کد خبر : 1791588 | 21 آبان 1400 ساعت 14:25 | 49.2K بازدید | 22 دیدگاه

سفری به دل رختکن ایران در یک بازی دراماتیک

ده تا به لبنان می‌زدیم اینقدر کیف نمی‌داد!

چهره‌های خسته و عرق کرده اما خوشحال، نفس‌ نفس زدن پس از نود دقیقه جنگیدن و پیروزی در ثانیه‌های پایانی؛ هم سفر با تیمی که مزد صبوری‌ و تلاشش را در وقت‌های اضافه گرفت.

ده تا به لبنان می‌زدیم اینقدر کیف نمی‌داد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران حواشی زیادی تجربه کرد و تنها چیزی که به ایران کمک می‌کرد پیروزی در لبنان بود. ملی پوشان برای برد همدل شده بودند اما در نیمه اول توسط نیروی باد و بازیکن میزبان غافلگیر شدند و پس از آن حدود شصت دقیقه وقت کشی و بازی بسته حریف را تحمل کردند و سرانجام با صبوری خود در وقت‌های اضافه نسخه تیم روی اعصاب لبنان را پیچیدند.

 

اما با خبر شدن از آنچه در رختکن تیم ملی در این بازی حساس گذشت در شرایطی که مردم ایران پا به پای ملی‌پوشان التهاب را تجربه کرده و با سبک بازی لبنان حرص خوردند، می‌تواند برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران جذاب باشد.

 

*اتحاد و همدلی در رختکن ایران قابل مشاهده بود و پیش از بازی  بازیکنان اصلی و ذخیره دست بر شانه یکدیگر دور هم جمع شدند تا حرف‌هایشان را چند دقیقه پیش از ورود به زمین یکی کنند. در ابتدا اسکوچیچ شاگردانش را برای ترغیب به پیروزی به جواب دادن به یک سوال دعوت کرد. اسکو گفت: "من سوالم اینجاست که آیا آنها هم اندازه ما این پیروزی را می‌خواهند یا نه؟ من بعید می‌دانم آنها اندازه ما این رویا را داشته باشند. از دقیقه اول قوی باشید و منتظر نباشید چیزی پیش بیاید." البته شاید غیرقابل پیشبینی ترین چیز برای اسکو وقتی آن حرف‌ها را می‌زد جلو افتادن لبنان بود و اصلا فکرش را نمی‌کرد نود دقیقه پر فشار را تجربه کند و برای زودتر بلند شدن لبنانی‌ها از زمین کلافه شود.

 

1663661

 

*کاپیتان احسان حاج صفی در تکمیل حرف‌های اسکوچیچ ادامه داد: نود دقیقه با تمرکز بازی می‌کنیم. پشت هم با تمرکز. محکم باشید، سه امتیاز این بازی خیلی مهم است و نباید راحت از دست بدهیم. پس از دقیقه یک تا نود محکم بازی می‌کنیم. کریم انصاری فرد دیگر کاپیتان یوزها در این لحظه پس از صحبت‌های احسان برای حرف زدن کسب اجازه می‌کند و می‌گوید: "هیچکسی در این اتاق بالاتر از تیم نیست. از سرمربی، بازیکن تا رئیس فدراسیون، هیچکس بالاتر از تیم نیست." این کلیدی ترین جمله ممکن در دیداری بود که ایران بدون زهردار ترین مهاجمش یعنی مهدی طارمی برای مصاف با لبنان آماده شده بود. کریم این طور ادامه می‌دهد: "همه برای تیم در زمین از دل و جان‌شان مایه می‌گذارند. تیم ایران امروز باید برنده باشد." در بازی‌های قبلی نیز بارها حرف‌های مختلف کاپیتان انصاری فرد را شنیده بودیم و او که بازیکن تعویضی ایران در این تورنمنت بوده در بیرون زمین روی ذهن بازیکنان تاثیرگذار است.

 

*با اتمام بازی صحنه سکانس این تئاتر دراماتیک عوض می‌شود. التهاب قبل و حین بازی جای خودش را به شعفی داده که بین شادی گل دوم و خوشحالی پیروزی تنها چند ثانیه فاصله افتاده. دوربین به سمت بازیکنان می‌رود و تمام بازیکنان چه آنها که در زمین و چه آنها که روی نیمکت نشسته بودند از حرارت این بازی نفس نفس می‌زدند. حال وقت مقایسه شیرینی این کامبک با برد پر گل توسط پیام نیازمند و حسین کنعانی است. پیام می‌گوید اگر پنج گل زده بودیم انقدر کیف نمی‌داد و حسین اغراق آمیزتر جمله نیازمند را به علاوه پنج کرده و این پیروزی را شیرین‌تر از پیروزی با ده گل عنوان کرد.

 

*کریم باقری که کمتر پیش می‌آید احساساتش را بروز دهد نیز نمی‌تواند از سبک بازی کردن لبنان که مبتنی بر بازی نکردن است حرفی نزند! آقا کریم با مقایسه لبنان با قطر می‌گوید:

"اینها در بحث زمین افتادن یک سور به قطری‌ها زده‌اند!" سپس رو به احمد نوراللهی لایک نشان می‌دهد و با صدای بلند او را خطاب می‌کند: "احمد نور! عالی بود پسر." وقت کشی‌های میزبان و گل ثانیه‌های پایانی نوراللهی این طور کریم باقری را به وجد آورده تا لب به تحسین زننده گل برتری ایران بگشاید.

 

1663663

 

*نوبت سردار آزمون است که خستگی چهره و ساق‌هایش را زیر لفظ‌های شوخ طبعانه خود پنهان کند و در جواب حرف‌های پیش از بازی‌اش که گفته بود نگران نباشید، بگوید:

"من خودم هم نگران شدم دقیقه نود به بعد! با این جور تیم‌ها واقعا بازی سخت است؛ اینها که نمی‌آیند فوتبال بازی کنند." لبنانی‌ها قبل از اینکه تعویض شوند خود را روی زمین می‌انداختند تا شاهد شبیه سازی تعویض اجباری هم باشیم! آزمون هم در این مورد حرف جالبی می‌زند. سردار گفت: "فوتبالیست باید مرد باشد نه اینکه یک خراش به او افتاد آمبولانس وارد زمین شود! با وقت کشی و این جور کارها بردن خوب نیست. ما در جام جهانی دفاعی بازی می‌کردیم اما هیچوقت وقت کشی نمی‌کردیم."


*کریم انصاری فرد که دقایق پایانی به زمین آمد به شرف بازیکنان ایران درود می‌فرستد و دیگر کاپیتان ایران، علی جهانبخش بود به جمله "از قدیم گفته‌اند حق به حقدارمی‌رسد" بسنده کرد.


تلاش بازیکنان ایران در این بازی ستودنی بود و هر یک که به زمین رفتند برای پیروزی ایران فقط بازی نکردند بلکه جنگیدند تا برنده بازی تیم شایسته‌تر باشد.

 

1663662


با این برد دراماتیک  ملی پوشان یکدل‎‌تر هم شده‌اند و برای یک بازی سخت دیگر مقابل سوریه آماده می‌شوند؛بازیکنان ثابت و ذخیره‌ای که  همه برای برد عرق ریختند و ستاره‌ای به نام مهدی طارمی که پس از بازی با انتشار توئیتی خوشحالی خود را بروز می‌دهد.


این جای همه ما جنگیده و امتیاز گرفته و با وجود کمبودها کم نگذاشته. سفر به دل رختکن چنین تیمی همیشه بسیار هیجان انگیز است.

 

نویسنده :حسین بزرگی

دیدگاه‌ها