کد خبر : 1785269 | 20 مهر 1400 ساعت 20:51 | 68.5K بازدید | 11 دیدگاه

چرا دیر تعویض می کنی؟

انتقاد مشابه از اسکوچیچ و پائولو بنتو

سایت کره ای یونهاپ نیوز عملکرد تیم ملی کره در بازی امروز مقابل ایران را زیر ذره‌بین قرار داد.

انتقاد مشابه از اسکوچیچ و پائولو بنتو

به گزارش "ورزش سه"، سایت کره‌ای یونهاپ نیوز بعد از تساوی ایران و کره نوشت: "تیم ملی فوتبال کره به سرمربیگری پائولو بنتو امروز در یک بازی خارج از خانه در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر مقابل ایران قرار گرفت که این مسابقه در ورزشگاه آزادی با تساوی 1-1 به پایان رسید. 

 

تیم ملی کره در لحظات ابتدایی نیمه دوم با گل سون هیونگ مین از حریف خود پیش افتاد اما ایران در آزادی کار را برای شاگردان بنتو دشوار کرد و نهایتاً در اواسط نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند.  از آنجا که این مسابقه بین دو تیم کاملاً مدعی برگزار می‌شد، شاهد مسابقه بسیار فشرده‌ای بودیم. 

 

هر دو تیم با مثلث خط هجومی خود به میدان آمده بودند. خط حمله کره را سون هیونگ مین(تاتنهام)، هی چان هوانگ(ولورهمپتون) و اوی جو هوانگ(بوردو) تشکیل می دادند، در حالی که برای ایران علیرضا جهانبخش( فاینورد)، مهدی طارمی( پورتو) و سردار آزمون(زنیت) از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفتند. 

 

 

 

1653505

 

 

در نیمه اول بازی مثلث هجومی ایران نتوانست به لطف درخشش فوق العاده کیم مین جائه موقعیت های زیادی به دست بیاورد. از طرفی هر دو تیم کار را محافظه‌کارانه هم آغاز کردند. همچنین عملکرد هوانگ بئوم نیز در کنترل فشار ایران تاثیرگذار بود چرا که در خط هافبک فوق العاده عمل کرد. البته یک لحظه غفلت باعث شد که ایران در دو مرحله توسط سردار آزمون و مهدی طارمی دروازه کره را تهدید کند با این حال کیم مین جائه آنها را متوقف کرد. از طرفی این بازیکن در طول مسابقه نیز چند بار توپ های حیاتی را قطع کرد. 

 

در واقع به لطف عملکرد خوب کیم مین جائه تیم ملی کره توانست تا حدود زیادی فاز هجومی و قدرتمند ایران را متوقف کند و او عملکردی کاملا فوق العاده داشت. با این حال بعد از به ثمر رسیدن گل توسط سون هیونگ مین ایران حلقه محاصره را تنگ کرد و نهایتاً با انجام برخی تغییرات و آوردن وحید امیری به پست وینگر، دفاع های کناری کره را به شدت اذیت کرد. از طرفی ورزشگاه آزادی در ارتفاع 1273 متری از سطح دریا واقع شده است و شاید این در عملکرد نه چندان خوب کره در نیمه دوم تاثیر گذار بود. 

 

 

1653507

 


کره نمی‌توانست در خط هافبک و حمله شتاب قابل توجهی داشته باشد و همین موضوع باعث شد که آنها بعد از به ثمر رساندن گل بیشتر وقت خود را برای دفاع کردن صرف کنند و نهایتاً گل تساوی توسط علیرضا جهانبخش از راه رسید. این در حالی است که قبل و بعد از دریافت گل در دو مرتبه شوت حریف به تیر دروازه کره نیز برخورد کرد. 

 

 

1653506

 

بعد از به ثمر رسیدن گل ایران، بنتو سعی کرد با انجام برخی تغییرات به تیمش در راه رسیدن به گل دوم کمک کند اما دیگر برای این کار دیر شده بود. در واقع کره به انجام برخی تغییرات احتیاج داشت تا تحرک خود را افزایش دهد اما ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. اتفاق مشابهی که در برابر سوریه نیز رخ داده و تعویض دیر انجام شده بود. 

 

 

 

 

 

همچنین می توان گفت که این تاثیرگذاری فوق العاده سون هیونگ مین هم بود که یک یک امتیاز را از آزادی برای کره به ارمغان آورد چرا که او هرگز فرصت های بزرگ خود را از دست نمی‌دهد و امروز یک بار دیگر این کار را انجام داد تا کره دست خالی از تهران برنگردد."

دیدگاه‌ها