کد خبر : 1785856 | 24 مهر 1400 ساعت 12:50 | 11K بازدید | 3 دیدگاه

اهدای طلای جهانی گرایی به شهید گمنام(عکس)

محمدرضا گرایی، مرد دو طلایی کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک، مدال طلای جهانی خود را به شهید گمنام اهدا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک ستاره کشتی ایران در سال 2021 محمدرضا گرایی بود که دو تورنمنت موفق را سپری کرد. این فرنگی کار شیرازی بعد از کسب مدال طلای وزن 67 کیلوگرم در المپیک توکیو، در مسابقات جهانی نروژ نیز خوش درخشید و توانست یک طلای دیگر به کارنامه افتخارات خود اضافه کند.


گرایی بعد از بازگشت از نروژ تصمیم گرفت طلای جهانی خود را به شهید گمنامی که مقبره آن در فدراسیون کشتی واقع شده، اهدا کند. این مراسم از ساعت 10 صبح در خانه کشتی آغاز شد و سید جواد هاشمی به عنوان مجری برنامه در آن حضور داشت. 

 

1654441


در ادامه مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان سخنرانی کردند. همچنین پلاک شهید گمنام توسط فرزند شهید بسطامی پور بر گردن محمدرضا گرایی انداخته شد.


محمدرضا گرایی قهرمان المپیک و جهان در ادامه مراسم گفت: از همه تشکر میکنم که این فضا را فراهم کردند. خدا را شکر در این دوسال که تمرین میکردم این شهید گمنام این جا آمدند. ما با این شهید دوسال زندگی کردیم. ایشان جانش را با خدا معامله کرد تا پرچم بالا باشد. شبی که میخواستیم اعزام شویم با این شهید عهدی بستم که اگر مدال طلا گرفتم مدالم را به ایشان اهدا کنم.  آقای دبیر گفت ایشان معجزه میکند، در کشتی با گرجستانی 5 بر 1 عقب بودم در 12 ثانیه پایانی یاد عهد خودم با شهید افتادم و توانستم کشتی را در بیاورم و به فینال برسم. در فینال هم توانستم طلا بگیرم و به وعده خودم عمل کنم.


در پایان مراسم محمدرضا گرایی با حضور در مرقد شهید گمنام مدال خود را به ایشان اهدا کرد.

 

1654442

دیدگاه‌ها