کد خبر : 1790111 | 14 آبان 1400 ساعت 18:00 | 198.5K بازدید | 528 دیدگاه

لحظه تلخ از دست رفتن رکورد 100 درصدی

فجر 1-1 استقلال؛ حافظیه برای فرهاد خوش یمن نیست

استقلال در آخرین ثانیه های دیدار با فجر، یک پیروزی شیرین و خارج از خانه را از دست داد تا فرهاد مجیدی نتواند در لیگ برتر تاریخ سازی کند.

فجر 1-1 استقلال؛ حافظیه برای فرهاد خوش یمن نیست

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای آغازین هفته چهارم لیگ برتر، استقلال در استادیوم حافظیه شیراز مهمان فجر بود و هر چقدر که نیمه اول سرد و کسل کننده بود، اما دو تیم در نیمه دوم بهتر ظاهر شدند و فجر نیز در دقیقه 95 به گل تساوی رسید تا یک پیروزی شیرین از دست آبی ها بپرد.

 

به دلیل وضعیت عجیب چمن ورزشگاه، نیمه اول سرد و کسل کننده ای را شاهد بودیم. کیفیت چمن استادیوم حافظیه شیراز روی عملکرد دو تیم تأثیر گذاشته بود و در 45 دقیقه نخست تنها یک موقعیت جدی به روی دروازه ها اتفاق افتاد که در دقیقه 19 پاس خوب قاسمی نژاد به کوین یامگا، این بازیکن را با دروازه بان فجر در مصافی تک به تک قرار داد که ضربه پای چپ و عجیب این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در نیمه دوم با بارش باران، وضعیت کیفیت چمن حافظیه شیراز بدتر نیز شد. با این وجود، تا دقیقه 60 استقلال چند موقعیت نصف و نیمه داشت تا اینکه محمد دانشگر روی خطای محمد کاظمی درون محوطه جریمه سرنگون شد و مرتضی منصوریان یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را برخلاف جهت حرکت صادقی وارد دروازه کرد و تیمش را به گل نخست بازی رساند.

 

در ادامه استقلال توسط ارسلان مطهری به یک گل دیگر نیز رسید که توسط کمک داور آفساید اعلام شد. در وقت های تلف شده بازیکنان فجر اعتقاد به یک خطای پنالتی داشتند که این مسئله اعتراض شدید نیمکت این تیم را نیز در پی داشت.

 

در حالیکه بازی رو به پایان بود، در پنجمین دقیقه از وقت های تلف شده، یک ضربه کرنر برای فجر به دست آمد که ارسال کرنر احمدرضا زنده روح به روی دروازه با ضربه سیر سیروان قربانی همراه شد و این بازیکن در آخرین ثانیه های بازی گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد تا این بازی در پایان با تساوی یک – یک به پایان برسد.

 

به هر شکل شاگردان فرهاد مجیدی پس از 365 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه خود، مقابل فجر گل خوردند تا پیروزی شیرین و خارج از خانه آبی ها در آخرین لحظات بازی از دست برود.


بازی از هفته چهارم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران
تاریخ برگزاری مسابقه: جمعه 14/08/1400 ؛ ساعت: 16:00 
ورزشگاه: حافظیه شیراز /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: مرتضی منصوریان / کمک ها: آرمان اسعدی – یعقوب سخندان ؛ داور چهارم: سیدمهدی مرجان‌زاده / ناظر: یداله جهانبازی

 

ترکیب فجرسپاسی:


ایمان صادقی
محمدعرفان معصومی
محمد قنبری
علی مولایی
سیروان قربانی
سعید زارع
حمید نعمتی (74- سجاد عبدویی)
احمدرضا زنده روح

رضا آقا بابایی (90- اتابک زارعی)

محمد کاظمی (74- حسین مهربان)


سرمربی: علی اصغر کلانتری


ترکیب استقلال:


سیدحسین حسینی
محمد دانشگر
حسین مرادمند
سیاوش یزدانی
وریا غفوری
جعفر سلمانی
مهدی مهدی‌پور
آرش رضاوند (69- زبیر نیک نفس)
کوین یامگا
امین قاسمی نژاد (61- ارسلان مطهری)
رودی ژستد (61- امیرحسین حسین زاده)
سرمربی: فرهاد مجیدی

 

1661257

 

کارت زرد:

 

حمید نعمتی (58)
کوین یامگا (62)
محمد دانشگر (64)

عرفان معصومی (74(

حسین مرادمند (87)

سیروان قربانی(6+90)

 

شرح گل ها:


فجرسپاسی صفر – استقلال یک (دقیقه 60: کوین یامگا): ارسال یک کرنر به روی دروازه و خطای بازیکن فجر که محمد دانشگر را بغل کرده بود، باعث شد تا داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کند و کوین یامگا نیز این توپ را به گل تبدیل کرد.

 

1661278

 

فجرسپاسی یک – استقلال یک (دقیقه 90+5: سیروان قربانی): ارسال کرنر احمدرضا زنده روح به روی دروازه با ضربه سیر سیروان قربانی همراه شد و این بازیکن در آخرین ثانیه های بازی گل تساوی را وارد دروازه استقلال کرد.

 

لحظات حساس:


دقیقه 3: حرکت خوب یامگا و سر توپ این بازیکن در محوطه جریمه، فرصت خوبی را برای او فراهم کرد که شوت کم جان او در آغوش دروازه بان فجری ها آرام گرفت.

دقیقه 19: یک و دوی دیدنی کوین یامگا و قاسمی نژاد بهترین فرصت ممکن را برای وینگر فرانسوی استقلال فراهم کرد اما این بازیکن در شرایطی که در فاصله چند متری سنگربان فجر قرار داشت، با ضربه عجیب و پای چپ توپ را به بیرون زد و بهترین فرصت بازی را از دست داد.

دقیقه 51: یک ارسال به روی دروازه و ضربه سر امین قاسمی نژاد که به شکل خطرناکی از بالای دروازه فجر راهی بیرون شد.

دقیقه 56: شوت محکم و سرکش حمید نعمتی را سیدحسین حسینی با سینه دفاع کرد تا فجر نیز موقعیت خطرناکی را به روی دروازه استقلال خلق کند.

دقیقه 67: پاس خوب حسین زاده درون محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید اما شوت این بازیکن کم جان بود و ایمان صادقی آن را به راحتی مهار کرد.

دقیقه 71: ارسال مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر مرادمند همراه شد و ارسلان مطهری نیز در ادامه دروازه فجر را باز کرد که کمک داور آفساید مرادمند را اعلام کرد.

دقیقه 85: یک ارسال به روی دروازه با ضربه سر خطرناک ارسلان مطهری همراه شد و ایمان صادقی گلر فجر این توپ را مهار کرد.

دقیقه 88: شوت از راه دور سیروان قربانی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+2: حسین مهربان بازیکن فجر روی خطای سیاوش یزدانی تعادلش را درون محوطه جریمه از دست داد اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و همین مسئله منجر به اعتراض شدید نیمکت فجری ها شد و داور مسابقه نیز به کلانتری کارت زرد نشان داد.

 

1661264

 

در حاشیه:


* به دلیل حضور حدود 100 نفر به عنوان تماشاگر، بازی با تأخیر 4 دقیقه‌ای آغاز شد. داود رفعتی، ناظر بازی اعلام کرد در صورتی که تماشاگران از ورزشگاه خارج نشوند، اجازه برگزاری بازی را نخواهد داد. مأموران حاضر در ورزشگاه تماشاگران را به بیرون هدایت کردند تا بازی آغاز شود.

* شاگردان فرهاد مجیدی پیش از حضور در زمین برای گرم کردن بدن‌های خود حلقه اتحاد تشکیل دادند.

*هواداران فجر سپاسی با پرچم های زرد رنگ و هواداران آبی پوش استقلال پشت درهای استادیوم مشغول کری خوانی برای یکدیگر هستند.

* بازیکنان دو تیم قبل از بازی با قرار دادن شاخه گل در مقابل جایگاه ویژه ای که برای تکریم شهدا در نظر گرفته شده بود، به آنها ادای احترام کردند.

* بازیکنان دو تیم قبل از بازی با قرار دادن شاخه گل در مقابل جایگاه ویژه ای که برای تکریم شهدا در نظر گرفته شده بود، به آنها ادای احترام کردند.

* پروژکتورهای ورزشگاه حافظیه از دقیقه 19 روشن شد.

* حدود دقیقه بیست بازی دو هوادار وارد ورزشگاه شدند که مسئولان انتظامی آنها را بیرون کردند.

* با توجه به فرا رسیدن پنجمین سالگرد درگذشت اسطوره باشگاه استقلال، عکس مرحوم پورحیدری روی نیمکت این تیم قرار گرفته بود. زنده یاد پورحیدری در تیم فجر سپاسی هم مربیگری کرده بود.

* بازیکنان استقلال پیش از این مسابقه، با حمل بنری با مضمون «اسطوره‌هایی که از یاد نمی‌روند» در سالروز درگذشت دو شخصیت بزرگ تاریخ  این باشگاه، یاد مرحوم علی دانایی‌فرد و منصور پورحیدری را گرامی داشتند.

 

1661258

دیدگاه‌ها