کد خبر : 1791352 | 19 آبان 1400 ساعت 19:21 | 238.6K بازدید | 85 دیدگاه

یک عکس دو نفره، طلب ما؛

پرچم سفید در اردوی تیم ملی رویت شد! (عکس)

دو واکنش کاملا درست؛ از اسکو و مهدی می خواهیم در روزهای آتی هم این روند را ادامه دهند.

پرچم سفید در اردوی تیم ملی رویت شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقی که دوست نداشتیم رخ بدهد در نهایت عملی شد و در لیست جدید تیم ملی برای دیدار مقابل لبنان و سوریه شاهد غیبت حضور مهدی طارمی در بین بازیکنان دعوت شده بودیم. مصاحبه غیرمنتظره سرمربی تیم ملی و البته برگردان غلط آن با واکنش مهاجم گلزن پورتو همراه شد و در نهایت تماس های بی پاسخ از سوی کادر فنی تیم ملی موجب شد آماده ترین بازیکن این روزهای ایران، همانند ما دو دیدار بعدی تیم ملی را از تلویزیون تماشا کند.

 

عجیب نبود که این تصمیم جنجالی خیلی زود با واکنش های متفاوتی از سوی رسانه ها و البته اهالی فوتبال همراه باشد. البته شاید در این میان برخی واکنش ها از سوی بزرگان فوتبال کمی دور از ذهن و عجیب بود و احتمالا بهتر است در مواقع بروز چنین مواردی، تلاش بیشتر در جهت حل ماجرا باشد، نه تحریک یک طرف به ادامه مسیری که قطعا هم به ضرر خودش و هم به ضرر تیم ملی است.

 

1662033

 

البته رخ دادن چنین اتفاقی در فوتبال دنیا عجیب نیست و این اولین مثال نبوده و آخری هم نخواهد بود. بسیاری از مربیان تیم های ملی درجه دو و سه دنیا متوجه هستند ستاره های بزرگ بعد از انتقال به سطح اول فوتبال، کسب ناگهانی درآمد و اقبال عمومی بیشتر و در واقع رشد همه جانبه، انتظارات خاص خودشان را دارند و در واقع وظیفه یک سرمربی به خصوص در رده ملی، مدیریت این موضوع و کنار آمدن با این تغییرات احتمالی است.

 

اما نکته امیدارکننده، واکنش دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی در مورد این مسئله بود. سرمربی تیم ملی ایران اینقدر تجربه دارد که حتما می دانست امروز مهم ترین سوالات در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لبنان، حول محور غیبت مهدی طارمی در لیست باشد. پس دراگان در مصاحبه ای حساب شده، منطقی و توام با سیاست و آرامش، خیلی کوتاه در این رابطه پاسخ داده و فضا را به سمت آرامش رهبری کرد.

 

اسکوچیچ ضمن تمجید از توانایی فنی مهدی طارمی و نیاز تیم ملی ایران  به این بازیکن، او را مهره ای فوق العاده خطاب کرد و البته تاکید کرد ارزش های مورد قبول در این مجموعه نیز باید حفظ شود. شاید بر خلاف سال های گذشته که بیش از اندازه نگران حواشی احتمالی نشست های خبری بودیم، اسکوچیچ با آرامش ذاتی خود تا اینجا که به خوبی شرایط را مدیریت کرده است.

 

از سوی دیگر برخی تصور می کردند مهاجم ذاتا احساسی فوتبال ایران نیز به دعوت نشدن به تیم ملی واکنش تندی نشان دهد. اما به نظر می رسد مهدی طارمی که در سبک بازی خود نیز بازیکنی با تصمیمات غیرمنتظره و عموما فوق العاده است، در این رابطه کاملا حرفه ای عمل کرده و تا اینجا سکوت کرده است. این ستاره خوش تکنیک بعد از ارسال پاس گل برابر سانتاکلارا و ادامه روند درخشش در لباس پورتو، کوچک ترین عکس العملی به عدم دعوت به تیم ملی نداشته و بهترین مسیر را برای حل ماجرا انتخاب کرده است.

 

1663139

 

اما دقایقی قبل نیز مهدی طارمی با انتشار توئیتی برای تیم ملی در دیدار فردا مقابل لبنان آرزوی موفقیت کرد و این پایانی بر این ماجرا بود.

 

افشای عدم پاسخ به تماس تلفنی، سمت و سو گیری چه به طرف طارمی و چه اسکو و صدور آرائی عموما تند و احساسی، هیچ کمکی به حل این ماجرا نخواهد کرد. پس بهتر است رسانه ها و به خصوص ستاره های سابق فوتبال ایران اگر قدمی در مسیر حل ماجرا بر نمی دارند، لااقل شرایط را برای بدتر شدن روابط فراهم نکنند. چند دقیقه بیشتر جلوی دوربین بودن و جملات آتشین حقیقتا به غیبت ستاره این سال های فوتبال ایران در ترکیب تیم ملی نمی ارزد. 

 

"منافع مشترک"، مهم ترین خصیصه برای پیشبرد اهداف یک مجموعه است. همین ما مردم عادی هم لزوما با رئیس و همکار و میز بغلی و ... صمیمی و هم فکر نیستیم، اما اگر رفتار حرفه ای آموخته باشیم، باید بر اساس منافع مجموعه ای عمل کنیم که به آن تعهد داده ایم. لزوما قرار نیست یک سرمربی و بازیکن بزرگ در تمامی موارد با هم تشابه اخلاقی و فکری داشته باشند و گریزی از اختلاف عقیده نیست. 

 

دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی به درستی متوجه هستند که منافع مشترکی با یکدیگر داشته و باید در یک مسیر قدم بردارند؛ ما هم منتظر بازگشت ستاره گلزن پورتو به اردوی تیم ملی مانده و تلاش می کنیم اصوات اضافی هر چه کمتر به گوش اسکو و طارمی برسد. پس مهدی هم فعلا بعد از سپری کردن یک دوره پرفشار در تیم ملی و پورتو، در این فیفادی فعلا استراحت می کند که روزهای بزرگ و مهمی در پیش است؛ طلب ما بابت تلخی و دلهره این مدت هم یک قاب عکس شیرین از شما دو تا بعد از صعود زودهنگام به جام جهانی.

دیدگاه‌ها