کد خبر : 1792313 | 25 آبان 1400 ساعت 09:34 | 15.1K بازدید | 3 دیدگاه

بازگشت به ورزشگاه اجاره‌ای امان

رنگ و رو رفته مثل خاطرات ویلموتس!(عکس)

ورزشگاه القومیسه شهر امان در اردن در سال های اخیر میزبان بسیاری از دیدارهای مقدماتی جام جهانی بوده است. تا جایی که می توانیم از این استادیوم به یک عنوان یک استادیوم اجاره ای یاد کنیم.

به گزارش "ورزش سه"، عراق – سوریه – لبنان و ... تیم هایی هستند که در سال های اخیر به دفعات دیدارهای مقدماتی جام جهانی را در این استادیوم میزبانی کرده اند. نمونه اش دیدار عراق – ایران در مرحله ابتدایی مقدماتی جام جهانی 2022 در این استادیوم برگزار شد. در روزهایی که مارک ویلموتس سرمربی تیم  ملی فوتبال ایران بود و خاطرات بدی را برای اهالی فوتبال در ایران رقم زد. چرا که در همین استادیوم تیم ملی فوتبال ایران به عراق باخت و با این باخت کار تیم ملی برای صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی سخت شد که در ادامه مسیر خوشبختانه تیم ملی همه بازی های خود را در منامه بحرین برد و امروز هم صدرنشین گروه A در دور نهایی مقدماتی جام جهانی بشمار می رود و با صعود فاصله بسیار کمی دارد. 

 

سردر این استادیوم به بهانه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی رنگ و رو رفته است. درست مثل شکست تیم ملی ایران در برابر عراق با مربیگری مارک ویلموتس. شکستی که به  همراه شکست در برابر بحرین نه تنها کار صعود تیم ملی به دور نهایی مقدماتی جام ملت ها را سخت کرد موجب شد فوتبال ایران بعد از مدت ها در رنکینگ فیفا به رتبه دوم سقوط کند! خوشبختانه در ادامه مسیر با بردهای متوالی تیم ملی چه در بازی دوستانه و چه در بازی رسمی ایران جایگاه خود را در رنک اول آسیا از ژاپن پس گرفت و هم اکنون در حالی که به عنوان تیم اول گروه A بخت اول صعود به جام جهانی بشمار می رویم تیم اول آسیا هم به حساب می آییم. 

 

1664891

 

1664892

 

1664893

 

1664894

 

1664895

 

1664896

 

خاطره تلخ شکست در برابر عراق در استادیوم القومیسه شهر امان امشب با پیروزی در برابر سوریه برای همیشه پاک خواهد شد. البته که این شکست با برتری تیم ملی در بازی های دور برگشت در شهر منامه بحرین پاک شده بود و ایران در بازی های دور دوم هم 3 گل به عراق در شهر دوحه زد تا اینروزها دیگر کسی شکست تیم ملی فوتبال ایران در برابر عراق با مربیگری مارک ویلموتس را به یاد نداشته باشد. اما به هر صورت امشب با برد تیم ملی در شهر امان ملی پوشان با خاطره ای خوش استادیوم وشهر امان را ترک می کنند و و این استادیوم برایشان خوش یمن می شود. 

 

دلیل برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی در استادیوم القومیسه هم به این بهانه است که تیم هایی چون لبنان – سوریه – عراق و ... شرایط میزبانی در کشور خود را بنا به دلایل امنیتی نداشته یا ندارند. البته مشکل لبنان حل شده است و در بازی قبلی در استادیوم شهر صیدا از ایران پذیرایی کرد.

دیدگاه‌ها