کد خبر : 1791077 | 18 آبان 1400 ساعت 14:56 | 27.3K بازدید | 7 دیدگاه

میثاقی: ماجرای اسکوچیچ با طارمی بیشتر از یک توئیت است؛

هشدار اطراف تیم ملی؛ آتش در یک متری بنزین !

اگرچه هنوز به قول خداداد عزیزی اتفاقی آنچنانی پیرامون موضوع طارمی و اسکوچیچ رخ نداده، اما چراغپور دیدگاه هشدار دهنده در مورد موضوع اصلی این روزهای فوتبال ایران دارد.

هشدار اطراف تیم ملی؛ آتش در یک متری بنزین !

به گزارش "ورزش سه"، از همان ابتدا که مهدی طارمی اقدام به انتشار توئیتی علیه صحبت‌های سرمربی تیم ملی کرد، مشخص بود که به زودی شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که نه به سود مهدی طارمی است، نه به سود اسکوچیچ و نه به سود هیچ یک از اهالی فوتبال و به طور کلی فوتبال ما. این تصمیم اما به نظر می‌رسید از سوی طارمی گرفته شده بود و او منتظر فرصتی برای مقابله مستقیم با اسکوچیچ بود؛ کما اینکه کمی قبل‌تر هم در یک مصاحبه تلویزیونی نقش ستاره‌ها را در پیروزی‌های تیم ملی با شوخی و خنده پررنگ تر از نقش اسکوچیچ ارزیابی کرده بود.

 

با این حال اگرچه خداداد عزیزی معتقد است اتفاقی نیفتاده است، اما خود این بازیکن بخش بزرگی از دوران فوتبالش را به دلیل اختلاف با مربیان تیم ملی از دست داد و دود آن بیشتر از هر کسی به چشم فوتبال ملی ایران و هوادارانش رفت. چراغپور اما برخلاف عزیزی معتقد است که اگرچه هنوز همانطور که خداداد می گوید اتفاقی نیفتاده، اما اسکوچیچ و طارمی را به بنزین و آتشی تشبیه کرده که در یک متری هم هستند و هشدار داده که ممکن است با یک ندانم  کاری مدیریتی، اتفاقات فوتبالی که خزنده پیش می‌روند، مانع رسیدن فوتبال ما به جام جهانی شود.


در ادامه می‌توانید مشروح صحبت‌های محمدحسین میثاقی و جلال چراغپور را در برنامه شب گذشته فوتبال برتر بخوانید که البته در آن اطلاعات جدید علی‌رغم مصاحبه نکردن طارمی از این بازیکن و دیدگاهش به حواشی این روزها به دست می‌دهد.

 

این گفتگوی هشدار دهنده برای فوتبال ایران را در ادامه می‌خوانید ...

شب گذشته یکی از بحث های اصلی برنامه فوتبال مثل سایر رسانه های ورزشی حول و حوش دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی از سوی اسکوچیچ بود و جلال چراغپور به همراه خداداد عزیزی به ارائه نظرات خود پیرامون این موضوع پرداختند.


*بعد از انتخاب مربی بازیکن موظف است کارش را انجام دهد
شروع صحبت‌های جلال چراغپور در رابطه با تصمیم اسکوچیچ و جایگاه او در تیم ملی بود و اینکه آیا از سوی بازیکنان پذیرفته شده یا خیر که او در شروع صحبت هایش اینطور توضیحات را آغاز کرد: « اقتدار مربی به شخصیت و نوع برخوردش برمی‌گردد و رزومه ای که در فوتبال دارد و درجه ای که در فوتبال برای خودش تهیه کرده است. مجموعه این ها شرایطی را برای هر مربی ای فراهم می کند که می تواند با تیم کار بکند یا تیم را در اختیارش بگذارد. اما چیزی که خیلی مهم است، بازیکن ها بعد از اینکه مربی تیم از طرف مسئولین و بزرگان فوتبال کشور، یا حتی باشگاه انتخاب می شود، موظف هستند طبق پوشش و فرمان او کارشان را انجام بدهند.»

 

*فوتبال شبیه جنگ است و یک فرمانده بس است
او در ادامه توضیح داد: « از آنجا که زمین فوتبال را خیلی به میدان جنگ تشبیه می کنند و مثلا می گویند هنر جنگیدن. تمام این چیزها را فوتبال دارد. دفاع دارد؛ حمله دارد؛ ضد حمله دارد؛ فرماندهی دارد؛ همه این ها می گویند مثل جنگ می ماند. در نتیجه یک فرمانده نیاز دارد یا یک ناخدا می خواهد و بقیه ملوان های کشتی هستند. در اینجا بازیکن می تواند نسبت به اینکه مربی چه درجه ای دارد، از خود واکنش نشان دهد، اما از یک جایی به بعد نباید کاری انجام بدهد و باید تحت فرماندهی یک ناخدا جلو برود و هدایت شود.»

 

*چراغپور: اسکوچیچ از نظر کار فوتبالی واقعا قوی است
سوال بعدی در مورد عملکرد اسکوچیچ بود و میثاقی از اسکوچیچ خواست تا با توجه به مصاحبه اسکوچیچ و پاسخی که طارمی به مصاحبه او داشت، شرایط او را مورد بررسی قرار بدهد. مربی سابق تیم ملی در واکنش به این سوال بیان کرد:« سال هاست که ما اسکوچیچ را می شناسیم و او را تعقیب کرده ایم. به هر حال نظر ما را می پرسند و من وظیفه می دانم که فوتبال را تعقیب کنم. اسکوچیچ از نظر کار فوتبالی واقعا قوی کار می کند؛ نتایجی که به دست آورده، واقعا حادثه نیست. اگر قرار بود حادثه باشد، حداقل یکی از آنها باید برای مربی قبلی اتفاق بیفتد. درست است با تیم هایی بازی می کنیم که از نظر کلاس فوتبالی از ما عقب هستند، اما همین تیم ها گاهی ما را شکست داده اند و در این 10 مسابقه برای ما اتفاق افتاده است. پس از نظر بعد فنی ایشان از تمام مربی هایی که اطرافمان می‌بینیم، نوع کار و نوع شکل تیم سازی اش مورد قبول است.»

 

 

 

*چراغپور: اسکوچیچ خوب است، اما حداکثر لیمیتش چقدر است؟
او سپس به نکته ای در مورد سرمربی کروات تیم ملی اشاره کرد و حرف هایش را اینطور از سر گرفت:« اما نکته ای که باید بیشتر در موردش صحبت کنیم، اینکه خیلی خب؛ اسکوچیچ مورد قبول هست، ولی حداکثر لیمیت (محدویت) او چقدر است. ما وقتی در مورد حداکثر لیمیت صحبت می کنیم، یعنی اینکه آیا می توانیم پس از 5 دوره حضور در جام جهانی، به سمتی برویم که انتظار داشته باشیم در برنامه کل فوتبالمان تحولی ایجاد شود که 4 مسابقه در جام جهانی انجام دهیم؟ همانطور که شما می دانید، به هر شکلی به جام جهانی برویم، سه بازی را انجام می دهیم. در این مورد اگر موضوعی هست، در خدمتتان هستم.»

 

چراغپور: کنار گذاشتن طارمی کلاسیک‌ترین تصمیم یک سرمربی است
میثاقی در واکنش به این موضوع گفت که در ادامه درباره آن صحبت خواهد کرد و از چراغپور سوال خواهد پرسید، اما پیش از اینکه درباره توانایی های اسکوچیچ در مرحله گروهی جام جهانی بپرسد، به موضوع طارمی و عدم دعوتش بازگشت و در مورد تصمیم خاص او در این مورد از چراغپور پرسید:« این تصمیم خاص یکی از حقوق سرمربی است؛ این یک. دوم اینکه یکی از کلاسیک ترین تصمیمات است که سرمربی در مورد یک بازیکنی که جزو تیم است، می‌تواند بگیرد. از این نظر چون او مسئول برد، باخت، رفتن، نرفتن است و یک عمر مربیگری خودش را به میدان آورده و با آن ریسک کرده است. درست است شغلش است، ولی همه می دانیم که برد و باخت ها چه بر سر مربیان می آورد؛ از بزرگان گرفته؛ آنهایی که اسم و رسم جهانی دارند. مثل تغییرات بارسلونا. الان چه بر سر کومان خواهد آمد!؟ اینجا هم حق مربی است که بازیکنی که ساز مخالف می زد؛ بازیکنی که شرایط نامساعد در تیم ایجاد می کند؛ بازیکنی که به هر شکل جو تیم را به هم می ریزد به هر شکل؛ اینجا مربی می تواند بازیکن را کنار بگذارد  و حق طبیعی سرمربی است.»

 

*چراغپور: بعدا اسکوچیچ مجبور می‌شد تمام کارهایش را توضیح بدهد!
چراغپور در ادامه صحبت‌هایش دلیل انتخاب کلاسیک اسکوچیچ و منطقی ارزیابی کردن آن را اینطور توضیح داد:  چون بعد از یک تمارضی که اتفاق می افتد، اگر اینکار را نکند و خودش را به یک راه دیگر بزند، بعدا می خواهد با حوادث دیگر چه کاری انجام بدهد. بعد یواش یواش باید تمام کارهایش را توضیح بدهد؛ به این خاطر تعویض کردم؛ به این خاطر از این بازیکن استفاده کردم یا از این ارنج استفاده کردم که ... نباید به همه جواب بدهد که. بنابراین از نظر شخصی خودم معتقدم تا اینجای قضیه دقیقا کاری که لازم دانسته را انجام داده؛ حتما استراتژی بازی را در نظر گرفته؛ حتما وزن طارمی را در نظر گرفته؛ حتما معامله نکرده و مماشات نکرده و این برای مدیریت درون تیم شاید هم مثبت باشد.»

 

 

*میثاقی: نگاه اسکوچیچ نگاه بلندمدت به رختکن بوده است
میثاقی در ادامه و برای توضیح بیشتر در مورد حرف‌های چراغپور به ماجرای فرگوسن و کانتونا اشاره کرد و سپس به تشریح جزئیات مکالمه‌‌اش با مهدی پرداخت:« نگاهی که شما گفتید، فکر می‌کنم نگاه بلند مدت به رختکن خودش بوده است. همانطور که الکس فرگوسن، تصمیمی گرفت و اریک کانتونا را بعد از آن برخوردی که با هوادار داشت، کنار گذاشت و البته قهرمانی نیم فصل را هم از دست داد. خودش هم بعدا در کتابش نوشت که ما با 10 امتیاز اختلاف قهرمان می‌شدیم، اگر اریک کونتونا می‌‍ماند؛ اما شاید این موضوع ضرباتی را در بلندمدت به رختکن و تیم وارد می‌کرد.»

 


*میثاقی: طارمی می‌گفت اتفاقی نیفتاده که با مسئولان تماس بگیرم
میثاقی سپس به موضوع طارمی بازگشت و با اشاره به گفتگوی تلفنی ای که با این بازیکن داشته، اضافه کرد:«  حالا من با مهدی عزیزم هم صحبت کردم. خودش می گفت شاید اتفاق خاصی نیفتاده است. گفت که توئیتش بعد از مصاحبه آقای اسکوچیچ بوده و به نوعی یک حمایت از بازیکنانی ایرانی. می گفت الان اتفاقی نیفتاده که با مسئولان تیم ملی تماس بگیرم یا بخواهم با سرمربی صحبت کنم.»

 

 

1662033

 

 


*میثاقی: چرا طارمی به تماس‌های اسکوچیچ پاسخ نداده؟
میثاقی در بخش بعدی حرف‌هایش به یکی از مهم‌ترین حواشی روزهای اخیر پرداخت و با تایید اینکه مهدی طارمی به یک سری تماس ها جواب نداده، دلیل آن را اینطور از زبان ستاره تیم ملی تشریح کرد:« به یک سری تماس از سوی فدراسیون و سرمربی هم جواب نداده بود. مثل اینکه از او خواسته بودند، بیاید و توضیحی بدهد در مورد اتفاقاتی که رخ داده و مسائل را با هم حل بکنند. می گفت درگیر بازی های باشگاهی بوده و تمرکزش روی بازی های پورتو بوده و به همین دلیل نتوانسته به تماس ها پاسخ بدهد، ولی می گفت اگر الان به تیم ملی دعوت می‌شدم، می‌آمدم و بازی می کردم.»

 

*میثاقی: ماجرای اسکوچیچ با طارمی بیشتر از یک توئیت است
میثاقی در ادامه به تشریح شرایط در سوی دیگر این درگیری پرداخت و در مورد اسکوچیچ گفت:« آقای اسکوچیچ حس می کنم معتقد است؛ البته اینکه می گویم حس می کنم، شنیده هایم را می گویم. حس می کنم ماجرای اسکوچیچ با مهدی طارمی بیشتر از یک توئیت ساده است و اتفاق ها بیش از این بوده است. قرار است بعد از بازی ها آقای اسکوچیچ به برنامه فوتبال برتر بیاید و با او صحبت کنیم. فعلا چون دو بازی حساس داریم، هم آقای اسکوچیچ و هم آقای طارمی تصمیم گرفتند صحبتی نداشته باشند و نظراتشان را بعد از دو بازی تیم ملی بگویند.»

 

*چراغپور: ممکن است برای یک ندانم کاری مدیریتی به جام جهانی نرویم!
چراغپور اما در ادامه مصاحبه‌ای که با برنامه فوتبال برتر داشت، به خطر بزرگی اشاره کرد که ممکن است این حواشی به همراه داشته باشد و در این مورد گفت:« اتفاقات فوتبال آنچنان خزنده اتفاق می افتد که ممکن است تیم ملی به خاطر یک ندانم کاری مدیریتی از رفتن به جام جهانی باز بماند.»

 

*چراغپور: هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده، اما بنزین در یک متری آتش است  
او سپس با اشاره به صحبت های خداداد عزیزی که در بخشی از صحبت هایش به درگیری با علی دایی پیش از مصاف تاریخی با استرالیا اشاره کرد، افزود:« الان آقای خداداد عزیزی با دیالوگ روانی که همیشه دارند، گفتند که چه اتفاقی در حال رخ داده و در واقع اتفاق آنچنانی نیفتاده است، اما همین اتفاقی که نیفتاده، مثل این می ماند که یک نفر یک کبریت روشن کند و یک نفر هم یک متر آن طرف تر پیت بنزین را روی زمین بریزد. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده؛ بنزین یک طرف است و آتش یک طرف دیگر، اما اگر دامنه این حرکت به بعدی برسد؛ به هر حال طارمی برای تیم ملی ارزشمند است؛ درست است که بالاخره سوء تفاهم و شیطنت‌‎هایی صورت گرفته است.»

 

*چراغپور: ممکن است اسکوچیچ بگوید منظورش نظم اجرا بوده
کارشناس فوتبال با اشاره به مصاحبه اسکوچیچ که سبب ناراحتی طارمی شده و آن توئیت را منتشر کرد، بیان کرد:« اگر با آقای اسکوچیچ از نزدیک صحبت می کردیم، ممکن بود ایشان بگوید نظر من که می گویم فوتبالیست های ایرانی تاکتیک پذیر نیستند، این بوده که می خواستم بگویم در الگوی تمرینی، نظم اجرا ندارند.»

 

*چراغپور: وقتی ماجرای هوش وسط بیاید، اوضاع فرق می‌کند
او در بخش پایانی صحبت هایش به موضوعی مهم اشاره کرد و اینطور حرف هایش را خاتمه داد:« این درست است؛ بچه های ما نظم اجرا ندارند. خوب تمرین می کنند، اما در روز مسابقه یک کار اضافه در اجرا، در پترن، در الگوی تمرینی می کنند. اما وقتی می گوییم یک قشری، یک جایی، یک کشوری، یک گروهی و ... این‌ها هوش ... وقتی کلمه هوش را به کار می برید، پا می گذارید روی ارزش‌ها... ممکن بود اگر بزرگترها می آمدند جلو، اگر بگوییم نظم تمرینی ندارند، توهین نیست، ولی اگر بگوییم هوش تمرینی ندارند، داریم یک توهین نژادی، یک توهین ملی و یک حرفی می زنیم که پاک کردنش خیلی مشکل است. اگر بزرگتر ها می آمدند. فدراسیون باید یک گروه فنی مقتدر داشته باشد؛ نگذارد این لیست اعلام شود. لیست اول برود؛ ارزیابی شود؛ صحبت کنند؛ سبک سنگین کنند و بعد انتشار بدهند. هیچ اتفاقی هم نمی افتاد. به قول آقای خداداد عزیزی ایشان و خیلی از مربیان دیگر، خیلی از اتفاقات دیگر رخ می دهد که با حضور به موقع بزرگترها حل می‌شود.»

دیدگاه‌ها