کد خبر : 1789990 | 13 آبان 1400 ساعت 19:54 | 17.9K بازدید | 1 دیدگاه

هندرسون:

مخالفت آلونسو با زانو زدن به معنای نژادپرستی نیست

جوردن هندرسون، کاپیتان لیورپول، معتقد است که زانو زدن پیش از مسابقات فوتبال هنوز تاثیر مهمی در مخالفت با نژادپرستی دارد.

مخالفت آلونسو با زانو زدن به معنای نژادپرستی نیست

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان حاضر در باشگاه‌های لیگ برتری در ماه‌های اخیر اقدام به زانو زدن پیش از آغاز رقابت‌های فوتبال کردند تا اعتراض‌شان به رفتارهای نژادپرستانه را نشان دهند.

مارکوس آلونسو در ماه سپتامبر اعلام کرد که دیدار قصد ندارد این کار را ادامه دهد چون از نظر او این روش که اولین بار توسط کولین کاپرنیک در سال 2016 به کار گرفت شده بود، قدرتش را از دست داده است.

با این حال اکثر بازیکنان حاضر در لیگ برتر انگلیس همچنان به زانو زدن پیش از سوت آغاز بازی ادامه می‌دهند و هندرسون باور دارند که انجام این کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

1661075

 

این بازیکن 31 ساله به جی کیو گفت:« هرکسی حق دارد کاری که احساس می‌کند با آن راحت است را انجام دهد. من می‌دانم که مارکوس مخالف هرگونه نژادپرستی است، بنابراین همه ما در اینجا برای یک چیز می‌جنگیم و همه پیام یکسانی را می‌رسانیم. اما من فکر می‌کنم که خودم و بازیکنان حاضر در لیورپول هنوز موافق این کار هستیم و باور داریم که این روش همچنان موثر است.»

هندرسون در ادامه به اتفاقات اخیر و واکنش‌های نژادپرستانه صورت گرفته در جریان دیدارهای تیم ملی انگلیس در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر به عنوان مثالی از چرایی ادامه دادن به این حرکت اشاره کرد.

او ادامه داد:« اگر به دیدارهای ملی انگلیس در زمین مجارستان و لهستان نگاه کنید، مطمئنا این احساس را خواهید داشت که انجام چنین کاری به عنوان یک تیم پیام مهمی را می‌رساند. شاید چنین شرایطی در آینده تغییر کند اما تا زمانی که ما هنوز در این باره حرف می‌زنیم و هنوز علیه نژادپرستی می‌جنگیم، این حرکات باید ادامه داشته باشند.»

دیدگاه‌ها