کد خبر : 1793677 | 01 آذر 1400 ساعت 19:52 | 62.3K بازدید | 44 دیدگاه

شماره هشت گمشده فرهاد و استقلال

شماره هشت استقلال در فصل جدید جایی در ترکیب این تیم ندارد و این برای تیمی که با شماره هشت های بزرگ عرصه را بر حریفان تنگ می کرد قابل دفاع نیست.

شماره هشت گمشده فرهاد و استقلال 

به گزارش "ورزش سه "، امروز تولد شماره هشت بزرگ آبی ها در دهه 60تا اوایل دهه 90 است . امیر قلعه نویی بعد از بازی در داربی بارانی اسفند سال 67 به استقلال آمد و با این تیم تا اواخر دهه 70 در میانه میدان ترکتازی کرد. قلعه نویی  همین نقش را حتی در دوران مربیگیری در تیم به عهده داشت و همیشه در کنار زمین رهبر تیم بود و نقشی اساسی در موفقیت های استقلال داشت.


در تیم قلعه نویی ،مجتبی جباری نقش کلیدی داشت و او هم شماره سرمربی تیم را به تن می کرد.پلی میکری کم نظیر که در حد واندازه های شماره هشت استقلال بود. قلعه نویی هیچ وقت از کنار مجتبی رد نشد و علیرغم اختلاف دیدگاه با او در بعضی موارد، جباری  انتخاب نهایی  امیر قلعه نویی در میانه میدان آبی ها بود و جباری هم وظیفه شماره هشت را به بهترین نحو ممکن انجام می داد. قلعه نویی سه بار استقلال را قهرمان لیگ برتر کرد که در هر سه بار جباری نقشی اساسی در آن داشت و آسیب دیدگی هایش کمتر در آن فصل به چشم می آمد. 


این روزها استقلال در میانه میدان مشکل دارد و شماره هشت از فرشید اسماعیلی کوچ کرده به قطر به سعید مهری رسیده است که جایی در اندیشه های مجیدی در ترکیب استقلال ندارد.آبی ها در همین نقطه دارای مشکلات زیادی هستند و انتقال توپ از میانه میدان به خط حمله این تیم به سختی و دشواری انجام می شود و همین مهم باعث شده است که علیرغم شادابی تیم مجیدی فرصت های زیادی برای گلزنی این تیم به وجود نیاید. 


اتفاقی که ذهن هواداران استقلال را به شدت مشغول کرده است که البته نقشه خرید سومین بازیکن خارجی از همین‌جا شکل گرفته.

 

محمدرضا تقی‌خانی

دیدگاه‌ها