کد خبر : 1783821 | 13 مهر 1400 ساعت 13:02 | 52.6K بازدید | 5 دیدگاه

همه احتمالات رتبه یک تیمی اسلو 2021؛

ایران ممکن است قهرمان جهان نشود

با وجود نمایش تحسین برانگیز آزادکاران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان، احتمال اینکه ایران قهرمان جهان نشود هم وجود دارد.

ایران ممکن است قهرمان جهان نشود

به گزارش "ورزش سه"، شب دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان با صدرنشینی ایران در بخش تیمی به پایان رسید. در این شب سه نماینده ایران نقره گرفتند و با کسب طلای قاسمپور، شمار طلاهای ایران نیز به عدد سه رسید. در چنین شرایطی اما شاهد دو شکست بسیار تلخ بودیم؛ شکست هایی که می تواند معادله قهرمانی را تحت الشعاع قرار دهد.

 

بر اساس نتایجی که تا این لحظه کسب شده ایران با 141 امتیاز بالاتر از امریکا (140 امتیاز) و روسیه (133 امتیاز) صدرنشین بخش تیمی است. در چنین شرایطی همه نگاه ها به عرفان الهی و مجتبی گلیج است که بتوانند با کسب دو برنز، امتیازات ایران را به عدد 171 برسانند.

البته این تمام ماجرا نیست و با این وجود هم احتمال از دست رفتن قهرمانی ایران وجود دارد. امریکا امروز گرین و اسنایدر را دارد و در صورتی که این دو کشتی گیر حداکثر امتیازات را برای کشورشان کسب کنند، امریکا صاحب 170 امتیاز خواهد شد و اینجاست که باید گلیج و الهی هر دو برنز را کسب کرده باشند تا امریکا از ایران پیشی نگیرد.

 

جدی ترین رقیب ایران برای قهرمانی اما روسیه است؛ در صورتی که سداله یف امشب طلا بگیرد و ژربایف هم صاحب مدال برنز شود، روس ها صاحب 173 امتیاز خواهند شد و این یعنی قهرمانی آنها. به این ترتیب رده بندی احتمالی ژربایف و الهی می تواند سرنوشت قهرمانی را مشخص کند.

در چنین شرایطی جنگی تمام عیار را میان سه ابر قدرت کشتی آزاد برای کسب قهرمانی اسلو 2021 شاهد خواهیم بود و تا آخرین لحظه باید برای تعیین رتبه بندی کشورها منتظر بمانیم و ببینیم کدامیک از احتمالات بالا به واقعیت تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها