کد خبر : 1788042 | 04 آبان 1400 ساعت 15:53 | 49.1K بازدید | 94 دیدگاه

به بهانه فراخوان تراکتور برای میلیونی شدن؛

پرسپولیس صدرنشین بلامنازع دنیای مجازی (عکس)

باشگاه تراکتور برای میلیونی شدن پیج اینستاگرام خود از هوادارانش کمک خواست.

پرسپولیس صدرنشین بلامنازع دنیای مجازی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران طی سال دهه های اخیر خواسته یا ناخواسته در یک دو قطبی باشگاهی قرار داشته و با وجود حضور باشگاههای شهرستانی قدیمی و محبوب، رقابت اصلی بر سر محبوبیت معمولا بین این دو باشگاه پایتخت بوده است. فوتبال ایران تیم باشگاهی محبوب کم ندارد که در محدود جغرافیایی خود سینه چاکان بسیاری دارد. از محبوب های شمال کشور مثل ملوان و نساجی گرفته تا صنعت نفت و فولاد در جنوب و سپاهان و ذوب آهن در اصفهان. از اواخر دهه هشتاد هم شاهد یک جو هواداری جدید در فوتبال ایران بودیم؛ جوی که با قدرت آمد، تعدیل شد اما ماندنی بود.

 

نظرسنجی که جنجالی شد؛ 11 درصد...

هواداران تراکتور موجی بودند که همراه با این تیم در فوتبال ایران خود را نشان دادند و توجهات به سمت تبریز جلب شد. اوایل دهه نود اوج این موج بود و تراکتور به تیمی تبدیل شده بود که در بازی های نه چندان مهم خانگی اش نیز بالای 40-50 هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا می کردند. به عنوان پرتماشاگرترین تیم شهرستانی، تراکتور خود را مطرح کرد و در ادامه حواشی زیادی در این خصوص به وجود آمد که بعضی هایش عجیب بود.
یکی از بزرگترین حواشی این موضوع به نظرسنجی جنجالی برنامه نود برمی گردد که مربوط به بیش از ده سال پیش می شود. در اوج جو پرشور هواداری تراکتور بود که برنامه نود از مخاطبانش خواست، تیم محبوب خود را در نظرسنجی برنامه انتخاب کنند. تراکتور تنها 11 درصد از آرا را به خود اختصاص داد و این در حالی بود که پرسپولیس 51 درصد و استقلال 33 درصد بودند. بسیاری از هواداران تراکتور معترض بودند که اس ام اس هایشان ارسال نشده و در نظرسنجی تقلب صورت گرفته است. در طول سال های بعد اما نظرسنجی های متعددی در داخل کشور انجام شد و نتیجه با اندکی تغییر به نتیجه نظرسنجی برنامه نود شباهت داشت.

 

1658168

 

AFC تنور کری خوانی را دوباره داغ کرد

سال گذشته اما نتیجه نظرسنجی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار دیگر بحث قدیمی را بر سر زبان ها انداخت. در مقطعی که تراکتور از یک مدعی به تیمی معمولی در فوتبال ایران تبدیل شده بود، سایت AFC از کاربرانش خواست تا محبوب ترین تیم آسیا را انتخاب کنند. 51 درصد از کاربران این سایت به تراکتور رای دادند تا این تیم با اختلافی قابل توجه برنده نظرسنجی شود.
پرسپولیس در این نظرسنجی با 21 درصد دوم شد و بازتاب خبر در بین هواداران تراکتور به شدت بالا بود. پیام تبریک مالک و مدیرعامل و اشاره به نتیجه نظرسنجی در اکثر مصاحبه های مدیران باشگاه در طول این مدت نشان می دهد که اهمیت بالایی برای چنین مواردی قائل هستند. حال این اهمیت به قدری به ضرورت نزدیک شده که رسانه رسمی باشگاه تراکتور یک روز پس از مصاحبه مالک که بار دیگر تراکتور را پرطرفدارترین تیم آسیا دانست، طی فراخوانی از هوادارانش خواسته تا پیج باشگاه را برای میلیونی شدن همراهی کنند.

 

1658167

 

خیز برای میلیونی شدن؛ الگو همان الگوی نود است!

باشگاه تراکتور تا پیش از این فراخوان 692 هزار فالور در اینستاگرام داشت و باید دید که فراخوان امروز چقدر به این عدد خواهد افزود و آیا تراکتور خواهد توانست پیج خود را میلیونی کند یا خیر. در حال حاضر از نظر تعداد فالور در تیم های ایرانی بازهم با تبعیت از نظرسنجی جنجالی نود پرسپولیس در صدر و استقلال در رده دوم قرار دارد. پرسپولیس 6 میلیون و 700 هزار نفر فالور در اینستاگرام دارد و تعداد دنبال کننده های پیج استقلال هم 2 میلیون و 800 هزار نفر است. بعد از سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتور تیم سپاهان با 229 هزار فالور چهارم است و پیج رسمی فولاد با 129 هزار دنبال کننده، آخرین پیج 6 رقمی در اینستاگرام است. البته در این میان دنیای بزرگی از پیج های هواداری را هم داریم که به آن اشاره نشده است. این پیج های هواداری بعضا از پیج های رسمی هم پرهوادار هستند. چنین شرایطی را حتی در مورد باشگاههای دیگر که طرفداران کمتری هم دارند نیز شاهد هستیم و بسیاری از باشگاههای لیگ برتری پیج رسمی کم مخاطب تری از پیج های هواداری شان دارند.

 

1658166

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها