کد خبر : 1788095 | 04 آبان 1400 ساعت 19:20 | 136.8K بازدید | 59 دیدگاه

چاه عمیقی که دوسال پیش کنده شده

خواهش از کالدرون برای دریافت ۲۰ میلیارد تومان!

باشگاه پرسپولیس با مشقت بسیار به دنبال پیدا کردن راهی برای پرداخت پول گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی است.

خواهش از کالدرون برای دریافت ۲۰ میلیارد تومان!

به گزارش "ورزش سه"، گابریل کالدرون که دو سال پیش برای ادامه پروژه قهرمانی‌های پرسپولیس جایگزین برانکو ایوانکویچ سرمربی اهل کرواسی شد، در حال حاصر در اسپانیا زندگی می‌کند و امیدوار است با دریافت بالای ششصد هزار دلاری از پرسپولیس همچنان در بازنشستگی شرایط بهتر و خوش‌تری را هم برای خود رقم بزند.

 

کالدرون در زمانی وارد فوتبال ایران شد که سال‌ها بود اسم او برای تیم‌های مختلف مطرح بود اما مدت‌ها پس از دوران اوج مربیگری‌اش در عربستان بعد از ملاقات با ایرج عرب عضو هیئت مدیره پرسپولیس در استانبول، مقرر شد که او هدایت سرخ‌ها را بر عهده بگیرد؛ آن هم با قراردادی که ارزشش در حدود یک میلیون دلار بود که رقم زیادی برای مربی‌ای مثل کالدرون محسوب می‌شود.

 

البته کالدرون خیلی زود کار را در دست گرفت و با وجود لغزش‌های اولیه، سرخ‌ها را به مقام قهرمانی نیم فصل رساند. او همچنین با پرسپولیس دربی را فتح کرد که در این زمینه نیز نزد هواداران سرخپوش نمره قبولی دارد. با این حال این مسئله منافاتی با اینکه پرسپولیس می‌توانست او را با قیمت کمتر به خدمت بگیرد ندارد اما اتفاقات مربوط به کالدرون بعد از استخدام او بروز کرد زمانی که محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس به تنگ آمده از مخالف خوانی‌های سرمربی تصمیم به فسخ قرارداد با وی گرفت و یحیی گل محمدی را جایگزین او کرد در حالی که در آن مقطع این جایگزینی هیچ ضرورتی نداشت و تنها هزینه‌ای گزاف به پرسپولیس تحمیل کرد و علاوه بر غرامت مربی خارجی پرداخت دستمزد و رضایت نامه یحیی گل‌محمدی را بر عهده پرسپولیس گذاشت.

 

 

1528785

 

 

 

جالب اینکه پرسپولیسی‌ها می‌توانستند در آن مقطع زمانی قرارداد کالدرون را با یک شرایط بهتر و توافق دو طرفه فسخ کنند اما مدیرعامل وقت پرسپولیس در یک اقدام انتحاری اقدام به لغو قرارداد با سرمربی آرژانتینی کرد تا در نهایت تیم را به چاه تازه‌ای که بعد از بدهی برانکو کنده شده بود هل بدهد.

 

حالا کمتر از دوسال بعد از لغو قرارداد با سرمربی آرژانتینی، پرسپولیس در روزهایی که به دست آوردن پول سخت تر از همیشه است مبلغی بالای ششصدهزار دلار را جور کرده تا دست این مربی برساند که این تحویل پول باید در کشور اسپانیا صورت بگیرد که باعث شده تقل و انتقال مالی برای باشگاه در شرایط تحریم با دشواری بیشتری پیش برود.

 

امروز یحیی گل محمدی در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس احتیاج به خرید بازیکنان کار در بیار خارجی برای رقابت‌های آسیایی دارد؛ در حالی که این درخواست در صورتی اجابت خواهد شد که ابتدا پنجره پرسپولیس باز بشود آن هم با پرداخت پولی در حدود بیست میلیارد تومان که رقمی بسیار گزاف برای هر مدیری در هرجای فوتبال ایران است. وظیفه‌ای که فعلا گردن مجید صدری افتاده و اگرچه او منابع لازم را برای این پرداخت جور کرده اما مسئله تحریم و انتقال پول او را از نهایی کردن این خبر خوش دور نگه داشته است.

دیدگاه‌ها