کد خبر : 1791022 | 18 آبان 1400 ساعت 10:44 | 59.1K بازدید | 46 دیدگاه

مقابل برزیل و ایتالیا هم امیدواریم 

مهاجم لبنان: غیبت طارمی؟ اهمیت نمی‌دهیم

هلال الحلوه، مهاجم تیم ملی لبنان می‌گوید غیبت طارمی یا حضور بازیکنان دیگر در ترکیب ایران برای‌شان اهمیتی ندارد و آنها تمرکزشان را به وظایف خود معطوف کرده‌اند.

مهاجم لبنان: غیبت طارمی؟ اهمیت نمی‌دهیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در آخرین دیدار دور رفت انتخابی جام جهانی 2022، در بیروت میهمان لبنان خواهد بود. تیمی که از سید ششم به گروه A اضافه شده و بسیاری در نگاه اول شانسی برایش قائل نبودند اما تا اینجا تیم سوم گروه است. لبنان تیمی سخت‌کوش است که مطابق با فوتبالی که در شمال غرب خاورمیانه رایج است، فوتبالی درگیرانه را ارائه می‌دهد و مهاجمان فرصت طلبی دارد.

 

هلال الحلوه یکی از فورواردهای لبنان است که از گزینه‌های ایوان هاشک برای باز کردن دروازه ایران به شمار می‌رود. او سابقه بازی در لیگ‌های دسته پایین‌تر آلمان را داشته و در سوپرلیگ یونان برای آپولون لیماسول توپ زده‌ است. حلوه 26 ساله، بازیکن فعلی العهد لبنان است که در 35 بازی ملی خود، 9 بار برای لبنان گل‌زده و بازی مقابل ایران بهترین فرصت برای خودنمایی اوست. این مهاجم که احتمالا مقابل ایران به میدان خواهد رفت با خبرنگار "ورزش سه" پیش از بازی مقابل ایران گفت و گو کرد.

 

*لبنان شروع خوبی در این تورنمنت داشته؛ آیا با این حرف موافقی؟
الحلوه: بله، موافق هستم. تیم ما شروع خیلی خوبی داشت که به آن افتخار می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم بقیه مسیر انتخابی را به همین قدرت ادامه بدیم و نتایج خوبی را در بازی‌های بعدی کسب کنیم.

 

*شما در سه دیدار ابتدایی گلی نزدید اما سه بار دروازه سوریه را در بازی قبلی‌تان باز کردید. این تفاوت ناگهانی چه علتی داشت؟
الحلوه: همه بازی‌ها دشوار است و شما نیاز دارید صد درصد توان خود را بگذارید و هماهنگی تیمی خوبی داشته باشید تا به گل برسید. مقابل سوریه روی خودمان و سیستم بازی کردن‌مان تمرکز کردیم و مقابل سوریه حداکثر خوش شانسی را داشتیم که توانستیم سه گل به ثمر رسانیم. در دیدارهای ابتدایی در بخش دفاعی خیلی خوب بازی کردیم و تنها یک گل خوردیم. بله؛ هر بازی متفاوت است و شما نیاز دارید نگاه‌تان بازی به بازی باشد و این طور تفکر کنید. در هر بازی تلاش‌مان را خواهیم کرد تا شانس‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کنیم و به گل برسیم.

 

*برخی‌ها معتقدند این گروه ساده‌تر از گروه B مقدماتی است. به نظرت چنین چیزی درست هست؟
الحلوه: هیچ گروهی از گروه دیگر آسان‌تر نیست. هر گروه تاریخچه ویژه خودش را دارد و دشوار است. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم این گروه آسان است یا آن گروه سخت بلکه همه گروه‌ها مشابه‌اند چرا که در فوتبال همه چیز ممکن است و این امکان وجود دارد که تیم‌های بزرگ مقابل تیم‌های کوچک بازنده شوند.

 

*چهار بازی آینده را پشت سر هم در لبنان میزبان خواهید بود. این میزبانی چقدر روی عملکردتان تاثیر خواهد گذاشت؟
الحلوه: مطمئنا تاثیر خواهد داشت چون همانطور که می‌دانید وقتی در خانه بازی می‌کنید، شرایط خیلی متفاوت‌تر از زمانی است که در خارج از خانه بازی می‌کنید. فکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی در خانه بگیریم و امتیازاتی را در خاک کشورمان کسب کنیم. میزبان بودن در دور برگشت برایمان خوب است و تمام توان خود را خواهیم گذاشت که حداکثر امتیاز را به دست آوریم.

 

1662657

 

*یک بار در سال 2013 ایران را در بیروت شکست دادید. فکر می‌کنی بتوانید آن پیروزی را تکرار کنید؟
الحلوه: در فوتبال همه چیز ممکن است. نمی‌خواهم بگویم تیم برتر بازی هستیم چرا که ایران تیم بهتر است اما همان طور که گفتم، در فوتبال همه چیز امکان دارد و برای شکست به زمین نمی‌رویم. نه فقط در این مسابقه بلکه حتی اگر مقابل برزیل و ایتالیا بازی کنید، نمی‌گوییم به زمین می‎رویم تا سه هیچ شکست نخوریم بلکه می‌گوییم بهترین عملکرد را خواهیم داشت تا چیزهایی را به دست آوریم و این موضوع در تمامی دیدارهای صادق است.

 

*ایران تاکنون تنها یک بار گل دریافت کرده. آیا این آمار خوب دفاعی، گلزنی مقابل ایران را برای تو و سایر مهاجمین لبنان تبدیل به چالش نخواهد کرد؟
الحلوه: به طور قطع می‌دانیم ایران دفاع خوبی دارد و تیم خیلی خوبی است اما تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا گل یا شاید هم گل‌هایی به ایران بزنیم! برایمان مهم این است که مانند یک تیم در کنار هم بازی کنیم و اتفاقات خوب انشاالله خودش خواهد آمد.


 
*مهدی طارمی، ستاره  پورتو برای دیدار با لبنان به تیم ملی دعوت نشده است. آیا این خبر خوبی برای تیم شما محسوب می‌شود؟
الحلوه: نگاه نخواهیم کرد که در تیم مقابل چه کسی بازی می‌کند. قطعا همه موارد را آنالیز خواهیم کرد اما به چیزهای دیگر توجه نمی‌کنیم و روی عملکرد و هدف‌مان تمرکز می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا بهترین عملکردمان را در زمین ارائه دهیم.

 

*بین تیم‌هایی که تاکنون با آن روبرو شده‌اید، کدام رقیب سرسخت‌تری بوده است؟
الحلوه: در فوتبال نمی‌توانید بگوید این تیم یا آن تیم قوی است. قطعا کره‌جنوبی کیفیتی بالایی دارد ولی هر تک بازی‌ دشوار برای خودش دشوار است و نیاز داریم با سیستم متفاوت بازی کنیم. بنابراین هر مسابقه قصه خودش را دارد و در نتیجه، همه بازی‌ها سخت است.

 

*سوال آخر، تیم‌تان مصدوم‌های زیادی مثل مهدی خلیل (گلر اول) و حسن معتوق (کاپیتان) دارد که نمی‌توانند لبنان را مقابل ایران همراهی کنند. غیبت این نفرات کیفیت‌تان را کاهش نمی‌دهد؟
الحلوه: می‌دانیم داشتن هر مصدومی برای تیم ملی خوب نیست اما ما تیم قوی و خوبی داریم و بازیکنان زیادی داریم که می‌خواهند بازی کنند و بهترین کیفیت خودشان را به تیم ارائه دهند. این موضوع ما را قوی می‌سازد و باعث می‌شود کیفیت‌مان بر اثر مصدومیت‌ها کاهش پیدا نکند.

*مصاحبه: سروش فدایی تهرانی

دیدگاه‌ها