کد خبر : 1784718 | 18 مهر 1400 ساعت 10:55 | 18.8K بازدید | 9 دیدگاه

رسانه کره ای: قلعه غیرقابل نفوذ آزادی را بشکنید

وب سایت یونهاپ کره جنوبی در مطلبی به بررسی دیدار برابر ایران پرداخت و نوشت که شاگردان بنتو کار سختی در تهران خواهند داشت.

رسانه کره ای: قلعه غیرقابل نفوذ آزادی را بشکنید

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و کره جنوبی در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، روز سه شنبه به مصاف هم می روند. وب سایت معتبر یونهاپ در مطلبی به بررسی دیدار دو تیم و بازیکنان هجومی ایران و کره پرداخته و اعتراف کرده است که پائولو بنتو کار سختی در تهران دارد.

 

این وب سایت با تیتر " به قلعه غیر قابل نفوذ در ورزشگاه آزادی نفوذ کنید!"، نوشت: در صورت پیروزی برابر ایران، صدرنشینی و رهبری گروه A را رهبری می کنیم. در غیر اینصورت، باید مبارزه سختی برای کسب رتبه دوم گروه با امارات انجام شود. در همین راستا، پائولو بنتو برای اولین بار در تاریخ کره، برای کسب پیروزی خارج از خانه مقابل ایران، این تیم را به چالش می کشد.

 

این وب سایت در ادامه نوشت: بازی با ایران را می توان بزرگترین نقطه عطف چالش برای صعود به جام جهانی دانست. ایران در رنکینگ فیفا رتبه 22 را دارد که بالاترین رتبه در بین کشورهای آسیایی است و کره نیز در بین تیم های گروه A با حضور در جایگاه 36، دومین رتبه برتر پس از ایران را از آن خود کرده است. سابقه تقابل های دو تیم همچنین ثابت می کند که ایران تیمی قوی تر از کره است. کره با 9 برد، 9 تساوی و 13 باخت به وضوح از ایران پایین تر است. کره هرگز موفق نشده است ایران را در تهران شکست دهد. در ورزشگاه آزادی که "گورستان تیم های میهمان" نامیده می شود، آنها 2 تساوی و 5 باخت از جمله 3 شکست متوالی را ثبت کرده اند. آخرین مسابقه بین دو تیم در ورزشگاه آزادی در اکتبر 2016 برگزار شد که ایران با تک گل سردار آزمون از سد کره گذشت.

 

1652597

 

یونهاپ با ابراز خوشحالی بابت حضور کم تعداد تماشاگران نوشت: خوشبختانه به دلیل شیوع ویروس کرونا (COVID-19) تعداد تماشاگران در این مسابقه به شدت محدود می شود. اگر بنتو در این دیدار برنده شود، می تواند به صدر جدول صعود کرده و با خیال راحت تری برای بقیه دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی آماده شود. با این حال، در صورت شکست فاصله با ایران به پنج امتیاز می رسد. ایران پیشتازی خود را مستحکم تر خواهد کرد و کره باید برای مقام دوم با امارات به شدت رقابت کند. تیم دوم هر گروه مستقیماً راهی جام جهانی می شود می رسد و تیم سوم تنها از طریق پلی آف مهیج می تواند به قطر برسد. این که بازی های باقی مانده "جاده ای از گل" باشد یا "جاده ای پر از خار" بستگی به نتیجه بازی ایران دارد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: ایران سوریه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد که عملکرد فوق العاده ای را به طور غیرمنتظره ای از خود نشان داد. آنها همچنین عراق رقیب سنتی خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست دادند که به دلیل روابط ضعیف بین 2 کشور همیشه یک بازی سنگین بوده است. ایران در آخرین گام یک بر صفر از سد امارات گذشت. آنها دارای دفاع مستحکم، قدرت فیزیکی بازیکنان و همکاری فوق العاده در خط تهاجمی هستند.

 

1652593

 

یونهاپ در ادامه به بررسی لژیونرهای دو تیم پرداخته و نوشته است: از نظر وزن "نیروی تهاجمی حاضر در اروپایی"، ایران عقب تر از کره نیست. مقایسه مستقیم آنها با یکدیگر دشوار است زیرا لیگ های متفاوت دارند، اما وقتی به بازیکنان خط حمله آنها در این فصل نگاه می کنید، آمار این بازیکنان کام کره ای ها را تلخ می کند. مثلث هجومی ایران شامل آزمون که مسی ایرانی نامیده می شود (6 گل، 1 پاس گل در زنیت)، علیرضا جهانبخش (3 گل، 2 پاس گل در فاینورد)  و مهدی طارمی (5 گل، 1 پاس گل در پورتو) است که در مجموع 14 گل و 4 پاس گل را در تیم هایشان به ثبت رسانده اند. تیم ملی کره جنوبی با مثلث سون هئونگ مین (3 گل – 2 پاس گل – تاتنهام انگلیس) ، هانگ هی چان (3 گل – یک پاس گل – ولورهمپتون انگلیس) و هانگ یو جی (3 گل – یک پاس گل – بوردو فرانسه) آمار مجموع 9 گل و 4 پاس گل را به ثبت رسانده است.

 

1652595

 

این وب سایت در پایان با تمجید از وحید امیری نوشته است:  هان جون هی مفسر فوتبال گفت: "بنتو نباید وحید امیری ( بازیکن پرسپولیس) را دست کم بگیرد. از آنجایی که این یک بازی خارج از خانه است، لازم است ابتدا خط دفاعی را محکم کرده و در صورت به دست آوردن فرصت مناسب، حملات پیچیده تری را شکل دهیم.

 

1652594

دیدگاه‌ها