کد خبر : 1788397 | 06 آبان 1400 ساعت 11:39 | 16.6K بازدید | 10 دیدگاه

شاگردان ایراندوست و رویارویی با میزبان؛

دختران ایران همگروه با 2 قهرمان آسیا در جام ملت‌ها!

قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فوتبال زنان 2022 که به میزبانی کشور هند برگزار می‌شود، دقایقی پیش برگزار شد.

دختران ایران همگروه با 2 قهرمان آسیا در جام ملت‌ها!

به گزارش "ورزش سه" صبح امروز به صورت آنلاین، مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فوتبال زنان برگزار شد و 12 تیم صعودکننده به این رقابت‌ها، رقبای خود در جام ملت‌ها را شناختند؛ تیم‌ها از 4 سید تعیین‌شده در 3 گروه قرعه‌کشی شدند و مسابقات نیز 30 دی‌ماه تا 17 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی کشور هند انجام می‌شود.

 

سیدبندی رقابت‌ها:

سید 1: هند، ژاپن، استرالیا
سید 2: چین، تایلند، کره جنوبی
سید 3: فیلیپین، ویتنام، چین تایپه
سید 4: میانمار، ایران، اندونزی

 

پس از انجام مراسم قرعه‌کشی مشخص شد که تیم ملی فوتبال زنان ایران که برای نخستین بار توانسته به جام ملت‌های آسیا صعود کند، باید در گروه نخست و با تیم میزبان همگروه باشد و هم‌چنین در کنار هند، تیم‌های ملی فوتبال زنان چین و چین تایپه رقبای شاگردان مریم ایراندوست در جام ملت‌های آسیا 2022 هستند.

 

گفتنی است که براساس دستورالعمل رقابت‌ها، از هر گروه 2 تیم برتر به مرحله حذفی صعود می‌کنند و هم‌چنین جواز حضور در جام جهانی 2023 استرالیا را به دست می‌آورند؛ تیم‌های سوم جدول هم در یک گروه مقایسه می‌شوند و 2 تیم برتر سوم به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها صعود خواهند کرد و این‌چنین 8 تیم برتر جام ملت‌ها مشخص می‌شود.

 

1658689

 

در گروه A که تیم ملی فوتبال زنان ایران حضور دارد، هند به عنوان میزبان رقابت‌ها، 8 تجربه حضور در جام ملت‌ها را دارد و البته هیچ افتخاری در این تورنمنت به دست نیاورده است؛ آن‌ها حتی در صعود به جمع تیم‌های برتر هم ناکام بوده‌اند.

 

اما چین پرافتخارترین تیم این دوره از رقابت‌هاست؛ چینی‌ها 14 تجربه حضور در جام ملت‌ها را دارند که 8 تجربه آن‌ها ختم به قهرمانی شده است و بدون‌شک حریف سرسختی برای تیم ملی فوتبال زنان ایران خواهند بود و پانزدهمین حضورشان به نهمین قهرمانی هستند.

 

1658686

 

هم‌چنین تیم ملی فوتبال زنان چین تایپه هم در این دوره از رقابت‌ها، چهاردهمین سال حضور خود در جام ملت‌های فوتبال زنان را تجربه می‌کند؛ این تیم سه تجربه متوالی قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد و آن‌ها می‌خواهند پس از 13 سال که به جام ملت‌ها مجدداً صعود کرده‌اند، به طلسم 40 سال قهرمان نشدن خود در این تورنمنت پایان بدهند و در مرحله مقدماتی هم بدون دریافت حتی یک گل توانستند جواز صعود به جام ملت‌ها را به دست بیاورند.

 

با این وصف به نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین تجربه خود در جام ملت‌های آسیا کار دشواری را در گروه اول رقابت‌ها خواهد داشت، باید شاگردان مریم ایراندوست در چه شرایطی آماده اعزام به هند خواهند شد و در این جام ملت‌های آسیا 2022 چه عملکردی را از خود نشان می‌دهند.

 

 

گروه بندی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا 2022 هند:

 

گروه اول: هند، چین، چین تایپه و ایران
گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی
گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

دیدگاه‌ها