کد خبر : 1795480 | 10 آذر 1400 ساعت 15:34 | 21.4K بازدید | 9 دیدگاه

ناسازگاری یونایتد با سبک مدنظر مربی آلمانی

آیا رانگنیک در اولدترافورد موفق خواهد بود؟

حضور رالف رانگنیک، مربی آلمانی، روی نیمکت منچستریونایتد با استقبال بسیاری مواجه شده است.

آیا رانگنیک در اولدترافورد موفق خواهد بود؟

به گزارش "ورزش سه"، این دیگر یک غافلگیری نبود. منچستریونایتد روز دوشنبه اعلام کرد که رالف رانگنیک تا پایان فصل به عنوان مربی موقت هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت و پس از آن حداقل دو سال در سمت مشاور در این باشگاه می‌ماند.


بر اساس اعلام این باشگاه، مجوز کار این مربی 63 ساله هنوز صادر نشده است. اگر این مجوز به موقع صادر شود، رانگنیک می‌تواند برای اولین بار در دیدار برابر آرسنال روی نیمکت تیم جدیدش حضور داشته باشد.


رانگنیک در تابستان به عنوان مدیر ارشد ورزشی به لوکوموتیو مسکو پیوست. این قرارداد حالا فسخ شده است. مشخص نیست که آیا منچستریونایتد مبلغی برای فسخ این قرارداد پرداخت کرده یا خیر.


گفته می‌شود رانگنیک در مصاحبه‌ای که با مدیران یونایتد انجام داده موفق شده آنها را با دیدگاهش متقاعد کند. بسیاری از منابع خبری مدعی شده‌اند که او گزینه اول اد وودوارد، جان مورتاف، مدیر فوتبال، به همراه دارن فلچر، مدیرفنی باشگاه، بوده است و این در حالی است که گزینه‌های معروف‌تری نیز برای حضور در یونایتد وجود داشتند.


مورتاف با تایید خبر حضور رانگنیک گفت:« رالف یکی از شایسته‌ترین مربیان و نوآوران در فوتبال اروپا است. او گزینه شماره یک ما برای پست مربی موقت بود.»


در خبرها آمده که رانگنیک گروه کوچکی از دستیارانش را با خود به منچستر می‌آورد اما به همکاری با اعضای فعلی کادر فنی یونایتد شامل مایکل کریک که پیش از این دستیار اوله گونار سولسشر بود و پس از او هدایت تیم را برعهده گرفت نیز ادامه می‌دهد.
او بی‌صبرانه در انتظار شغل جدیدش در منچستریونایتد است و تمام تمرکزش روی به پایان بردن موفقیت‌آمیز این فصل است. رانگنیک در این باره گفت:« این تیم پر از استعداد است و تعادل بسیار خوبی بین نیروی جوانی و تجربه در آن وجود دارد.» کار او در طول شش ماه آینده این است که به بازیکنان کمک کند به نهایت پتانسیل خود برسند. « پتانسیل فردی و از همه مهم‌تر تیمی.»

 

1668336

 


یونایتد پیش از آغاز فصل حدود 140 میلیون یورو برای جذب جیدون سانچو از بروسیا دورتموند، رافائل واران از رئال مادرید و کریستیانو رونالدو از یوونتوس هزینه کرد. تعدادی از بازیکنان لیگ برتر با بیشترین دستمزد در حال حاضر با یونایتد قرارداد دارند.


علیرغم تمامی این هزینه‌ها، رکوددار بیشترین تعداد قهرمانی انگلیس پس از 13 بازی در رده هشتم قرار دارد و فاصله امتیازی آنها با چلسی صدرنشین بیشتر از فاصله‌ای است که با برنلی در قعر جدول دارند.


یونایتد در گروه اف لیگ قهرمانان در صدر است اما این صدرنشینی به لطف گل‌های زده رونالدو به دست آمده است. منتقدان همچنان او را مانعی بزرگ می‌بینند چون بازی یونایتد بیش از اندازه حول محور او شکل گرفته است. تماشای نقش رونالدو در برنامه‌های رانگنیک بسیار جذاب خواهد بود.


رانگنیک به عنوان یک کارشناس فوتبالی درست در نقطه مقابل سولسشر قرار دارد که فردی احساسی به حساب می‌آمد چون پیش از این سابقه بازی با پیراهن یونایتد را در کارنامه داشت. بنابراین هواداران امیدوار هستند که رانگنیک بتواند در این فصل آنها را نجات دهد.


مربیان آلمانی شهرت خوبی در انگلیس دارند: یورگن کلوپ در لیورپول و توماس توخل در چلسی احتمالا الهام بخش تصمیم گیرندگان اصلی یونایتد شامل وودوارد، مورتاف و فلچر بوده‌اند.


کلوپ و توخل در طول چند روز اخیر به رانگنیک ادای احترام کرده‌اند، مربی که به مدرنیزه کننده تاکتیکی مربیگری فوتبال در آلمان مشهور است. با این حال، تردیدهایی وجود دارد که آیا رانگنیک که بیشتر مربی و برنامه‌ریزی موفق در طولانی مدت است، گزینه مناسبی برای پیشرفت سریع به عنوان مربی موقت خواهد بود یا خیر؟ خصوصا که این تیم لزوما سازگاری با سبک خاص مدنظر او ندارد که تا حد بسیار زیادی به پرسینگ وابسته است.


بی بی سی در یکی از تحلیل‌هایش نوشت:« او کارهای زیادی دارد که باید انجام دهد. مطمئنا حجم کارهای پیش روی او بسیار زیاد است.»

دیدگاه‌ها