کد خبر : 1791453 | 20 آبان 1400 ساعت 17:30 | 331.2K بازدید | 808 دیدگاه

کامبک در سه دقیقه؛ وقتی تیترها عوض شد؛

لبنان 1- ایران 2؛ دوربرگردان به بهشت

شاگردان اسکوچیچ با بازگشتی رویایی به بازی توانستند در دقیقه 5+90 با گل احمد نوراللهی بازی باخته را پس از چند دقیقه به پیروزی تبدیل کنند.

لبنان 1- ایران 2؛ دوربرگردان به بهشت

 

 

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به حواشی پیرامون تیم ملی به دلیل دعوت نشدن مهدی طارمی و انتقاداتی که نسبت به عملکرد دراگان اسکوچیچ همواره و فارغ از نتایج کسب شده توسط او وجود داشته، به نظر می‌رسید دیدار برابر لبنان در ورزشگاه صیدا سخت باشد، اما شاید هیچ کس تصور چنین دیدار سختی را نداشت. تیم ملی در ابتدای بازی مطابق انتظار مالک توپ و میدان بود ولی در ایجاد موقعیت های مسلم گلزنی ناکام بود تا در دقیقه 37 روی یک غافلگیری توسط سونی سعد گل اول مسابقه وارد دروازه بیرانوند شود و نیمه اول با همین نتیجه تمام شد. در نیمه دوم اسکوچیچ برای تغییر روند دست به کار شد و میلاد محمدی را جایگزین سامان قدوس کرد تا با جلو رفتن وحید امیری روند هجومی تیم ملی شکل بهتری بگیرد؛ تصمیمی که هر چه جلوتر رفتیم، بیشتر اثر خود را نشان داد و وحید امیری که توانست یکی از موثرترین بازیکنان تیم ملی در بازگشت مقابل لبنان باشد، در دقیقه 1+90 پاس گل سردار آزمون را صادر کرد و چند دقیقه بعدتر هم بازیکن کلیدی روی گل دوم بود و با نفوذ و پاس رو به عقب او بود که زمینه برای شوتزنی احمد نوراللهی فراهم شد و شاگردان اسکوچیچ که پس از گل اول به دلیل درگیری با نیمکت حریف از زمین اخراج شده بود، توانستند از شکست یک پیروزی فراموش نشدنی رقم بزنند و تمام تیترهایی که ممکن بود رسانه های مختلف پس از اولین شکست اسکوچیچ به کار ببرند را تغییر دهند.

 

 

پنج شنبه 20 آبان ماه؛ ایران و لبنان؛ ورزشگاه صیدا
داور: عبدالرحمان الجاسم از قطر
کمک ها: طالب المری و سعود المقاله از قطر
داور چهارم: مسعود الادبا از قطر
ناظر داوری: هاکان آناز از استرالیا
نماینده مسابقه: عبدالغفور عبدالحامد از مالدیو

 

1663333

 

ترکیب لبنان

  • مصطفی مطر 
  • عباس عاصی
  • محمد دهینی
  • سونی سعد(82 حسین اندو )
  • محمد حیدر( 74 هلال حلوی )
  • محمد قدوح
  • روبیر ملکی
  • جورج ملکی
  • نادر مطر
  • قاسم الزین
  • یاسر الجرادی

سرمربی: ایوان هاسک

 

 

1663334

 

 

 

ترکیب ایران

  • علیرضا بیرانوند
  • صادق محرمی
  • وحید امیری
  • شجاع خلیل‌زاده
  • کنعانی‌زادگان
  • احمد نوراللهی
  • سعید عزت اللهی ( 70 اللهیار صیادمنش )
  • علیرضا جهانبخش
  • علی قلی‌زاده
  • سامان قدوس ( 59 میلاد محمدی )
  • سردار آزمون

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

 

1663407

 

 

 

کارت زرد


سامان قدوس(49) علیرضا جهانبخش(52) از ایران

 

 

شرح گل

 


لبنان ( 1-0): در دقیقه 37 ارسال بسیار بلند و مواج عباس عاصی مدافع راست تیم ملی فوتبال لبنان کمی آنطرف تر از تیرک دوم در شرایطی که بیرانوند به گمان اوت ایستاده بود، به سعد رسید و این بازیکن هم پس از کنترل بسیار خوب توپ، موفق شد دروازه بیرانوند را که اشتباه شیرجه زده بود و زاویه موافق را خالی کرد، باز کند تا برخلاف پیش بینی ها این لبنان باشد که گل اول بازی را به ثمر رسانده است.

 

 

1663335

 


ایران (1-1): در دقیقه 1+90 سردار آزمون روی پاس وحید امیری که با پس از اشتباه مدافع حریف توانست با یک ضربه بیرون پا دروازه مطر را باز کند.

 


ایران ( 2-1): در شرایطی که ثانیه هایی بیشتر به پایان بازی و وقت های اضافی باقی نمانده بود، نفوذ وحید امیری از سمت راست خط دفاعی تیم فوتبال لبنان با پاس رو به عقب بسیار خوب او همراه شد. ضربه اول آزمون به مدافع لبنان برخورد کرد و به پشت محوطه جریمه رسید که احمد نوراللهی منتظر بود تا با شوتی دقیق گل دوم بازی را در عین ناباوری به ثمر برساند.

 

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 3: پاسکاری‌های ایران در همین دقایق موجب فشار روی دروازه میزبان شده و از این حملات پیاپی یک کرنر نصیب ایران شد.

دقیقه 12: ضربه آزاد یاران لبنان به روی دروازه ایران بی ثمر از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 13:سانتر بلند کنعانی به محوطه جریمه روی سر جهانبخش نشست و ضربه سر کاپیتان ایران از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: ارسال جهانبخش روی  تیرک دوم با شیرجه سردار آزمون همراه شد ولی مهاجم تیم ملی به این توپ نرسید تا مطر از کنار دروازه بازی را آغاز کند.

.دقیقه 24: این دقیقه در شرایطی به انتها رسید که ارسال قلی زاده و در ادامه تلاش سردار برای زدن توپ با اعتراض ملی پوشان ایرانی همراه شد که معتقد بودند توپ به دست مدافع لبنان برخورد کرده است. در ادامه شوت جهانبخش با برخورد به مدافع لبنان راهی کرنر شد.

دقیقه 25: چند دقیقهای است که شاگردان اسگوچیچ روی دروازه تیم میزبان خیمه زده اند. درنهایت با یک کرنر دیگر که در برگشت نزدیک بود به ضدحمله تبدیل شود، این موج از حمله ایران تمام شد.

دقیقه 29: ضربه سرکش جهانبخش از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان لبنان راهی کرنر شد.

دقیقه 45+1: ضربه قلی زاده از زاویه بسته روی پاس بسیار خوب عزت اللهی عرض دروازه را طی کرد تا یکی از جدی ترین موقعیت های تیم ملی در نیمه اول از دست برود.

دقیقه 54: ارسال صادق محرمی با ضربه چکشی سامان قدوس همراه شد ولی ضربه او دقت نداشت تا همچنان لبنان با یک گل پیش باشد.
دقیقه 55: اقدام بیرانوند برای دریبل بازیکن حریف سبب شد توپ از مالکیت او خارج شود و در ریبابند شوت مهاجم لبنان با دخالت محرمی به کرنر رفت.
دقیقه 56:ضدحمله بسیار خوبی برای ایران  در حال شکل گرفتن بود ولی پاس قدوس بی دقت بود و این موقعیت خوب از دست رفت.

دقیقه 65: شوت سردار آزمون با قدرت بسیار زیادی از نزدیکی های نقطه کرنر زده شد ولی ضربه او با واکنش عجیب و بسیار خوب مصطفی مطر به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 75: ضربه جهانبخش پس از برخورد به مدافعین لبنان به راحتی در اختیار مطر قرار گرفت.

دقیقه 78: عل قلی زاده موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه داشت که ضربه او بی دقت به اوت رفت.

دقیقه 81: شوت سردار آزمون روی پایش جفت و جور نشد تا ضربه او با اختلاف و کم رمق از کنار دروازه راهی اوت شود.

 

 

 

شرح بازی


می توان گفت در تمام طول بازی طی 45 دقیقه اول و وقت های اضافی  شاگردان اسکوچیچ  تیم برتر میدان بودند ولی در دقیقه 37 روی یک ارسال خیلی بلند و کات عجیبی که این توپ گرفت، دروازه بان و مدافعین تیم ملی دچار اشتباه شدند و دروازه بیرانوند در عین ناباوری باز شد. پس از این گل هم مانند پیش از به باز شدن دروازه، شاهد نمایشی هجومی از ملی پوشان بودیم که مهم ترینش موقعیتی بود که در وقت های اضافی نصیب قلی زاده شد. با این حال همان تک گل تعیین کننده نمایش دو تیم در نیمه اول شد.


در نیمه دوم مطابق انتظار تیم ایران دوباره بر توپ و میدان مالکیت داشت ولی بازیکنان لبنان که با توجه به نتیجه با آرامش بیشتری بازی می‌کردند، منسجم دفاع می کردند و با هر برخوردی روی زمین می افتادند و ثانیه هایی از وقت های بازی را می کشتند. روند تیم اما پس از حضور امیری و تغییر آرایش بازیکنان کمی بهتر شد و تیم ملی با توان بیشتری به سمت دروازه مطر حمله کرد و حضور اللهیار هم این روند را بهبود بخشید تا در دقایق پایانی بازی شاهد به ثمر رسیدن دو گل از سردار آزمون و احمد نوراللهی باشیم و تیم ملی راه جنهم تا بهشت را چند دقیقه ای طی کرد.

 

بهترین بازیکن زمین


وحید امیری بار دیگر یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی بود. او نیمه اول را در پست دفاع چپ بازی کرد و نیمه دوم را در پست هافبک پشت مهاجم و وینگر چپ. او در این مسابقه توانست روی هر دو گل به صورت مستقیم اثربگذارد تا نقش بسیار مهمی در کامبک رویایی تیم ملی داشته باشد.

 

 

در حاشیه:


*در این دیدار مانند دیدارهای اخیر شاهد تغییر خاصی در ترکیب تیم ملی در بخش دروازه و دفاعی نیستیم و تنها ابهام مربوط به پست دفاع چپ بود که بار دیگر وحید امیری برای حضور در این پست انتخاب شده است.
*مهم ترین نکته این بازی تغییر آرایش تیم ملی فوتبال از 2-4-4 به 1-3-2-4 است که به دلیل غیبت مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی رخ داده است.
*غیبت مهدی طارمی سبب شده تا سامان قدوس به ترکیب اصلی برسد و سردار آزمون در این بازی برخلاف  بازی های قبلی در خط آتش تیم ملی، تنها باشد.

*این بازی چسبیده به دریای مدیترانه برگزار می‌شود که پیش تر نیز ملی پوشان ایران در بازی های گروهی جام ملت های آسیا 2000 در آن بازی کردند و با نتیجه یک بر صفر موفق به شکست عراق شدند.

*چمن ورزشگاه صیدا از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و برخی پاس‌های بازیکنان به مقصد نمی‌رسد.

*مصدومیت عباس عاصی باعث ایجاد وقفه ای چند دقیقه ای در جریان بازی شد و با انتقال این بازیکن  به بیرون زمین دوباره بازی در دقیقه 22 از سر گرفته شد.

*  در دقیقه 26 شجاع خلیل زاده دچار خونریزی از ناحیه دهان شد که همین موضوع سبب توقف چند دقیقه ای حملات ملی پوشان شد.

*این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار می شود ولی از فناوری VAR استفاده می شود.

*دراگان اسکوچیچ با کت و شواری مشکلی دائم در جریان بازی در 32 دقیقه ای که از بازی سپری شده، کنار خط بوده داست


* 16:17 ارسال بازیکن لبنان که ارتفاع زیادی داشت، به شکل عجیب به بیرون نرفت و توپ مقابل پای سونی سعد قرار گرفت و او دروازه ایران را باز کرد. بیرانوند و سایر مدافعین به هوای بیرون رفتن توپ، آن را دنبال نکردند.

 

 

1663322

 

 

*علیرضا جهانبخش با دریافت کارت زرد مقابل لبنان از بازی بعدی مقابل سوریه محروم شد.

*با تغییری که اسکوچیچ در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد، میلاد محمدی به پست دفاع چپ رفت تا وحید امیری یک خط جلوتر برود.
* با هر خطایی بازیکنان تیم ملی لبنان به سختی از زمین بلند می شوند و به نظر می رسد این بازی وقت های تلف شده زیادی در پایان داشته باشد.
*مصدمیت چندباره بازیکنان لبنان سبب توقف در بازی شده است.

*دراکان اسکوچیچ پس از گل سردار آزمون در اثر درگیری با نیمکت تیم حریف با کارت قرمز داور مسابقه از زمین اخراج شد.

 

دیدگاه‌ها