کد خبر : 1790175 | 14 آبان 1400 ساعت 19:56 | 265K بازدید | 162 دیدگاه

دو حادثه در محوطه جریمه و یک گل پرماجرا؛

ذره‌بین کارشناسان داوری روی قضاوت منصوریان!

در دیدار تیم‌های استقلال و فجر چهار صحنه داوری جنجال ساز شد.

ذره‌بین کارشناسان داوری روی قضاوت منصوریان!

به گزارش ورزش سه، دیدار تیم‌های استقلال و فجر در حالی با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید که آبی پوشان تا دقیقه ۹۰+۵ از حریف پیش بودند اما یک گل بحث برانگیز سبب شد تا تیم فرهاد مجیدی دو امتیاز حساس را در حافظیه جا بگذارد. در این صحنه آبی ها معتقدند که سیروان قربانی روی سیدحسین حسینی خطا کرده است. پیش از گل نیز بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند که روی یامگا خطا رخ داده است.

 

این در حالی است که چهار دقیقه قبل از گلی که سیروان قربانی به ثمر رساند، برخورد دو بازیکن در محوطه جریمه استقلال جنجال دیگری را به وجود آورده بود.

 

نکته جالب اینکه فجری‌ها اعتقاد دارند که در صحنه پنالتی منجر به گل یامگا نیز داور اشتباه کرده و در این صحنه پنالتی رخ نداده است.

 

در این خصوص نظرات کارشناسان داوری را می‌خوانید:

 

* پنالتی استقلال: 


حیدر سلیمانی: روی خطاهایی که بین مدافع و مهاجم به صورت همزمان رخ می‌دهد معمولاً به داوران توصیه می‌شود که خطای مهاجم را به نفع مدافع اعلام کند نه اینکه پنالتی بگیرد.  این صحنه هم به همین شکل است و اگر داور خطای مهاجم را می‌گرفت بهتر بود.

 

نوذر رودنیل: در چنین مواقعی داور نباید اجازه زدن ضربه کرنر را بدهد ولی داد و بازیکن فجر از زاویه ای که دیدیم کاملا بازیکن استقلال را هل داد و پنالتی درست بود.

 

حسین نجاتی: پنالتی اعلام شده کاملا صحیح بود به علت گرفتن از سوی بازیکن فجر وبه دلیل اینکه میتوانست یک  حمله در حال شکل گرفتن خلق شود بازیکن خاطی کارت زرد گرفت.

 

نوید مظفری: قطعا درست بود. بازیکن فجر، بازیکن استقلال را می‌گیرد و خطای گرفتن بازیکن کاملا صحیح است.

 

محمد فنایی: خطا کاملا درست بود چون بازیکن فجر بازیکن استقلال را گرفت.

 

1661350

 

خطای پنالتی در دقیقه ۵۷ روی محمد دانشگر که منجر به گل استقلال شد.

 

* خطای قبل از گل فجر:

 

محمد فنایی: در این صحنه داور دستش را بالا نگه داشته و ما کمک داور را در صحنه نداریم یعنی شاید آفساید مهاجم خارجی استقلال گرفته شده. چون اگر خطا هم بود، خطای غیرمستقیم بود.

 

حسین نجاتی: خطای غیر مستقیم بازیکن استقلال به علت بازی خطرناک از سوی بازیکن آبی.

 

نوذر رودنیل: این خطا کاملا درست بود.

 

1661348

 

در این صحنه بازیکن استقلال برای گرفتن توپ برخوردی با بازیکن فجر دارد که منصوریان در سوت خود می‌دمد تا خطای بازی خطرناک به سود فجر بگیرد.

 

* صحنه مشکوک به پنالتی فجر:

 

حیدر سلیمانی: این صحنه پنالتی نبود چون بازیکن استقلال ابتدا توپ را می‌زند و بعد برخوردی صورت می‌گیرد که البته اجتناب‌ناپذیر است.

 

نوید مظفری: خطا نیست و داور باید به بازیکن فجر برای شبیه سازی کارت زرد می‌داد.

 

حسین نجاتی: در این صحنه هیچ یک از خطاهای مندرج در قانون که جریمه آن پنالتی یا ضربه آزاد مستقیم هست اتفاق نیفتاد. بازیکن آبی زودتر به توپ رسید و تکل صحیح او نیز هیچگونه برخوردی با بازیکن فجر نداشت و بازیکن فجر بود که با پرتاب کردن بدنش میخواست که داور را مجاب کند که روی او خطایی رخ داده است.

 

نوذر رودنیل: خطایی نبود و تصمیم به ادامه بازی درست بود‌

 

محمد فنایی: بازیکن استقلال اول توپ را زد و در چنین مواقعی دیگر بحث خطا مطرح نمی‌شود.

 

1661361

 

1661349

 

چند دقیقه قبل از گل فجر؛ جایی که برخوردمشکوک در محوطه جریمه رخ می‌دهد

 

 

1661380

 

ارسلان مطهری با انتشار این تصویر مدعی شده که گل او در موقعیت آفساید نبوده است.

دیدگاه‌ها