کد خبر : 1789134 | 09 آبان 1400 ساعت 19:31 | 40.4K بازدید | 3 دیدگاه

مجوز سرخابی‌ها موقت و مشروط است؛

انتقاد شدید اولیایی از مدیران استقلال و پرسپولیس

کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید مجوزی که برای استقلال و پرسپولیس صادر شده موقتی است و نمایندگان ایران همچنان در خطر حذف هستند.

انتقاد شدید اولیایی از مدیران استقلال و پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، صدور مجوز حرفه‌ای پرسپولیس و استقلال بحث روز فوتبال ایران است که حتی این دو تیم محبوب را در خطر حذف از آسیا قرار داده بود. در این زمینه با کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای صحبت کردیم. او در مورد صدور مجوز این دو تیم در ساعات پایانی گفت: کارشناسان حقوقی و مالی کمیته حرفه‌ای سازی الزاماتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حرفه‌ای شدن لازم داشت را قبول نکردند ولی کمیته استیناف در آخرین ساعات قبول کرد از نظر حقوقی و مالی استقلال و پرسپولیس مشکلات‌شان را حل کنند و مشروط به آنها اجازه حضور داد. هرسال تعهداتی می‌دهند که این موضوع حل شود و امسال هم این اتفاق افتاده است.

 

او ادامه داد: ما هر وقت راه درست را انتخاب کنیم خوب است. تا کی می‌توانیم همینطور کج دار و مریز ادامه دهیم و ما فعلا در حال حرکت به این شکل هستیم ولی به هرحال دلخوشی مردم فوتبال است و بعضی‌ها نگران هواداران هم هستند که اذیت نشوند.

 

مدیرعامل سابق استقلال ادامه داد: هرساله این مجوز حرفه‌ای سازی صادر می‌شود و امسال هم کنفدراسیون فوتبال آسیا جدی تر است و هم کمیته سعی کرد امسال راست بگوید و بر درست شدن این موضوع اصرار کند اما فضا چنان شد که کمیته استیناف مجبور شد نظر کمیته فنی را رد کند. کمیته بدوی در ابتدا درخواست استقلال، پرسپولیس و تراکتور را رد کرده بود و در ساعات آخر تضمین‌هایی از کمیته استیناف و مراجع بالاتر داده شد تا این ایرادها برطرف شود.

 

 

 

 

 

 

اولیایی از توانایی پس گرفتن این مجوز صحبت کرده و از مطبوعات برای حل این مشکل کمک خواست و گفت: این مجوز مشروط است و کمیته استیناف حق دارد در هر مقطعی این مجوز را پس بگیرد علاوه بر آن این امکان وجود دارد AFC  مجوز را تایید نکند. امیدواریم این بار باشگاه‌ها را از عهده دولت خارج کنند. من امیدوارم مطبوعات کمک کنند که ما در آینده نیازی به استفاده از تک ماده و شرط و شروط نداشته باشیم. همانطور که آقای رییس جمهور قبل از انتخابات قول دادند باشگاه‌ها را به مسیر حرفه‌ای از راه درست ببرند واقعا با کارشناسی درست، بگذارند باشگاه‌ها را مردم اداره کنند. مطبوعات فشار بیاورند و بخواهند که دولت دیگر باشگاهداری نکند؛ مگر کدام کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه باشگاه‌هایشان توسط دولت اداره می‌شود؟ دولت باید به کار برنامه ریزی خود برسد.

 

اولیایی به موقت و مشروط بودن این مجوز حرفه‌ای تاکید داشت و گفت: آقایان سه ماه فرصت خواستند اما اگر اراده بکنند کمتر از سه ماه می‌شود رفع مانع کرد یا اطلاعات نزد آقایان کم است یا اراده‌ای ندارند. فدراسیون خیلی در این زمینه دخالت ندارد ولی هم باشگاه‌ها با جرایم مالی مواجه شدند و هم متعهد شدند که رفع اشکال کنند. تیم ها باید منابع مالی را تامین کنند و از مالکیت دولت خارج شوند و مجامع مستقل داشته باشند. زمانی که دولت محترم باشگاهداری نکند و مالکیت را در اختیار مردم و اهلش بگذارد خیال هوادار از بابت حصور در آسیا راحت می‌شود. AFC به تصمیم کمیته‌های صدور مجوز احترام می‌گذارد چون این کمیته منتخب AFC است. استقلال و پرسپولیس مجوز موقت و مشروط دارند و این مجوز دائم نیست. ما باید باشگاه حرفه‌ای شویم و نمی‌شود با باشگاه آماتور به آسیا برویم.

دیدگاه‌ها