کد خبر : 1786009 | 25 مهر 1400 ساعت 00:34 | 196.3K بازدید | 614 دیدگاه

حذف آخرین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا

نظرسنجی؛ شما بگویید، دلایل باخت پرسپولیس چیست؟

آخرین نماینده ایران نیز از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت؛ تیمی که فصل گذشته را تا فینال پیش رفته بود و اکنون بار دیگر دستش از جام تاریخی که انتظارش را می‌کشید کوتاه ماند.

نظرسنجی؛ شما بگویید، دلایل باخت پرسپولیس چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با یحیی گل محمدی فصل گذشته را تا فینال پیش رفته بود؛ جایی که آنها علیرغم از دست دادن نفرات کلیدی خود (محرومیت آل کثیر و جدایی ترابی، علیپور و ... و در بازی فینال جدایی شجاع خلیل زاده) کار را به عنوان صدرنشین در مرحله گروهی پایان دادند و در ادامه با عبور از حریفان پا به مسابقه فینال گذاشته بودند. اما اینبار هم اوضاع برای آنها خوب پیش نرفت. بعد از صدرنشینی در هند، آنها در ادامه بازی‌های خارج از خانه خود، در تاجیکستان و برابر هواداران پرتعداد حریف توانستند روی گل فردی مهدی ترابی، از سد استقلال تاجیکستان عبور کنند تا تنها نماینده ایرانی حاضر در مرحله بعدی لقب گیرند. آنها برای بازی مرحله یک چهارم هم حریفی قدرتمند را پیش رو داشتند. تیمی که فصل گذشته را با بدشانسی به دلیل تعدد نفرات کرونایی با قوانین سخت‌گیرانه AFC از دور رقابت‌ها کنار رفتند و اینبار در خانه سودای صعود داشتند.

 

پرسپولیس اما در جدال سخت برابر الهلال در خانه حریف نتوانست به نتیجه لازم دست یابد و با شکست سه گله، به کار خود در این فصل نیز اینچنین خاتمه داد تا اکنون آماده رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و یکم شود. هواداران پرسپولیس از دقایقی که این تیم متحمل شکست شده، در فضای مجازی دلایلی مختلف را در خصوص این نتیجه دخیل دانسته اند و اکنون باید دید دلیل این اتفاق به نظر شما چیست؟

 

 

جدایی ستاره‌های تاثیرگذار

پرسپولیس بعد از عبور از استقلال تاجیکستان، با حضور در نقل و انتقالات ستاره‌های خود را یکی پس از دیگری برای بازی با الهلال از دست داد. آنها در این جدال سخت کنعانی زادگان، شهریار مغانلو، احمد نوراللهی را از دست داده بودند. سه بازیکنی که مطمئنا هر کدام سهم بزرگی در عملکرد فصل گذشته این تیم چه در لیگ برتر و چه در آسیا از خود به جا گذاشته بودند.

 

 

از نقل و انتقالات راضی هستید؟
از دست دادن دو ملی‌پوش و حضور برترین گلزن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، در تیم سپاهان با حضور پر تب و تاب این تیم در نقل و انتقالات همراه بود. آنها برای تقویت خط دفاعی خود بعد از جدایی محمدحسین کنعانی زادگان، علیرضا ابراهیمی و علی نعمتی را به خدمت گرفتند. دو بازیکنی که حداقل برچسب ملی‌پوش بودن را در اختیار ندارند و هر دو نیز فرصت حضور در این بازی را در اختیار نداشتند.


رضا اسدی نیز جانشین احمد نوراللهی شده بود و در همان نیمه اول جای خود را به بازیکن دیگری داد. رضا دهقانی هم که مصدوم بود و به این بازی نرسید و البته اگر هم بود احتمال بازی کردنش کم به نظر می‌رسید و حامد پاکدل نیز که نتوانست کاری از پیش ببرد. از جمع بازیکنان جدیدالورود پرسپولیس به جای سه بازیکن ستاره‌ای که از این تیم جدا شدند و قطعا جایگاه فیکسی در این بازی نیز از آن خود می‌کردند، تنها رضا اسدی 45 دقیقه فرصت بازی در نیمه اول را به دست آورد و حامد پاکدل نیز دقایق پایانی به زمین آمد و عملکرد رضایتبخشی نیز نداشت و نتوانست به هیچ عنوان خطری روی دروازه حریف شکل دهد.

 

1654748


اعزام پرماجرای پرسپولیس به ریاض
پرسپولیس به عنوان تیمی که طی سه فصل اخیر لیگ قهرمانان دو بار به فینال رسیده، حتی برای اعزام به ریاض و حضور در این بازی با مشکلات بزرگی مواجه شد. برنامه پروازی این تیم مختل شد و سرگردانی عجیبی را دنبال کردند و بعد از نزدیک به 30 ساعت تاخیر نسبت به برنامه قبلی و از دست دادن یک جلسه تمرینی در عربستان و ریکاوری مناسب، راهی عربستان شدند. اتفاقی که قطعا می‌توان از آن نیز به عنوان یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس در این بازی یاد کرد.

 

 

عدم انجام بازی‌های رسمی و قرار نداشتن در شرایط بازی
الهلال عربستان مدت‌هاست که کار را در لیگ این کشور دنبال کرده است. این در حالیست که آخرین بازی رسمی پرسپولیس مربوط به جدال مرحله قبلی لیگ قهرمانان برابر استقلال تاجیکستان است. یحیی و بازیکنانش بارها نسبت به این اختلاف گلایه خود را مطرح کرده بودند. با این حال تفاوت در نوع برنامه شروع لیگ در ایران و عربستان باعث شد تا پرسپولیس تنها با بازی تدارکاتی مقابل سپاهان، شهرداری آستارا و پیکان راهی این بازی شود. از آخرین بازی پرسپولیس برابر پیکان که منجر به قهرمانی آنها شد تا بازی رسمی بعدی برابر استقلال تاجیکستان 45 روز بدون انجام بازی رسمی گذشته بود و در قالب روزها نیز سرخ‌ها در تعطیلی پایان فصل بودند. نکته اینکه بعد از جدال رسمی با استقلال تاجیکستان نیز آنها 32 روز بدون بازی رسمی پشت سر گذاشتند و مهیای این بازی برابر الهلال شده بودند.

 


پرسپولیس بدون بازیکن خارجی
کافیست به اسامی دو تیم نگاهی بیندازید. نفرات الهلال عربستان به عنوان یکی از قدرت‌های اول این کشور مملو از بازیکنان خارجی تاثیرگذار و البته نفرات ملی‌پوش است. پرسپولیس اما به دلیل مشکل پنجره نقل و انتقالاتی رفته رفته از بازیکن خارجی خالی شده و تلاش این تیم برای مجاب کردن فدراسیون فوتبال برای دریافت مجوز جذب بازیکن (مهاجم خارجی) هم بی نتیجه ماند. در بازی امشب، فارغ از عملکرد تیمی قابل تحسین الهلال عربستان، کار را گومیس به عنوان یکی از برترین گلزنان این تیم به خوبی برای آنها تمام کرد. مارگا نیز نقش ویژه‌ای علیه خط دفاعی پرسپولیس ایفا کرد. از نقش کانو و پریرا نیز نباید گذشت و در نهایت ستاره‌‎های دیگر الهلال عربستان که به نظر در تمامی دقایق بازی طبق برنامه کار را دنبال کردند و کار سرخ‌ها را برای اجرایی کردن تدابیر تیم‌شان را بی نتیجه می‌کردند.

 


روز بد ستاره‌های پرسپولیس
بازیکنان پرسپولیس نیز نتوانستند در جدال با الهلال عملکرد خوبی از خود به جا نگذاشتند. رضا اسدی خیلی زود تعویض شد، ترابی روز خوبی پشت سر نگذاشت و وحید امیری نیز نتوانست کاری از پیش ببرد. حتی بازیکنان تعویضی نیز نتوانستند شرایط را در این تیم تغییر دهند و اسیر بازیکنان حریف شدند. پرسپولیس در بازی با الهلال هیچ کدام از بازیکنانش در لولی برتر نسبت به دیگر نفرات کار نکردند تا کار کاملا سخت‌تر از حد تصور برای سرخ‌ها پیش برود و حتی بعد از یک گل عقب ماندگی در نیمه اول نیز، تصور جبران برای آنها کاملا دور از دسترس تلقی شود.

 

بازی خارج از خانه
آخرین بازی خانگی پرسپولیس در لیگ قهرمانان را به خاطر دارید؟ بله، مقابل السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود که سرخ‌ها با سود بردن از امتیاز میزبانی توانسته بودند راهی فینال شوند. اکنون دو سال از میزبانی پرسپولیس می‌گذرد و سرخ‌ها طی این مدت تمامی بازی‌های خود را خارج از استادیوم آزادی و در زمین رقبا برگزار کرده‌اند. شاگردان یحیی هرچند در مرحله قبلی موفق شده بودند از جو وحشتناک تاجیکستان و جدال با استقلال دوشنبه جان سالم به در ببرند اما در کنار توانایی فنی بالاتر الهلال عربستان، نباید از جو استادیوم حریف نیز که در این زمینه کمک زیادی به این تیم برای دستیابی به برد کرد، به سادگی گذشت. نمی‌توان با قاطعیت از صعود پرسپولیس در صورت میزبانی در آزادی حرف زد اما مطمئنا شرایط و کیفیت بازی سرخ‌ها متفاوت‌تر بود و اینچنین آسان به حریف مقابل تماشاگران خودی، باج نمی‌داد. این موضوع را هم می‌توان یکی از دلایل ناکامی پرسپولیس در جدال با حریف دانست.

 

1654773

 

اشتباهات تاکتیکی
چقدر می‌توان یحیی گل محمدی را در این نتیجه دخیل دانست؟ آیا او نیز در تدبیر تاکتیکی مناسب برای حریف کوتاهی داشته؟ آیا در عملکرد دور از انتظار بازیکنان پرسپولیس می‌توان سهمی برای یحیی گل محمدی هم قایل شد؟ آیا بهترین آنالیز از الهلال و راهکارهای حریف توسط تیم فنی پرسپولیس صورت گرفته بود؟ حملات پردامنه و دستیابی به نقاط ضعف پرسپولیس نشان می‌داد که الهلال شناخت کامل‌تری از این تیم دارد.

 

 

به نظر شما دلایل ناکامی پرسپولیس در جدال با الهلال چه بود؟

 

دیدگاه‌ها