کد خبر : 1784455 | 16 مهر 1400 ساعت 22:03 | 30.2K بازدید | 10 دیدگاه

رقابت بیرانوند و العویس، بهترین گلر آسیا کیست؟

علیرضا بیرانوند رقابت سختی با محمد العویس سنگربان تیم ملی عربستان بر سر تصاحب عنوان بهترین گلر مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا دارد.

به گزارش "ورزش سه"، دور سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر روز گذشته برگزار شد و در مهمترین دیدارها، تیم ملی ایران با یک گل از سد امارات گذاشت، عربستان نیز با همین نتیجه موفق شد ژاپن را شکست دهد ضمن اینکه کره جنوبی هم با نتیجه 2 بر یک از سد سوریه گذشت.

 

علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی، موفق شد در این بازی برای پنجمین دیدار متوالی دروازه اش را بسته نگه دارد. با احتساب 8 بازی مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی و 3 دیدار از مرحله فعلی این پیکارها، بیرانوند موفق شده است در 7 دیدار از 10 مسابقه ای که درون دروازه تیم ملی قرار گرفته، دست به کلین شیت بزند.

 

1652161

 

1652162

 

بیرانوند هر چند آمار بسیار خوبی را به ثبت رسانده اما رقیب سرسختی برای تصاحب عنوان بهترین گلر آسیا در مرحله مقدماتی جام جهانی دارد. محمد العویس سنگربان تیم ملی عربستان هر چقدر که در تیم باشگاهی اش الاهلی روزگار بسیار بدی را سپری می کند اما درون دروازه تیم ملی کشورش درخشان ظاهر شده است.

 

این گلر 29 ساله در مجموع 10 بار در 11 دیدار گذشته عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی برای سعودی ها به میدان رفته و 8 بار دروازه اش را بسته نگه داشته است. محمد العویس در این دیدارها، 2 بار مقابل ازبکستان و یک بار نیز در دیدار با ویتنام گل خورد و با 3 گل خورده بهترین عملکرد را میان دروازه بان های آسیایی به ثبت رسانده است.

 

در سمت مقابل نیز علیرضا بیرانوند 2 بار مقابل عراق، یک بار در جدال با بحرین و یک گل نیز مقابل هنگ کنگ دریافت کرد و با 4 گل خورده، پس از محمد العویس در رتبه دوم برترین گلرهای آسیایی جای گرفته است. البته بیرانوند می توانست در بازی برگشت مقابل کامبوج کلین شیت کند که با تشخیص اسکوچیچ و فرصت برای استراحت بیشتر به بیرو، در آن بازی امیر عابدزاده درون دروازه قرار گرفت.

 

بدین ترتیب بیرانوند یک گل از محمد العویس بیشتر دریافت کرده و یک کلین شیت نیز از او عقب است. عربستان در چهارمین بازی خود از مرحله مقدماتی جام جهانی، به مصاف چین می رود. ایران نیز باید با کره جنوبی دیدار کند و بیرانوند و العویس با اینکه در دو گروه متفاوت حضور دارند، اما در رقابت سختی با یکدیگر قرار گرفته اند.

 

1652159

 

1652160

دیدگاه‌ها