کد خبر : 1791866 | 23 آبان 1400 ساعت 14:00 | 615.1K بازدید | 106 دیدگاه

پرتغال و رونالدو در آستانه حذف؛

متاسفیم که شما را در قطر نخواهیم داشت

رقابت‎‌های مقدماتی جام جهانی به مراحل بسیار حساس خود رسیده و همچنان 80 تیم در گردونه این مسابقات حضور دارند و باید برای رسیدن به قطر مبارزه کنند.

 متاسفیم که شما را در قطر نخواهیم داشت

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بازی های مهمی در قلب اروپا برگزار شد؛ دیدارهایی که نتیجه یکی از آنها تیم ملی فوتبال پرتغال با تمام ستاره هایش از جمله رونالدو را در آستانه حذف از رقابت های جام جهانی قطر قرار داده است. پیش از این چهره شش تیم راه یافته به این قطر که آلمان، برزیل و دانمارک، فرانسه، بلژیک و میزبان مسابقات قطر بودند، مشخص شده بود و با برگزاری بازی های شب گذشته کشورهای کرواسی، اسپانیا و صربستان هم بلیت قطر را برای خودشان رزرو کردند. از سوی دیگر برخی مدعیان نظیر انگلیس، آرژانتین، اکوادور و ... نیز راه زیادی را تا صعود طی کرده‌اند؛ در این میان اما مطابق معمول کشورهای زیادی هم هستند که در مراحل مقدماتی قبل‌‎تر یا مرحله نهایی مقدماتی حذف‌شان قطعی شده که در ادامه این مطلب به این کشورها به تفکیک قاره‌هایشان پرداخته‌ایم؛ کشورهایی که عضویت آنها در فدراسیون جهانی فیفا پذیرفته شده ولی شاید نام برخی از آنها را در این متن برای اولین مرتبه باشد که می‌بینید !

 

 

*کنفدراسیون فوتبال آسیا:
برونئی، ماکائو، لائوس، تیمور شرقی، پاکستان، بوتان، گوآم، تایوان، بنگلادش، مغولستان، اندونزی، سریلانکا، افغانستان، هند، کامبوج، هنگ‌کنگ، کره شمالی، ترکمنستان، مالدیو، نپال، فلسطین، سنگاپور، یمن، فیلیپین، مالزی، تایلند، میانمار، قرقیزستان، تاجیکستان، بحرین، اردن و ازبکستان.

 

1664275

دور برگشت رقابت‌های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از روز سه شنبه آغاز می شود. در حال حاضر عربستان و ایران با کسب 13 امتیاز صدرنشین گروه های اول و دوم مسابقات هستند.

 

 

*کنفدراسیون فوتبال آفریقا:
لسوتو، سومالی، اریتره، بوروندی، اسواتینی، بوتسوآنا، گامبیا، سیرالئون، موریس، سائوتومه و پرنسیپ، سودان جنوبی، مجمع‌الجزایر قمر، سیشل، چاد، سودان، روآندا، موریتانی، لیبریا، جیبوتی، موزامبیک، مالاوی، آنگولا، گینه، گینه بیسائو، نیجر، زیمباوه، اتیوپی، نامیبیا، توگو، جمهوری کنگو، ماداگاسکار، تانزانیا، اوگاندا، لیبی، گابن، بنین و آفریقای جنوبی.

 

1664276

1664278

1664277

1664281

1664280

1664279

1664282

1664283

1664284

1664285

در رقابت های مقدماتی جام جهانی آفریقا صعود تیم های مراکش، سنگال، آفریقای جنوبی، مصر و مالی به دور نهایی رقابت ها قطعی شده و البته همچنان رقابت بسیار سنگینی در برخی گروه ها نظیر گروه چهارم مسابقات برای رسیدن به مرحله نهایی وجود دارد. تیم های آفریقایی در حال حاضر، در ۱۰ گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه یک تیم به دور نهایی (سوم) صعود خواهد کرد.

 

 

*کونکاکاف
کوبا، دومینیکا، جزایر کیمن، جزایر تورکس و کایکوس، باهاماس، جزایر ویرجین بریتانیا، آنگویلا، آروبا، جزایر ویرجین ایالات متحده، گرنادا، گویان یا گایانا، پورتوریکو، جزیره سنت وینسن و گرنادین‌ها، بلیز، باربادوس، ترینیداد و توباگو، نیکاراگوئه، مونتسرات، گواتِمالا، سورینام، جمهوری دومینیکن، آنتیگوا و باربودا، سَنت کیتْس و نِویس، هائیتی، کوراسائو.

 

1664286

 

 

 

*اروپا

جمهوری آذربایجان، سن‌مارینو، لتونی، قبرس، مالت، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، جمهوری ایرلند، کوزوو، گرجستان، قزاقستان، جزایر فارو، آندورا، مولداوی، بلاروس، استونی، جبل الطارق، اسلواکی، لوکزامبورگ، ایرلند شمالی، بلغارستان، اسلوونی، ایسلند، یونان، مجارستان، آلبانی، بوسنی و هرزگووین، رومانی، ارمنستان.

1664561

1664562

1664289

1664290

1664292

1664291

1664293

1664294

1664295

1664566

 

در اروپا در حالی که آلمان و دانمارک صعودشان قطعی شده بود و بلژیک و فرانسه نیز دو شب گذشته به جمع آنها اضافه شدند، ساعاتی پیش بازی های حساس دیگری برگزار شد و ماحصل مهم ترین و سرنوشت ساز ترین دیدارهایی که برگزار شد، صعود کرواسی، اسپانیا و صربستان به جام جهانی بود و با نتایجی که کسب شد حضور مقدونیه، پرتغال و سوئد به مرحله پلی آف قطعی شد. البته همچنان رقابت فشرده‌ای در برخی از گروه‌ها جریان دارد و امشب بازی های ادامه پیدا خواهد کرد. در پایان مسابقات این مرحله، تیم های اول گروه‌های 10 گانه به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و تیم های دوم به همراه دو تیم برتر لیگ ملت‌های اروپا، سه گروه چهار تیمی را شکل خواهند داد تا پس از رقابتی که میان آنها انجام می‌شود، سه تیم اول این سه گروه نیز به جام جهانی بروند و 13 سهمیه اروپا به همین ترتیب شکل خواهد گرفت.

 

*جام جهانی قطر به دلیل میزبانی در کشوری گرمسیر، برای اولین مرتبه در زمستان برگزار خواهد شد و تقریبا یکسال دیگر رقابت 32 تیم حاضر در این مسابقات به تفکیک زیر آغاز خواهد شد.

 

*از حذف شده‌های مهم در آسیا می‌توان به بحرین و ازبکستان اشاره کرد که در دوره های گذشته، به خصوص در مراحل نهایی سبب ایجاد رقابت‌های فشرده‌ای شده‌اند. در آفریقا و کونکاکاف نمی‌توان به اسم خاصی اشاره کرد، اما در اروپا تاکنون کشورهای سرشناسی نظیر ایرلند، بلاروس، ایسلند، یونان و مجارستان که برخی از آنها پیش زمینه بسیار خوب با فوتبالیست‌های با کیفیت دارند و برخی از آنها نظیر ایسلند شگفتی‌ساز و هیجان بخش دوره‌های قبلی بوده‌اند، از حضور در قطر محروم شده‌اند و به زودی از میان 88 کشوری که همچنان برای رسیدن به جام جهانی سال آینده تلاش می‌‍کنند، نام های بزرگ دیگری نیز به آنها اضافه خواهد شد.


قاره اروپا: 13 کشور
قاره آسیا: به استثنای میزبان که قطر است، چهار و نیم سهمیه.
قاره آفریقا: 5 سهمیه
قاره آمریکای جنوبی: چهار و نیم سهمیه
قاره آمریکای شمالی و مرکزی: سه و نیم سهمیه
اقیانوسیه: نیم سهمیه

 

*گفتنی است که جام جهانی 2022 قطر که البته با حرف و حدیث‌های زیادی بالاخره میزبانی آن در رقابت این کشور با آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس رسید، آخرین جام جهانی 32 تیمی خواهد بود و از جام جهانی 2026 که قرار است به صورت مشترک در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار شود، قرار است جام جهانی با حضور 48 تیم برگزار شود.


*اولین دوره جام جهانی با حضور 32 تیم به میزبانی فرانسه در سال 1998 برگزار شد و حالا پس از هفت دوره بار دیگر شاهد افزایش تعداد کشورها در این تورنمنت مهم خواهیم بود؛ اتفاقی که شاید سبب آشنایی بیشتر اهالی فوتبال و به طور کلی مردم دنیا، با نام‌های نامانوس برخی کشورها و جزایر کمتر شناخته شده جهان باشد.

 

*طی امشب و روزهای آینده رقابت های بسیار سرنوشت سازی در قسمت های مختلف دنیا برگزار خواهد شد که بر تعداد تیم های حذف شده و صعود کننده‌ای که نام‌هایشان را در بالا دیده‌اید، اضافه خواهد شد.

 

*امشب بازی های حساس دیگری در سه گروه سوم، ششم و نهم رقابت های مقدماتی جام جهانی برگزار خواهد شد که تکلیف دو تیم صاحب نام جهان یعنی ایتالیا و انگلیس هم با اتمام آنها مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها