کد خبر : 1791100 | 18 آبان 1400 ساعت 16:52 | 22.1K بازدید | 4 دیدگاه

لبنان تیمی که کم گل می زند اما... (عکس)

تیم ملی ایران در حالی مقابل لبنان به میدان خواهد رفت که در تاریخ بازی های خود با این تیم تنها دو گل دریافت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در پنجمین بازی خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 روز پنج شنبه به مصاف لبنان خواهد رفت؛ تیمی که با 5 امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی گروه اول قرار دارد.

 

در تاریخ تقابل های ایران و لبنان، ملی پوشان فوتبال کشورمان برتری محسوسی داشته اند. طی 10 بازی قبلی دو تیم، ایران صاحب 8 برد، یک باخت و یک مساوی شده است. در حالی که تیم ملی 27 بار در این 10 بازی به لبنان گل زده، تیم حریف تنها 2 بار موفق به باز کردن دروازه ایران در طول تاریخ شده است.

اولین گل تاریخ فوتبال لبنان به ایران بعد از شش بازی انتظار و در بازی هفتم به ثمر رسید؛ جایی که آنها موفق شدند با همین یک گل، اولین و آخرین پیروزی خود برابر ایران را کسب کنند؛ رواد انتر در بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2014 این گل را برای لبنان زد تا یکی از خاطرات تلخ فوتبال ایران را رقم بزند.

 

1662744

تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۱ شهریور سال 91 و پس از پیروزی مقابل ازبکستان و مساوی با قطر در شهر بیروت،  به مصاف تیم ملی لبنان، قعرنشین جدول گروهA رفت. شاگردان کی روش  این دیدار را با تک گلی که در تصویر می بینید به حریف واگذار کردند./ این اولین گل تاریخ لبنان به ایران بود که تنها برد آنها را نیز در تقابل هایشان با تیم ملی ما رقم زد.

 

در کل تیم ملی لبنان خیلی تیم گلزنی نیست و در این دوره از مسابقات (دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 – گروه اول) در 4 بازی اخیر خود 3 گل زده است؛ این تیم طی 3 بازی اول خود هیچ گلی نزد و هر سه گل خود را در بازی چهارم مقابل سوریه به ثمر رساند؛ جایی که اولین پیروزی آنها به دست آمد و رتبه سوم را برایشان به ارمغان آورد.

 

به این ترتیب مدافعان و دروازه بان تیم ملی باید در بازی با لبنان حسابی حواس شان به این موضوع باشد که لبنان خیلی کم گل می زند ولی وقتی می زند معمولا به بهترین شکل از آن استفاده می کند!

دیدگاه‌ها