کد خبر : 1785819 | 24 مهر 1400 ساعت 09:30 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز لیگ یک؛ نگاهی به 4 مسابقه امروز

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور از امروز با برگزاری چهار دیدار در شهرهای مختلف آغاز می شود.

آغاز لیگ یک؛ نگاهی به 4 مسابقه امروز 

به گزارش "ورزش سه"، در تعداد تیم های شرکت کننده در بازی ها و هم چنین نحوه صعود و صعود تیم ها هیچ تغییری رخ نداده است. همانند فصل گذشته 18 تیم در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور حضور دارند که در پایان تیم های اول و دوم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی خواهند شد. این فصل شاهد حضور 5 تیم جدید در رقابت ها خواهیم بود. ماشین سازی و سایپا از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرده اند و سه تیم هم از دسته دوم به دسته اول صعود کرده اند که عبارتند از شهرداری همدان – مس شهر بابک و ویستا توربین تهران. 

 

در بازی های امروز مس شهر بابک با هدایت وحید رضایی میزبان پارس جنوبی جم است. مس شهر بابک همان طور که اشاره شد در پایان فصل گذشته از دسته دوم به دسته اول صعود کرده و استراتژی اش در فصل اول حضور در لیگ یک حضور شایسته در بازی ها و در نهایت بقاء است. اما این بدین معنی نیست که حضور در نیمه بالای جدول و جمع مدعیان را برای خود ممنوع کرده باشد. بدون شک می توان گفت مس شهر بابک به خاطر صعود از لیگ 2 به لیگ یک تیم با انگیزه ای است و برای موفقیت عطش زیادی دارد. در آنسوی میدان پارس جنوبی جم با هدایت ایمان رزاقی راد برای حضور در مسابقات مهیا شده است و در تلاش است ماموریت صعود به لیگ برتر را در فصل جدید با جدیت بیشتری دنبال کند. 

 

ملوان بندرانزلی با هدایت مازیار زارع در اولین هفته میزبان آرمان گهر سیرجان است. به نظر می رسد ملوان اینروزها شرایط خوبی از نظر روحی و روانی و هم چنین مالی دارد. این تیم اولین تیمی بود که برای حضوردر فصل جدید مسابقات ثبت نام کرد و اینطور گفته شد باشگاه پیش از شروع بازی ها 25 درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده است. بدون شک ملوان در جستجوی صعود به لیگ برتر است و از آنجایی که مازیار زراع به نسبت فصل گذشته به مربی باتجربه تری تبدیل شده است نسبت به موفقیت ملوان در فصل جدید بازی ها خوش بینی زیادی وجود دارد. آرمان گهر سیرجان هم با هدایت قاسم شهبا و مدیریت فنی حمید کللی فرد که پیش تر با شاهین بوشهر صعود به لیگ برتر را تجربه کرده بود در انزلی گام به میدان خواهد گذاشت. این تیم همواره در برابر مدعیان صعود به لیگ برتر خوب نتیجه گرفته است. 

 

1612354

 

سایپا تهران در هفته نخست بازی ها دیدار سختی را پیش رو دارد چرا که بازی با استقلال خوزستان با مربیگری سهراب بختیاری زاده را تجربه خواهد کرد. سایپا به دنبال بازگشت زودهنگام به لیگ برتر است. استقلال خوزستان هم فصل گذشته جزء مدعیان صعود به لیگ برتر بوده؛ تیمی که قهرمانی در لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد. اگر استقلال خوزستان به موقع به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان عمل کند موقعیت خوبی برای صعود به لیگ برتر پیدا خواهد کرد. این تیم فصل گذشته در هفته های متمادی جز مدعیان صعود بود اما به دلیل مشکلات مالی در هفته های پایانی انگیزه خود را از دست داد و در نهایت از صعود به لیگ برتر باز ماند. سایپا – استقلال خوزستان از بازی های مهم هفته نخست بشمار می رود. 

 

و سرانجام اینکه تیم خیبر خرم آباد در هفته نخست بازی با شهرداری آستارا را تجربه خواهد کرد. تیمی که فصل گذشته دو نیمه متفاوت داشت. در نیم فصل اول قهرمان شد اما در نیم فصل دوم نزدیک بود به دسته پایین تر سقوط کند. اگر امتیازات نیم فصل اول نبود این تیم بدون شک با نوع نتیجه گیری در دور برگشت به دسته پایین تر سقوط می کرد. شهرداری آستارا این بار با هدایت فرشاد پیوس مهیای حضور در بازی ها شده است و هر دو مجدانه خواهند کوشید در هفته نخست ارایه گر بازی خوبی در برابر خیبر باشند. خیبر در فصل نقل و انتقالات بازیکنان زیادی را بخدمت گرفته. بازیکنانی از لیگ برتر مانند حامد فلاح زاده دروازه بان تیم صنعت نفت آبادان. سرمایه گذاری این تیم برای صعود به لیگ برتر است اما باید به این نکته به صراحت اشاره کرد در لیگ یک حتی تیم هایی که کمتر هم هزینه کرده اند برای صعود به لیگ برتر بازی می کنند. 

 

و اما برنامه بازی های امروز: 

شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰

15:15 مس شهربابک -  پارس جنوبی جم (ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان)
15:15 ملوان بندر انزلی -  آرمان گهر سیرجان (ورزشگاه سردار جنگل رشت)
15:15 سایپا تهران - استقلال خوزستان (ورزشگاه پاس قوامین تهران)
15:30 خیبر خرم آباد - شهرداری آستارا (ورزشگاه تختی خرم آباد)

دیدگاه‌ها