کد خبر : 1793642 | 01 آذر 1400 ساعت 17:03 | 47K بازدید | 26 دیدگاه

ممنون و دم شما گرم آقای فغانی

تماسی مهم برای پایان یک دلخوری که شاید اصلا به‌وجود نیامده بود.

ممنون و دم شما گرم آقای فغانی

به گزارش "ورزش سه"، برای آن دسته از خبرنگارانی که در حوزه میدانی فعالیت می کنند طبیعتاً مصاحبه با افراد سرشناس و کسانی که اظهاراتشان در جامعه نسبت به سایرین بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد در اولویت قرار دارد، بخصوص اگر این فرد داور بازی باشد(با توجه به اینکه داوران در پایان بازی به ندرت مصاحبه می‌کنند).


ماجرا از این قرار است که در نیمه دوم بازی استقلال و نساجی در  داخل محوطه جریمه تیم مازنی، بازیکنان و هواداران استقلال اعتقاد داشتند توپ به دست مرتضی منصوری مدافع نساجی برخورد کرده است و علیرضا فغانی داور این دیدار باید نقطه پنالتی را نشان دهد، اما فغانی چنین عقیده‌ای نداشت و دستور به ادامه بازی داد که البته این تصمیم او بعداً با تایید کارشناسان داوری همراه شد.
در ادامه در نشست خبری این دیدار فرهاد مجیدی  ضمن انتقاد از عملکرد تیم داوری علیرضا فغانی اعلام داشت:  «امیدوارم آقای فغانی آنقدر شهامت داشته باشد که نسبت به تصمیم اشتباهش مبنی بر عدم اعلام ضربه پنالتی برای استقلال عذرخواهی کند.»


بعد از گفت‌و گو با اکثر بازیکنان نساجی و چند بازیکن استقلال همه منتظر اظهارنظر مجددی از اعضای کادر استقلال یا ساکت الهامی بودند اما این علیرضا فغانی بود که از دور پیدا شد.  از همین رو به محض عبور فغانی از فضای پشت میکسد زون‌ به عنوان اولین خبرنگار خودم را به او رساندم تا واکنش او را در ارتباط با همین امر بشنوم که در چشم به هم زدنی دور او را حلقه کردند.
فغانی پس از پاسخگویی به چند سوال این بار در خصوص این پرسش من که"  اگر VAR بود آیا آن صحنه را پنالتی تشخیص می دادند"  تا حدی مکدر شد و در جواب با لحن خاصی گفت: « آقا چقدر حاشیه میپرسید، مگر نمی‌بینید دارم صحبت می‌کنم» و این گفت و گو را ترک کرد.


72 ساعت بعد از این گفت‌و گو، امروز در حالی که برای پوشش دیدار دربی جوانان آماده میشدم از طرف یکی از همکارانم متوجه شدم که قرار است آقای فغانی تماس بگیرد تا اگر سو تفاهمی باشد برطرف شود. در ابتدا این موضوع را چندان جدی نگرفتم اما در همین اثنا نام علیرضا فغانی را روی صفحه گوشی دیدم.

 

با هم کمی حرف زدیم و بعد فغانی گفت  :« من هم مثل سایر داوران علی رغم اینکه وظیفه‌ای برای پاسخگویی نداشتم، به احترام شما خبرنگاران ایستادم، ولی از طرفی  انتظار طرح آن سوال را هم نداشتم، اما نمی خواهم  از من بابت برخوردم ناراحت باشید.»


این تماس حس خوبی برای من داشت و فکر کردم درباره‌اش بنویسم؛اینکه اگر همه برای رفع کدورت‌ها تلاش کنند فضای فوتبال چقدر دوستانه و خوشایندتر خواهد بود.(اگرچه من از دست آقای فغانی ناراحت نبودم و جایی هم ابراز دلخوری نکرده بودم.)


دم شما گرم اقای فغانی.

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها