کد خبر : 1784724 | 18 مهر 1400 ساعت 11:18 | 122.6K بازدید | 139 دیدگاه

عواقب درخواست عجیب سرمربی سرخ‌ها 

دو ستاره پرسپولیس در مرخصی غیرممکن

مشخص نیست که چرا مدیر رسانه پرسپولیس اقدام به افشای درخواست عجیب این باشگاه از سرمربی تیم ملی کرده است؟

دو ستاره پرسپولیس در مرخصی غیرممکن

به گزارش ورزش سه، روز گذشته خبری در درسانه‌های ورزشی منتشر شد که ناظران و علاقه‌مندان پیگیر فوتبال ایران را متعجب کرد؛ درخواست باشگاه پرسپولیس برای در اختیار گرفتن مهدی ترابی و میلاد سرلک دو بازیکن ملی پوش این تیم برای حضور یک نیمه‌ای در دیدار دوستانه مقابل سپاهان که در ورزشگاه آزادی ترتیب داده شده بود.

 

پرسپولیس باتوجه به نیمکت نشین بودن ترابی و همچنین بازی کوتاه مدت سرلک در مقابل امارات، از سرمربی تیم ملی درخواست کرده بود که آنها را برای آخرین مسابقه دوستانه سرخپوشان قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در اختیار این تیم قرار بدهند تا در کنار بازیکنان جدید محک بیشتری بخورند و به اصطلاح تیم هماهنگ‌تر باشد.

 

1652611

 

این درخواست از آنجا متعجب کننده است که تیم ملی روز سه شنبه دیدار حساسی را مقابل کره جنوبی خواهد داشت و کلیه بازیکنان دعوت شده در اردو به سر می‌برند؛ درخواستی که با بی توجهی به عوارض کرونایی صادر شده و پرسپولیس تنها در آن نفع خود را لحاظ کرده بود. البته توجیه باشگاه پرسپولیس این است که آنها در مورد حضور دو عضو کادرفنی در جمع ملی پوشان (کریم باقری و مهرداد خانبان) با اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال همکاری کرده و حالا این انتظار، درخواست عجیب و غریبی نخواهد بود. به خصوص که بازهم احتمال دارد سرلک و ترابی مقابل کره جنوبی فرصت نمایش و بازی را به دست نیاورند.

 

1652610

 

در واقع این توقع در ادامه رویه غلطی است که فدراسیون فوتبال در مورد نیمکت تیم ملی اتخاذ کرده و دو مربی باشگاهی را بدون تعیین تکلیف نهایی و عقد قرارداد به عنوان اعضای ثابت کادرفنی ملی، به صورت قرضی استفاده می‌کند. در این باره موضوع کریم باقری باتوجه به حساسیت هواداران استقلال، از دور قبلی مقدماتی جام جهانی با حساسیت خاصی دنبال شده است. اما در شرایطی که انتظار می‌رفت دو طرف در نهایت روی یک تیم به توافق برسند اما این همکاری فعلا به همین شکل ادامه پیدا کرده است‌ و ظاهراً باتوجه به قابلیت‌های خانبان و باقری، شکایتی از هیچ کدام سمت‌ها وجود ندارد.

 

امروز در شبکه پنج حافظ کاظم زاده مجری بخش ورزشی به تفصیل در این باره صحبت کرد و گفت: وقتی تیم ملی در اردوی پیش از بازی بحرین و عراق به محمدرضا اخباری اجازه داد که برای انجام مسابقه به تبریز برود، باید امروز را می‌دید که ممکن است دیگر باشگاه‌ها نیز ممکن است درخواست مشابه اخباری را داشته باشند. البته تفاوت موضوع اخباری که همان زمان مورد انتقاد قرار گرفت، با درخواست پرسپولیس این است که اردوی تیم ملی در آن زمان خارج از اردوی فیفادی بود و همچنین سازمان لیگ اقدام به برگزاری مسابقه کرده و البته با در نظر گرفتن اینکه اخباری گلر چهارم تیم ملی بود، اسکوچیچ ممانعتی درباره جدایی این گلر صورت نداد. اما موضوع بازی کره، حساسیت آن و اهمیت تک تک حاضرین در فهرست تیم ملی، رویکردی کاملا متفاوت با گذشته را طلب می‌کند.

 

1652609

 

کافی است یحیی گل‌محمدی به عواقب اجابت قبول چنین درخواستی از سرمربی تیم ملی فکر کند و ببیند این مسئله ممکن بود چه بلوایی در فضای پرشور و پر تب و تاب فوتبال ایران می‌کرد. کماکان که همین حالا توییت های زیادی کادرفنی پرسپولیس را نشانه رفته‌اند، کما اینکه بخش بزرگی از هواداران فعال پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی نیز از این تصمیم کادرفنی تیم ملی خشمگین‌اند.

 

در نهایت در این باره خود گل‌محمدی بهتر از هرکسی دیگری می‌تواند پاسخ بدهد؛ اینکه اگر سرمربی بود، اجازه چنین کاری غیر معمولی را زیر مجموعه خود صادر می‌کرد و عواقب آن را به جان می‌خرید یا نه؟

 

شما هواداران فوتبال نیز می‌توانید در بخش نظرات پایین صفحه، دیدگاه خود درباره این ماجرا را برایمان بنویسید یا به نظر دیگر مخاطبان پاسخ بدهید. دیدگاه شما به زودی مورد بررسی و تایید قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها