کد خبر : 1793725 | 02 آذر 1400 ساعت 08:01 | 8.4K بازدید | 8 دیدگاه

با 180 میلیارد برگزار کردیم کسی نبود؛ حالا 500 میلیارد؟

درودگر: هیچکس برای مزایده تبلیغات محیطی نیامد

صادق درودگر می‌گوید که مزایده 180 میلیاردی سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی بی نتیجه مانده بود.

درودگر: هیچکس برای مزایده تبلیغات محیطی نیامد

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پس از اینکه مجید صدری سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس در آنتن زنده برنامه فوتبال برتر حضور یافت و در خصوص تبلیغات محیطی اظهاراتی را انجام داد، صادق درودگر از اعضای اقتصادی سازمان لیگ روی خط آمد تا درباره در اختیار داشتن تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ صحبت کند: از سال گذشته ما این کار را انجام دادیم به دلایل مختلف اما اصلا راغب نبودیم ولی به ما الزام شد. من وقتی وارد هیئت رئیسه شدم، دیدم کسی که برای تبلیغات محیطی اسپانسر بود با شرایط بدی صحبت کرد و گفت که من اصلا راغب نبودم بیایم و من را مجبور کردند بیایم. پیشینه‌ای هم وجود دارد که بیست سال پول فوتبال را می‌بلعیدند و فوتبال التماس می‌کرد.

 

او درباره شرایط کار در گذشته هم عنوان کرد: اسپانسر فصل گذشته به ما می‌گفت که ما آمده‌ایم به شما یاد بدهیم و پولی هم نباید بگیرید و شما دانش ندارید و جوری صحبت کردند که انگار فوتبال بچه صغیر است. در دو سال گذشته پول را به سازمان لیگ برگرداندیم و قبلا اصلا سازمان لیگ قرارداد را نمی‌دید و محرمانه بود.  وقتی من آمدم مسئولیت گرفتم از شرکتی که بدهکار است و رای هم برایش گرفتیم و الان حس می‌کنم شرکتی است که پشت تمام این ماجراهاست، گفتم که ریز دریافتی قراردادتان را به ما بدهید و آوردند و دیدیم 51 تبلیغ رفته و 22 تبلیغ را به ما اعلام کرده است. یکی از این تبلیغات یک شرکت بزرگ هواپیمایی خارجی بود و متاسفانه هیچ چیزی دست فوتبال نبود.

 

درودگر با اشاره به اقدامات در یک سال گذشته توضیح داد: ما در دو سال با شرکتی که تحت قرارداد یود کار کردیم اما ما بعنوان طرف اول بودیم و 27 درصد برای اجرا می‌دادیم و احساس کردیم اگر این را به 6-7% کاهش بدهیم، کار بزرگی است. ما یک تجربه ای به دست بیاوریم و این تجربه را به باشگاه ها منتقل کنیم. ما خادم باشگاه ها هستیم. ما آمدیم سال اول هفته اول تا هفتم مسابقات، با یک اسپانسر قرارداد بستیم چون همه ما را تحریم کرده بودند.

 

درودگر درباره به اجرای تبلیغات محیطی توسط باشگاه پرسپولیس در روز چهارشنبه توضیح داد: بر اساس صورت جلسه ای که در حضور کارگروه انجام دادیم، تفاهم کردیم با هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، متاسفانه استقلال رفتار مناسبی با سازمان لیگ نداشت اما هماهنگی لازم را با باشگاه پرسپولیس داریم و تبلیغاتی که دارند را طی نامه ای به ما می‌دهند و ما برایشان اجرا می‌کنیم.

 

او با تاکید بر ضرر زدن استقلال به باشگاه ها گفت: اولا به برند تبلیغات محیطی آسیب خورده و دوما نگذاشتند تبلیغاتی که برای سایر باشگاه ها بوده و سازمان لیگ قرارداد بسته اجرا شود. خود آقای سردار آجورلو هم در صحنه بودند و دوستان توسعه و نگهداری هم بودند، اول تبلیغات‌چی‌های ما را راه ندادند و بعد تبلیغات خودشان را گذاشتند.

 

درودگر تصریح کرد: آنهایی که ما قرارداد داریم را باید انجام دهیم و بعد باشگاه‌ها می‌توانند قرارداد ببندند و ما احترام می‌گذاریم. اگر ضمانت نامه بانکی را بیاورند و تشریفات را رعایت کنند و نظر دستگاه های نظارتی را هم جلب کنند. قطعا از قراردادهای ما به باشگاه می‌رسد.

 

وی تاکید کرد: در همه جلسات گفته‌ایم و امضا کرده‌ایم که اگر باشگاه استقلال ضمانت نامه بیاورد، ما هم تبلیغ هایمان را می‌دهیم که به آنها کمک شود و بخشی از این درآمد ها را حاصل کرده باشند. عدد و شرایط امروز جامعه ما باتوجه به اینکه می‌بینید تمام بیلبوردهای کشور تبلیغات فرهنگی است، شرایط تبلیغات محیطی مطلوب نیست اما ما درآمدهایمان برای امسال از طریق تبلیغات محیطی بالای 200 میلیارد است. حضرت علی (ع) گفت که فاصله حقیقت و دروغ، گوش کردن و دیدن است. من برای استقلال و هوادارنش احترام قائلم اما شرکت هایی که می‌آیند دروغ می‌گویند. در حضور آقای صدری عزیز من به معاونت ورزش و جوانان دکتر علینژاد آقای صدری به کارگزاری که حضور داشت گفت که من 150 میلیارد می‌دهم و شما برای پرسپولیس را هم بگیرید که گفتند نه، فروش پیراهن و... هم وجود دارد. در قرارداد گفته‌اند حق پخش، درآمدی برای حق پخش مسجل نیست که بیشتر از 200 میلیارد بگیرند. ما 180 میلیارد تومان برای مزایده گذاشتیم و کسی نیامد. اگر کسی واقعا می‌خواست بیاید، برای کل لیگ می‌آمد. سال گذشته هم 130 میلیارد تومان بود (کل قرارداد).

دیدگاه‌ها