کد خبر : 1786435 | 27 مهر 1400 ساعت 10:32 | 28K بازدید | 6 دیدگاه

رویارویی دو پدیده گلزنی در سی ال

ارلینگ یا هالر؟ کدام مهاجم هالند تر است؟(گزارش)

سباستین هالر، مهاجم آژاکس، درخشش خیره کننده‌ای در لیگ قهرمانان داشته و موفق شده رکورد جالبی را به نام خود ثبت کند.

ارلینگ یا هالر؟ کدام مهاجم هالند تر است؟(گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند آغاز درخشانی در لیگ قهرمانان داشت. او موفق شد در دیدار آر بی سالزبورگ برابر خنک در سال 2019 در اولین بازی‌اش هت تریک کند تا توجه بسیاری به او جلب شود.


این بازیکن در طی 17 بازی که برای این تیم اتریشی و بروسیا دورتموند در لیگ قهرمانان انجام داده 21 گل به ثمر رسانده و این آماری است که کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و کریم بنزما هم در بهترین روزهایشان به ثبت نرسانده‌اند. 


حالا یک شماره 9 در حالی قدم به این رقابت‌ها گذاشته که در پی رکوردشکنی پیاپی است. این بازیکن نروژی که از بند مصدومیت رها شده، قصد دارد در دیدار امشب برابر آژاکس که نبردی برای صدرنشینی در گروه سی است بار دیگر توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد اما این بار تنها ستاره زمین او نیست. 


سباستین هالر در اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان موفق شد در جریان پیروزی 1-5 برابر اسپورتینگ چهار گل به ثمر برساند. او در این باره گفت:« من هنوز هم باور نمی‌کنم. این یک رویاست و من نمی‌توانم بیش از این صبر کنم. سعی کردم خیلی هیجان‌زده نشوم چون همیشه آرزو داشتم در چنین دیدارهایی بازی کنم. تمرکزم روی انجام کارم است و نمی‌توانم از این خوشحال‌تر باشم.»

 

1655591


ثبت پوکر در اولین حضور در لیگ قهرمانان رکوردی است که پیش از این تنها توسط مارکو فن باستن با پیراهن میلان در سال 1992 به ثبت رسیده است. 


این مهاجم بلند قامت فرانسوی که پیش از این سابقه به تن کردن پیراهن اوسر، اوترخت و وستهام را داشته موفق شده در 27 سالگی از رکورد هالند و هفت بازیکن دیگر (آسپریا، یاکوبو، رونی، یاکوینتا، گرافیته، براهیمی و اورسیچ) عبور کند که در اولین بازی خود در این رقابت‌ها هت تریک کرده بودند.


هالر در پنجره نقل و انتقالات زمستانی 2021 با قراردادی به ارزش 22.5 میلیون یورو از وستهام جدا شده و به آژاکس پیوست و اریک تن هاخ از عملکرد او بسیار راضی است. او در این باره گفت:« به ثمر رساندن چهار گل در یک دیدار لیگ قهرمانان فوق العاده است. من به یاد ندارم که کسی چنین کاری کرده باشد. تنها اسطوره‌ای چون فن باستن چنین آمار درخشانی داشته است. عملکرد او تاریخی بود و نشان دهنده کیفیتی است که دارد. او ما را بسیار جلو می‌برد و تنها مزیتش فیزیک بدنی خوب او نیست.»


این مربی هلندی پیش از این سابقه هدایت هالر در تیم اوترخت را نیز داشته (51 گل در 98 بازی) و پس از این که نتوانست آمار درخشانش در وستهام را تکرار کند، بار دیگر او را به لیگ هلند برگرداند. با این حال این بازیکن نتوانست به دلیل مشکلی در ثبت قراردادش در لیگ اروپای فصل گذشته به میدان برود.


هالر در بازی دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان در برابر بشیکتاش نیز موفق به گلزنی شد تا به رکوردی خاص دست پیدا کند: هیچ فوتبالیستی تا به حال نتوانسته در دو بازی لیگ قهرمانان پنج گل به ثمر برساند. هالند در دو بازی ابتدایی چهار گل زد و پیش از او نیز بازیکنانی چون فن باستن در میلان، سیمئونه در اتلتیکو و دروگبا در مارسی به  این رکورد دست پیدا کرده بودند.


هالر که در حال حاضر با پنج گل بهترین گلزن این رقابت‌هاست گفت:« من بسیار افتخار می‌کنم که به عنوان اولین بازیکن به چنین دستاوردی رسیدم. می‌خواهم به زدن گل‌های بیشتر ادامه دهم و همین سطح را حفظ کنم. می‌توانستم گل‌های بیشتری به ثمر برسانم.»


هالند در اولین فصل حضورش در لیگ قهرمانان در سن 19 سالگی در پنج بازی ابتدایی گلزنی کرد و فصل را با 10 گل زده در هشت بازی برای آربی سالزبورگ و دورتموند به پایان رساند. 

 

1654678


حالا هدف هالر این است که رکوردش را در دیدار برابر هالند بهبود ببخشد و این در حالی است که مدیران بروسیا دورتموند در نظر دارند تا در صورت جدایی ستاره نروژی تیم‌شان برای خرید این بازیکن اقدام کنند. 


پس از این که چنین خبری از سوی نشریه آلمانی بیلد منتشر شد، تن هاخ هشدار داد:« من از برنامه‌های دورتموند خبر ندارم. با توجه به کیفیت هالر، این موضوع را رد نمی‌کنم که او بازیکن جذابی برای آنهاست. من فقط می‌توانم بگویم که چنین انتقالی بسیار گرانقیمت خواهد بود.»


این بازیکن فرانسوی در فصل جاری در 12 بازی 11 گل به ثمر رسانده که از این بین 5 گل در لیگ قهرمانان وارد دروازه حریفان شده است. آمار هالند 13 گل در 9 بازی است. 


برنت، هم‌تیمی هالند، درباره عملکرد او گفت:« او یکی از سه مهاجم برتر دنیا است. او بازی‌اش در بیرون از محوطه جریمه را بهبود بخشیده، توپ را حفظ کرده و پاس گل هم ارسال می‌کند.»

دیدگاه‌ها