کد خبر : 1784837 | 18 مهر 1400 ساعت 20:36 | 77.3K بازدید | 39 دیدگاه

پایان کار تیم بنا با طلایی شدن قهرمان المپیک

کاکوی شیرازی، چهارمین طلایی ایران در نروژ

محمدرضا گرایی با یک کشتی هوشمندانه در فینال و با یک فن کمر به موقع طلای رقابت‌های جهانی اسلو را به دست آورد و چهارمین مرد طلایی فرنگی ایران شد.

کاکوی شیرازی، چهارمین طلایی ایران در نروژ

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا گرایی پس از اینکه در المپیک توکیو درخشید و موفق شد به مدال با ارزش طلای المپیک برسد، درخشش‌هایش را در مسابقات جهانی نروژ ادامه داد و در یک مسیر بسیار سخت موفق شد با تلاش کم نظیرش به فینال برسد و در آخرین رقابت نیز بسیار هشیارانه و با تفکر کشتی گرفت و با شایستگی به مقام قهرمانی رسید. 

 

گرایی در این دوره می‌تواند نماد نا امید نشدن و جنگیدن تا آخرین ثانیه باشد چرا که در دو مرحله یک هشتم و نیمه نهایی تا آستانه حذف شدن پیش رفت اما با تلاش و امید فوق العاده‌اش به فینال رسید تا بتواند در نهایت روی سکوی نخست بایستد. محمدرضا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف قهرمان ژاپنی، شیمویامادا رفت و در حالی که در فاصله یک دقیقه به پایان چهار امتیاز عقب بود با یک کمرگیری فوق العاده حریف را به پل زده و او را ضربه فنی کرد. او در یک چهارم کار را به مراتب بهتر پیش برد و با جست و خیزهای فراموش نشدنی‌اش وقتی حریف در خاک بود یک پیروزی دلچسب را کسب کرد. او با امتیاز عالی از سد جعفراف، نماینده آذربایجان با سالتوباراندازهای پشت سر هم خود گذشت و در کمتر از دو دقیقه راهی فینال شد.

 

 

 

1652805

 

1652804

 

 

کشتی‌گیر وزن 67 کیلوگرم ایران، شاید در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها سخت‌ترین کشتی زندگی‌اش را تجربه کرده باشد. او به مصاف راماز زوئیدزه حریف سرسخت آذربایجانی رفت و در حالی که در ثانیه های آخر این نبرد نیز چهار امتیاز عقب بود به طور شگفت انگیزی پنج امتیاز در پانزده ثانیه کسب کرد تا در میان بهت حریف سرسخت خود، رقیب نظیر عبداله یف روس در فینال شود.

 

او در شروع فینال بارها سعی در کمرگیری داشت که موفق به اجرای فنون خود نمی‌شد. درحالی که یک دقیقه و نیم از کشتی گذشته بود داور به عبداله یف اخطار داد ولی گرایی نتوانست در خاک از حریف امتیاز بگیرد و ورزشکار روس سریع از خاک بلند شد تا وقت اول با یک امتیاز به سود گرایی تمام شود.

 

 

 

1652809

 

 

در وقت دوم و در شرایطی که داور در آستانه اخطار دادن به گرایی و دادن یک امتیاز به کشتی‌گیر روس و نشاندن نماینده ایران در خاک بود، گرایی آهنگ کشتی را به طور کل عوض کرد و با یک فن کمر بی نظیر چهار امتیاز کسب کرد تا پنج امتیاز جلو بیفتد. در ادامه کشتی نیز حریف سرسخت او موفق شد یک بار و در یک غافلگیری محمدرضا را خاک کند تا اختلاف کم‌تر شود؛ اما او در یک دقیقه پایانی با یک کشتی حساب شده و هوشمندانه نبرد را اداره کرد تا در فاصله کمتر از سه ماه از المپیک به دومین طلای ارزشمند خود در سن 25 سالگی برسد.

 

 

 

1652810

 

 

او یک سال بی نظیر را در 2021 تجربه کرده و حالا مورد تحسین تمامی اهالی کشتی قرار گرفته است. گرایی که به تنهایی زیبایی‌های فرنگی را در این رقابت‌ها به نمایش در آورد می‌تواند با این روحیه خستگی ناپذیر و پرتلاشش در چندین سال آینده نیز برای ایران افتخار آفرین باشد.

 

1652825

 

1652816

 

1652824

دیدگاه‌ها