کد خبر : 1784257 | 15 مهر 1400 ساعت 22:34 | 28.7K بازدید | 5 دیدگاه

باز هم یک پاس تماشایی 3 امتیازی

سردار آزمون در نقش قدیمی علی دایی

سردار آزمون که با پاسی استثنایی زمینه ساز تکل گل مهدی طارمی بود، می توانست شب خوبش را مقابل امارات تکمیل کند اما علی خصیف پنالتی او را مهار کرد.

سردار آزمون در نقش قدیمی علی دایی

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون شب عجیبی را سپری کرد. در دقیقه 59 و پس از اخراج شجاع خلیل زاده، او تا کنار زمین نیز آمد تا تعویض شده و یک مدافع که احتمالا مجید حسینی بوده، جایگزین او شود. اما تصمیمات داور VAR و پس گرفته شدن کارت قرمز شجاع باعث شد تا ورق برگردد و آزمون شب پرحادثه ای را پشت سر بگذارد.

 

گلسازی سردار برای طارمی به مسئله ای تکراری در تیم ملی تبدیل شده است. زوج فوق العاده و هماهنگی که در خط حمله همدیگر را چشم بسته پیدا می کنند، این بار نیز روی تک گل ایران نقش ویژه را بازی کردند. پس از پاس امیری به طارمی، او آزمون را در کنارش دید و توپ را به او سپرد. سردار تصمیم گرفت تا پاس را دوباره به طارمی بدهد و این بار مهاجم بوشهری ایران قصد یک و دو با آزمون را کرد.

 

پس از پاس دوباره طارمی به سردار، او با دیدی عالی، توپ را از بالای سر مدافعین امارات عبور داد تا طارمی با علی خصیف در مصافی تک به تک قرار گیرد که مهاجم پورتو نیز قدر این موقعیت ایده آل را دانست و پس از اینکه دید گلر اماراتی ها پیش آمده، نهایت بهره را از پاس سردار برد و گل نخست ایران را به ثمر رساند.

 

 

 

 

پاس گلهای طلایی آزمون برای طارمی، ذهن هواداران فوتبال را به سمت زمان اوج علی دایی می برد. زمانی که اسطوره فوتبال ایران علاوه بر گلزنی، در نقش گلسازی نیز ظاهر می شد و به هم تیمی هایش بخصوص خداداد عزیزی پاس گل هایی جادویی می داد.

 

سردار که در بازی با عراق نیز با پاسی دیدنی طارمی را با فهد طالب گلر حریف تک به تک کرده بود و او نیز موفق به گلزنی شده بود، حالا برای دومین بازی پیاپی موفق می شود به هم تیمی و زوجش در خط حمله ایران پاس گل دهد. البته آزمون می توانست در ادامه با باز کردن دروازه امارات، شب خوبش را تکمیل کند.

 

 

 

 

طارمی در دقیقه 90 و پس از عبور از مدافعین امارات، درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور نیز یک خطای پنالتی به سود ایران اعلام کرد. آزمون می توانست پاسخ پاس گلش را از طارمی بگیرد اما ضربه پنالتی او را علی خصیف گرفت تا شب خوب مهاجم زنیت تکمیل نشود.

آزمون که در دیدار برابر امارات تا مرز تعویض نیز پیش رفت، پاس تک گل بازی را داد و یک پنالتی را نیز خراب کرد تا شب پرحادثه ای را گذرانده باشد. با این وجود، او به آمار فوق العاده اش در تیم اسکوچیچ ادامه می دهد. از زمان روی کار آمدن این مربی کروات و در 10 پیروزی متوالی ایران، سردار در 7 بازی به میدان رفته که 5 گل زده و 2 پاس گل نیز داده است و او امیدوار است به این آمار خوب مقابل کره جنوبی ادامه دهد.

دیدگاه‌ها