کد خبر : 1786523 | 27 مهر 1400 ساعت 20:00 | 47.9K بازدید | 7 دیدگاه

نمایش دیدنی تیم‌های نترس در نقش جهان؛

سپاهان 2 مس رفسنجان 0؛ یک مدعی حریص و یک رقیب بدشانس

تیم سپاهان با ارائه یک نمایش مالکانه و هوشمندانه، سه امتیاز روحیه بخش را در گام ابتدایی‌اش با دو گل از امید نورافکن و سروش رفیعی کسب کرد.

سپاهان 2 مس رفسنجان 0؛ یک مدعی حریص و یک رقیب بدشانس

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان فصل گذشته نیز سه مرتبه در لیگ و جام حذفی مقابل مس رفسنجان به میدان رفته بود و اگرچه به خصوص در بازی رفت و دو تیم و همینطور تک دیدار جام حذفی شاهد عملکرد بسیار خوبی از تیم تازه صعود کرده مس رفسنجان بودیم، اما ماحصل کار برای شاگردان ربیعی سه شکست مقابل سپاهان بود. در فصل جدید اهداف دو تیم نسبت به گذشته تغییر کرده است؛ سپاهان دیگر به عنوانی جز قهرمانی راضی نمی‌شود و در سوی دیگر هم مس رفسنجان در دومین سال حضورش به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر از هشتمی و تکرار موفقیت لیگ بیستم است. هر دو تیم انگیزه‌های زیادی برای این مسابقه داشتند، اما این سپاهان بود که با توجه به نمایش منسجم‌تری که داشت، توانست در ثانیه‌های پایانی نیمه اول مزد زحمتش را بگیرد و با ضربه امید نورفکن که با خوش شانسی وارد دروازه رشیدی شد، با پیروزی به رختکن برود. با شروع نیمه دوم سپاهان که با خیال راحت‌تری بازی می‌‍کرد، توانست حملات خطرناک‌تری را ترتیب بدهد و 10 دقیقه پس از شروع نیمه اینبار همکاری دانیال و سروش بود که گل دوم سپاهان را با یک ضربه آکروباتیک دیدنی ساخت. پس از این گل ربیعی ابتدا تعویض هایی برای تغییر جریان بازی انجام داد و در سوی دیگر هم محرم نویدکیا سعی کرد با توجه به روند بازی و اینکه پیروزی‌اش تقریبا قطعی شده بود، فرصت حضور به بازیکنان ذخیره‌اش را هم بدهد. در دقایق پایانی این مسابقه مس رفسنجان با به دست آوردن یک پنالتی فرصت بازگشت به بازی یا حداقل کردن اختلاف را داشت، اما پنالتی مهدی حسینی به بیرون زده شد تا در روزی که محمد انصاری نیز در دقیقه 39 به دلیل مصدومیت زمین مسابقه را ترک کرده بود، مس برای سومین مرتبه نقش جهان را با خاطرات تلخ ترک کند. در سوی دیگر اما سپاهان با این برد روحیه بالایی گرفت و با انگیزه مضاعف مسیر خود برای پایان دادن به سلطه 5 ساله پرسپولیس را آغاز کرد.

 


*سه شنبه 27 مهر ؛ سپاهان اصفهان – مس رفسنجان ؛ ورزشگاه نقش جهان؛ بدون تماشاگر   
تیم داوری: مرتضی منصوریان – یعقوب سخندان – جعفر مهاجر -  سید مهدی مرجان زاده
ناظر: یداله جهانبازی    

 

 

کارت زرد 
مهرداد رضایی( 54) از مس رفسنجان

 


ترکیب سپاهان 
کریستوفر کنت - امید نورافکن، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، جلال علی محمدی، سروش رفیعی(۸۰- سروش رفیعی)، محمدرضا حسینی ( 86 رضا میرزایی )، سجاد شهباززاده(۸۰- فرشاد احمدزاده) و شهریار مغانلو ( 86 محمدرضا خلعتبری )
سرمربی: محرم نویدکیا 

 

 

ترکیب مس رفسنجان 
فایز الرشیدی- محمد انصاری(۴۰- مهدی ترکمان)، شاهین توکلی، هومن ربیع‌زاده، مهدی کیانی، مهرداد رضایی، فرشاد محمدی‌مهر، میثم تیموری، سید مهدی حسینی، زاهر سلیمان، مجید علیاری
سرمربی: محمد ربیعی

 

 

 

شرح گل

 


سپاهان (۱-۰): در حالی که همه انتظار اتمام نیمه اول با تساوی بدون گل را داشتند سانتر بلند جلال علی محمدی از سمت راست به امید نورافکن که پشت محوطه بود رسید و او با کنترل خوبش یار مستقیمش را فریب داد و شوتش پس از برخورد به مدافع مس وادد دروازه شد.

 

سپاهان (2-0): نفوذ و ارسال دقیق دانیال اسماعیلی فر که خودش را به محوطه جریمه رسانده بود، از نزدیکی‌های نقطه پنالتی با ضربه آکروباتیک سروش رفیعی به گل دوم بازی بدل شد.

 

 

 

1655744


این صحنه گل دوم بازی است که رفیعی به زیبایی با ضربه قیچی دروازه مس را برای دومین مرتبه باز کرد.

 

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه ۸: فرصت برای مس از سمت چپ به دست آمد که توپ در دهانه دروازه به زهیر سلیمان رسید و وارد دروازه شد اما داور اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۱۵: با اشتباه مدافعیت مس توپ به محمدرضا حسینی رسید و شوت این بازیکن به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در ریباند شاهین توکلی مدافع مس به اشتباه دروازه خودی را هدف گرفت و دوباره تیرک دروازه رشیدی به لرزه در آمد.

دقیقه ۱۸: فرصت عالی برای سپاهان با حرکت عالی سروش رفیعی و سانتر او از سمت چپ به سجاد شهباززاده رسید و این بازیکن توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۲۳: فرصت برای مس از سمت راست که با سانتر فرشاد محمدی‌مهر همراه بود ولی کسی برای استفاده و گل‌زنی در شش قدم سپاهان حضور نداشت.

دقیقه ۳۰: حرکت زردپوشان از سمت راست به سجاد شهباز زاده رسید ولی تکل شاهین توکلی ضرب توپ را گرفت تا الرشیدی بی دردسر توپ را جمع کند.

دقیقه ۳۴: ضربه ایستگاهی از سمت راست محوطه مس برای سپاهان به دست آمد که این ضربه را امید نورافکن به صورت مستقیم به سمت دروازه زد و با دفع ناقص فائز الرشیدی توپ دور شد.

دقیقه ۳۹: در برخوردی که محمد انصاری با شهریار مغانلو داشت، انصاری مصدوم شد و قادر به ادامه بازی نیست. این برخورد به سود سپاهان خطا گرفته شد.

دقیقه ۴۸: فرصت خوب برای مس که با ارسال مهدی ترکمان از سمت چپ و ضربه سر سید مهدی حسینی به دست آمد اما این توپ از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

 

 

 

 

دقیقه 52: ضربه سرکش سروش رفیعی از دتخل محوطه جریمه با واکنش خوب رشیدی گلر عمانی مس رفسنجان به بازی بازگشت.

دقیقه 60: ضربه محمدرضا حسینی از میانه های زمین به قصد باز کردن دروازه مس زده شد ولی با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 1+90: تیم فوتبال مس رفسنجان فرصت داشت تا حداقل در شب اول شکست خود در لیگ، اختلاف را به حداقل برساند، اما در شرایطی که مهدی ترکمان توانست با حرکتی زیرکانه از اسماعیلی فر چسبیده به خط محوطه جریمه پنالتی بگیرد، مهدی حسینی خرید جدید مس رفسنجان در حالی که کنت هم جهت توپ او را به خوبی تشخیص داده بود، این پنالتی را از دست داد.
دقیقه 2+90: ارسال دانیال اسماعیلی فر اینبار در محوطه شش قدم به فرشاد احمدزاده کوتاه قامت رسید و ضربه او با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

3+90: ضربه خلعتبری با اختلاف راهی اوت شد تا آخرین موقعیت سپاهان نیز به این ترتیب از دست برود.

 

 

 

 

شرح بازی:

 


تیم فوتبال مس رفسنجان پنجره پیش فصل خوبی را مانند سپاهان پشت سر گذاشت و به دور از حواشی آماده مسابقات شد و به همین دلیل هم بود که توانست در نقش جهان در 15 دقیقه ابتدایی نبض کار را در دست بگیرد و حتی موفق به باز کردن دروازه تیم میزبان هم شد که این گل آفساید اعلام شد. در ادامه نیمه نخست اما سپاهان به خود آمد و توانست چند موقعیت خوب را روی دروازه مس به وجود آورد و در حالی که بازی می‌رفت در نیمه نخست با نتیجه تساوی به پایان برساند این امید نورافکن بود که اولین گل سپاهان را در فصل جدید به ثمر رساند تا شاگردان نویدکیا برنده به رختکن بروند. سپاهان که همان ریتم نیمه نخست را در نیمه دوم هم حفظ کرده بود در دقیقه ۵۶ روی یکی از حملاتش توسط رفیعی گل دوم را هم به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثمر رساند تا تکلیف بازی را تا حدود زیادی مشخص کرده باشد. در ادامه مس تلاش زیادی کرد تا گل‌های خورده را جبران کند اما در روزی که شانس هم با این تیم یار نبود و پنالتی مهدی حسینی به جایی نرسید، نارنجی‎‌پوشان کرمانی دست خالی اصفهان را ترک کردند؛ البته که آنها به خوبی می‌دانند در هفته اول بازی مقابل پرمهره‌ترین تیم لیگ و شاید بهترین تیم مسابقات لیگ 21 ام بازی کرده اند.

 

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن زمین 

 


سروش رفیعی در روزی که گل هم به ثمر رساند شاید تعیین کننده‌ترین بازیکن زمین بود، اما دانیال اسماعیلی‌فر هم نمایش خوبی داشت و علاوه بر ثبت یک پاس گل، در سایر دقایق نیز بازیکنی تاثیرگذار در کار تیمی طلایی پوشان بود؛ هر چند دادن پنالتی کمی از این نمایش را تحت تاثیر قرار داد. درنهایت باید به جلال علی‌محمدی هم اشاره کرد که گل اول بازی روی پاس زیبای او و با دید بسیار خوبی که داشت، ثبت شد.

 

 

 

 

 

 

اتفاق ویژه 

 


این برای چهارمین مرتبه بود که سپاهان و مس رفسنجان مقابل هم صف آرایی می‌کردند که نتیجه این مسابقه هم مانند سه مسابقه قبلی به سود طلایی پوشان اصفهانی شد. البته که پیشینه دو باشگاه هم رقم خوردن این نتایج را تایید می‌کند، ولی به نظر می‌رسد مس رفسنجان علی‌رغم تمام مشکلاتی که بازی کردن مقابل این تیم به همراه دارد، حریف دلخواه سپاهان است. البته که در رقم خوردن این نتایج دیدگاه محمد ربیعی نیز موثر است؛ مربی‌ای که سعی می‌کند تیمش مقابل یکی از بهترین‌های ایران، فوتبال بازی کند و روی به دفاع کردن نیاورد.

 

 

*درحاشیه

 

*مهدی ترکمان که سابقه حضور در سپاهان را دارد با مصدومیت انصاری از نیمه اول در نقش جهان به بازی رفت.

*محمد انصاری که پس از سپری کردن دورانی طولانی مدت مصدومیت‌هایش از ابتدای لیگ ۲۱ به ترکیب مس برگشته بود در همان نیمه اول از ناحیه زانو احساس ناراحتی کرد تا نگرانی‌ها در خصوص سلامتی‌اش بیشتر شود.

* در حالی که بازی از دقیقه 60 عبور کرده بود، تقریبا به مدت 10 دقیقه شاهد قطع ارتباط دوربین‌های تلویزیونی بودیم و این داستان همچنان ادامه دارد.

*علیرضا مرزبان مربی تیم فوتبال سپاهان به دلیل اعتراض به تصمم داور با کارت زرد جریمه شد.

دیدگاه‌ها