کد خبر : 1792338 | 25 آبان 1400 ساعت 11:05 | 17.8K بازدید | 2 دیدگاه

گروه چهار و پرکردن جای خالی طارمی!(عکس)

یکی از مهمترین وظایف چهار بازیکن باتجربه تیم ملی، پر کردن جای خالی مهدی طارمی درون و خارج از زمین است.

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک دو بازی تیم ملی برابر لبنان و سوریه، تحت تأثیر غیبت مهدی طارمی در فهرست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی قرار داشت. جدا از بحث چرایی این موضوع که تمام اهالی فوتبال در جریان آن قرار دارند، علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با رقبا، غیبت طارمی یکی از مسائلی بود که کادرفنی و بازیکنان باید با آن نیز روبرو می شدند.

 

یکی از وظایف مهمی که بر دوش سایر بازیکنان تیم ملی قرار داشت، پر کردن جای خالی طارمی در این دو بازی بود. شاید در نگاه اول، تمامی توجه به سمت سردار آزمون جذب شود. زوج طارمی که در غیبت هم تیمی اش، وظیفه سنگینی را بر دوش داشت و دارد تا بتواند با عملکردی که در زمین از خودش به نمایش می‌گذارد، کسی جای خالی فوق ستاره بوشهری ایران را حس نکند.

 

هر چند سردار آزمون در دیدار برابر لبنان با یک گل کاملا به موقع و نجات بخش مانع از یک شکست تلخ شد، اما وظیفه پر کردن جای خالی طارمی تنها متوجه آزمون نیست و سایر بازیکنان نیز باید درون زمین با تلاش و ممارست مانع از این شوند که غیبت مهاجم پورتو برای تیم ملی دردسرساز شود.

 

1664962

 

کریم انصاری فرد در این سالها همواره به عنوان یکی از بازیکنان ارزشمند ایران بر روی نیمکت تیم ملی بوده است. مهاجمی که پشت خط دو رقیب آماده اش قرار گرفته و شاید اگر آزمون و طارمی در دوره دیگری همزمان در تیم ملی حضور داشتند، امروز انصاری فرد جزو بازیکنان ثابت تیم ملی می بود. کریم در دیدار برابر لبنان دقایق کمی فرصت بازی داشت و ممکن است در دیدار امروز برابر سوریه زمان بیشتری برای درخشش در اختیار داشته باشد و به عنوان یک مهاجم نوک تخصصی، انتظارات از او بالاست که به گونه ای عمل کند تا غیبت طارمی حس نشود.

 

1664961


این وظیفه تنها مختص به مهاجمین تیم ملی نیست. علیرضا جهانبخش با در اختیار داشتن بازوبند کاپیتانی تیم ملی و سعید عزت اللهی به عنوان بازیکنی که سالهاست در فوتبال اروپا حضور داشته و از تجربه بالایی برخوردار است، از جمله بازیکنان ارزشمند و باتجربه ای محسوب می شوند که باید جو روانی درون زمین و رختکن را کنترل کرده و زمینه را برای پیروزی های ایران فراهم کنند تا غیبت طارمی در دیدار با رقبا حس نشود.

 

1664960

 

البته به نظر می رسد در اردوهای بعدی تیم ملی، طارمی یک بار دیگر جزو نفرات انتخابی اسکوچیچ قرار بگیرد و هیچ کس بهتر از خود این ستاره بوشهری نمی تواند جای خودش را پر کند. مهاجمی که چند فصل فوق العاده را در اروپا سپری کرده و در حال ادامه این روند خوب است و می تواند در دیدارهای بزرگ و مهم، شاه کلید حل مشکلات تیم ملی ایران باشد.

دیدگاه‌ها