کد خبر : 1784917 | 19 مهر 1400 ساعت 10:27 | 87.5K بازدید | 31 دیدگاه

فوتبال بازی نکردید که این قانون را گذاشتید

خشم و اعتراض به گل امباپه: چطور آفساید نبود؟

به نظر می‌رسد که تمامی بازیکنان تیم ملی اسپانیا باور دارند که گل کیلیان امباپه، مهاجم تیم ملی فرانسه، در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

خشم و اعتراض به گل امباپه: چطور آفساید نبود؟

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم فرانسه و اسپانیا شب گذشته در فینال لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی در نهایت با پیروزی 1-2 و قهرمانی شاگردان دیدیه دشان به پایان رسید. 


اولین بازی که اسپانیا با حضور کمک داور ویدیویی انجام داد در پاریس و مقابل فرانسه بود. این بازی در تاریخ مارس 2017 برگزار شد و آنها با نتیجه 0-2 پیروز شدند و کمک داور ویدیویی دو گل آنها را مردود اعلام کرد. 


شب گذشته فینال دومین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در حالی با برتری فرانسه به پایان رسید که گل کیلیان امباپه تردیدهای بسیاری را با خود به همراه داشت. 


این مهاجم پاری سن ژرمن روی توپ منحرف شده در موقعیتی عالی قرار گرفت، با اونای سیمون تک به تک شد و دروازه را باز کرد. بسیاری باور داشتند که این بازیکن در شرایط آفساید قرار داشت اما آنتونی تیلور گل را سالم اعلام کرد. 


این داور انگلیسی به بازیکنان اسپانیا توضیح داد که صحنه نیازی به بازبینی ندارد چرا که اریک گارسیا از قصد روی این توپ تاثیر گذاشته و آن را لمس کرده است. تصمیمی که در جریان بازی می‌تواند بیش از این مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد. 

 

1652918

 

1652917


اعتراض دسته جمعی بازیکنان اسپانیا در زمین نیز فایده‌ای نداشت. تیلور با استوارت اتول، کمک داور ویدیویی، در ارتباط بود و در نهایت او نیز احتمال آفساید بودن این گل را رد کرده و رای به ادامه بازی داد. 


به نظر می‌رسد که تفسیر تیلور از این صحنه در بازی با قوانین همیشگی آفساید در تضاد باشد چون زمانی که تئو پاس را ارسال کرد، امباپه در موقعیتی جلوتر از سایر مدافعان حریف قرار گرفته بود. زمانی که اریک گارسیا نیز سعی کرد با لمس توپ خود مسیر آن را عوض کند نیز شماره 10 فرانسه در آفساید قرار داشت. اما تیلور متوجه شد که اریک گارسیا توپ را با هدف بازی با آن لمس کرده است. 


این تنها تصمیم بحث برانگیز تیلور در این بازی نبود. در نیمه اول نیز خطای هندی از سوی ژول کونده در محوطه جریمه فرانسه باعث شد که بازیکنان اسپانیا خواهان اعلام ضربه پنالتی شوند. اما او با مشورت سریع با کمک داور ویدیویی اعلام کرد که هیچ پنالتی رخ نداده است. 


اریک گارسیا پس از پایان بازی در اعتراض به اتفاقات رخ داده گفت:« من توپ را لمس کردم اما امباپه در آفساید بود. داور می‌گوید من این کار را از عمد انجام دادم، او به من گفت که باید خودم را از سر راه توپ برمی‌داشتم تا امباپه کنترلش را به دست بگیرد و در این صورت توپ آفساید بود. من فکر می‌کنم به همین دلیل این باخت بیشتر دردناک است. امیدوارم آنها این قانون را تغییر دهند.»

 

1652916


بوسکتس نیز از این تصمیم داور بسیار عصبانی بود:« داور گفته که اریک قصد بازی با توپ را داشته و این باعث می‌شود که گل آفساید نباشد. آنها توضیحی در این باره به ما ندادند. اریک فقط قصد داشت توپ را قطع کند.»
اویارزابال دیگر بازیکنی بود که به تصمیم داور اعتراض کرد:« هرکس که فوتبال بازی کرده می‌داند که این گل آفساید بود. کسی که این قانون را تصویب کرده فوتبال بازی نکرده و نمی‌داند شرایط به چه صورت است. اریک نمی‌خواست با توپ بازی کند، بلکه می‌خواست توپ را دفع کند.»


کسی که بیشتر از همه با تیلور بحث کرد آسپیلیکوئتا بود. این مدافع چلسی پس از بازی به خبرنگاران گفت:« تصمیم با داور است. چیزی که من به او گفتم این بود که او باید موقعیت را در نمایشگر ببیند. آفساید مشخص بود اما او مدعی شد که اریک شانس بازی با توپ را داشت. او تصمیمی که کمک داور ویدیویی گرفته بود را قبول نکرد و درک این موضوع برای من سخت است.»

دیدگاه‌ها