهانی را به گردن آویخت.

طلای سوم؛ مثل کامران زیر بگیر!

به گزارش "ورزش سه"، هر چقدر شب گذشته برای کشتی ایران یک شب به یادماندنی بود و حسن یزدانی و امیرحسین زارع توانسته بودند 2 مدال طلای ارزشمند را کسب کنند و 4 کشتی گیر نیز راهی دیدار فینال شده بودند، اما امشب مسابقات پایانی باب میل علاقه مندان به تیم ملی ایران پیش نرفت.

 

سه نماینده ایران به نام های علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی در مسابقات فینال مقابل حریفان خود شکست خوردند تا کاروان ایران 3 مدال نقره را کسب کند و نگاه همگان به دیدار فینال وزن 92 کیلوگرم بود جایی که کامران قاسم پور به مصاف حریف قدرتمند خود ماگومد کوربانوف قهرمان جهان از روسیه رفته بود.

 

کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد آندریل ولاوسف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در دور بعد با نتیجه 8 بر 1 ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قاسم پور در این مرحله در یک کشتی نفس گیر مقابل جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. 

 

این مبارزه حساس و نفس گیر از سوی دو کشتی گیر با جانب احتیاط آغاز شد و کامران قاسم پور و ماگومد کوربانوف مشغول ارزیابی طرف مقابل بودند تا اینکه به دلیل فعالیت بیشتر قاسم پور، داوران یک اخطار 30 ثانیه ای به کشتی گیر روسی دادند.

 

در آخرین لحظات از زمان 30 ثانیه ای که ماگومد کوربانوف در اختیار داشت، او موفق شد از قاسم پور زیرگیری کند و با خاک کردن کشتی گیری ایرانی، 2 امتیاز به دست آورد اما قاسم پور خوش شانس بود که تنها لحظاتی پیش از این زیرگیری، زمان 30 ثانیه ای کوربانوف تمام شده بود و داوران یک امتیاز نیز به او دادند تا حساب کار 2 بر یک به سود کشتی گیر روس شود.

 

در حالیکه 3 دقیقه نخست در حال اتمام بود و تنها 11 ثانیه باقی مانده بود، قاسم پور پس از یک زیرگیری دقیق به پای حریف خود رسید و آن را به دو خم تبدیل کرد که با مقاومت کوربانوف مواجه شد و در حالیکه تنها 3 ثانیه به پایان مانده بود، با یک درختکن زیبا توانست حریف روس خود را خاک کرده و تایم اول را با نتیجه 3 بر 2 برنده شود.

 

در تایم دوم یک بار دیگر کامران قاسم پور با زیر یک خم و تبدیل به درختکن، حریف قدرتمند خود را خاک کرد تا با نتیجه 5 بر 2 از حریف روس پیش بیفتد. کشتی در حال نزدیک شدن به دقیقه پایانی بود و کشتی گیر ایران در برابر حملات همراه با ضربه حریف مقاومت جانانه ای از خود به نمایش گذاشت؛ خشونت بالای کوربانوف یک اخطار برای او و یک امتیاز برای قاسم پور به همراه داشت. 

 

کشتی گیر روس بعد از این اتفاق چیزی برای از دست دادن نداشت و سرتاپا حمله شد؛ او پس از اینکه برای زیرگیری اقدام کرد و لِنگ را چاشنی کار کرد، موفق به خاک کردن قاسم پور شد. حریف روس در فاصله 28 ثانیه تا پایان از چپ و راست به دنبال بارانداز قاسم پور بود ولی کشتی گیر ایرانی هوشیارتر از این حرف ها بود و با یک عقربک کوربانوف را به پل زد و دو امتیاز دیگر هم کسب کرد تا در میان بهت کشتی گیر روسیه، قاسم‌پور 8-4 برنده مبارزه شود و مدال خوش رنگ طلا را از آن خود کند.

 

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از دو طلای شب گذشته یزدانی و زارع، در یک کشتی حساس و تماشایی و با درخشش قاسم پور صاحب سومین طلای خود در مسابقات قهرمانی جهان 2021 شد.

 

1650960

 

1650961

 

1650963

 

1650964

 

1650962

دیدگاه‌ها