کد خبر : 1790339 | 15 آبان 1400 ساعت 13:22 | 34.3K بازدید | 11 دیدگاه

فیروز کریمی – تراکتور؛ یک چرخه عجیب و معیوب!

سرمربی تراکتور بعد از 4 هفته از سمت خود استعفا داد تا این باشگاه یک بار دیگر وارد چالشی شود که بیش از اندازه تکراری شده است!

فیروز کریمی – تراکتور؛ یک چرخه عجیب و معیوب!

به گزارش "ورزش سه"، نوشتن در مورد تغییرات باشگاه تراکتور چه در فاز مدیریتی و چه در بحث کادر فنی، تکرار مکررات است. طی چند سال اخیر تغییرات در این باشگاه، متوالی و طی بازه های زمانی نزدیک به هم صورت می گیرد و همین موضوع باعث می شود تا هر چند ماه یک بار، لیست طویل تغییرات تراکتور، طویل تر شود. در حالی که تنها 4 هفته از لیگ بیست و یکم می گذرد، باشگاه تراکتور با استعفای فیروز کریمی، بار دیگر وارد چالش انتخاب سرمربی شده، چالشی که همین چند ماه پیش و پس از استعفای فراز کمالوند با آن روبرو بود و به نظر می رسید که با بازگشت کریمی، حداقل تا نیم فصل اول خبری از تغییر روی نیمکت نباشد.

 

انتقاد بزرگ از باشگاه تراکتور، صبر کم مدیران این باشگاه در مواجهه با نتایج تیم بود؛ واکنش ها در این شرایط معمولا به اخراج سرمربی می انجامید و مدیریت باشگاه طی سه فصل اخیر هیچ ابایی از این تصمیمات نداشت به طوری که تراکتور لیگ بیستم را در شرایطی به پایان رساند که طی سه فصل 10 تغییر سرمربی انجام داده بود. علاوه بر تعداد بالای این تغییرات، نوع آنها هم بسیار قابل تامل هستند؛ برای مثال همین مورد آخر را اگر بخواهیم بررسی کنیم با کلی پارادوکس مواجه خواهیم شد؛ پارادوکس از این لحاظ که تراکتور یکی از 16 تیم حاضر در لیگ برتر ایران است؛ لیگ برتری که بیست و یک سال از عمر آن می گذرد! با مرور اتفاقات همین چند ماه اخیر پارادوکس یاد شده به وجود خواهد آمد با این سوال که آیا واقعا در یک باشگاه لیگ برتری چنین فعل و انفعالات آماتورگونه ای صورت گرفته است؟

 

-فیروز کریمی در تاریخ 31 اردیبهشت ماه در حالی که رسول خطیبی به عنوان سومین سرمربی فصل، هدایت تراکتور را به عهده داشت، به عنوان مشاور فنی شروع به کار کرد.


-کریمی حضور گاه و بیگاهی در کنار تراکتوری ها داشت اما 38 روز بعد از انتخابش به عنوان مشاور فنی، رسول خطیبی استعفا داد تا باشگاه تراکتور او را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کند!


-تراکتور هفته های پایانی را با کریمی پشت سر گذاشت ولی پیش از پایان فصل، جمشید نظمی اعلام کرد که باشگاه در حال انجام مذاکره و توافق با گزینه سرمربیگری فصل آینده خود است؛ این بدین معنا بود که کریمی در پایان فصل جایی در تراکتور ندارد.


-این گونه هم شد و فراز کمالوند در تاریخ 9 مرداد یعنی، چیزی حدود یک ماه پس از انتخاب کریمی به عنوان سرمربی، فراز جانشین او شد؛ مربی که دقیقا یک ماه بعد و در حالی که هنوز فصل جدید شروع نشده بود از سمت خود استعفا داد.


-باشگاه در اقدامی جالب توجه دوباره فیروز کریمی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا این مربی بعد از 40 روز دوباره هدایت سرخ پوشان را به عهده بگیرد!


-فیروز کریمی تراکتور را در شرایط سختی که داشت برای لیگ بیست و یکم آماده کرد اما بعد از متحمل شدن 3 باخت در 4 بازی نخست از سمت خود استعفا داد تا بعد از کمتر دو ماه بار دیگر تراکتور بدون سرمربی شود.

همان گونه که دیدید، فیروز کریمی از تاریخ 31 اردیبهشت با تراکتور همکاری خود را به عنوان مشاور فنی شروع کرد و در عرض کمتر از 6 ماه، 2 بار سرمربی این تیم شد، یک بار کنار گذاشته شد، یک بار جانشینِ جانشینش شد و یک بار هم که همین دیروز بود استعفا داد! این چرخه عجیب و معیوب بخشی کوچک از بی ثباتی فنی در باشگاه تراکتور است.

دیدگاه‌ها