کد خبر : 1795605 | 11 آذر 1400 ساعت 10:51 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

هفته هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول؛

از شمال تا جنوب کشور با نبردهای حساس و نفس‌گیر

رقابت های لیگ دسته اول از ساعاتی دیگر با برگزاری 9 مسابقه درشهرهای مختلف کشور پیگیری می‎‌شود.

از شمال تا جنوب کشور با نبردهای حساس و نفس‌گیر

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات لیگ دسته اول در شرایطی به هفته هشتم رسیده که ملوان بندرانزلی با مازیار زارع توانسته نتایج بسیار خوبی بگیرد و با کسب 17 امتیاز صدرنشین بلامنازع مسابقات. پایین‌تر که بیاییم اما باز هم شاهد فشردگی شدیدی در جدول رده بندی مسابقات هستیم و 2 تیم 13 امتیازی و 3 تیم 12 امتیازی دیده می‌شوند تا مشخص شود هنوز جدول مسابقات در دسته اول فوتبال ایران هنوز شکل قابل اتکایی برای تحلیل نگرفته است. در پایین جدول نیز سه تیم ماشین سازی، شاهین شهرداری بوشهر و شمس آذر قزوین به ترتیب با یک، دو و سه امتیاز رتبه‌های هجدهم تا شانزدهم را در اختیار دارند و اگر نتوانند خودشان را از این منطقه خارج کنند، در پایان فصل به عنوان سقوط کننده باید به دسته دوم بروند.


در ادامه این مطلب به بررسی بازی‌های هفته هشتم خواهیم پرداخت.

 

 

شهرداری آستارا-سایپا؛ نارنجی‌پوشان به دنبال فرار از رتبه 13
رتبه سیزدهم جدول رده بندی چیزی نیست که هیچ یک از اعضای تیم فوتبال سایپا از آن رضایت داشته باشند. شاگردان سعید اخباری اگرچه در ورزشگاه سردار جنگل مقابل شهرداری آستارا که با کسب 11 امتیاز رتبه هشتم را در اختیار دارد، میهمان هستند ولی با اندیشه کسب سه امتیاز وارد میدان خواهند شد و اگر بتوانند در این مسابقه به سه امتیاز برسند، 12 امتیازی می‌شوند و شاید بتوانند رشدی چشم‌گیر را در جدول رده بندی تجربه کنند. در سوی دیگر اما تیم فرشاد پیوس، تیمی منسجم نشان داده که امتیاز گرفتن از این تیم هر چند آنها هم دور از خانه بازی می‌کنند، اما سخت و دشوار خواهد بود. نکته قابل توجه در تیم سایپا اینکه آنها حسین ماهینی، فرزاد حاتمی، مهیار جباری، سعید محمدی فرد و مهرداد طهماسبی را به عنوان بازیکنان شاخص تیم در این بازی در اختیار ندارند.

 

مس شهربابک-ماشین سازی تبریز؛ شاگردان رضایی بالاخره در خانه
نکته ویژه این مسابقه این است که تیم فوتبال مس شهربابک که یکی از تازه واردان لیگ دسته اول به شمار می‌رود، برای اولین مرتبه جواز میزبانی در خانه را از سازمان لیگ گرفته و با انگیزه بیشتری به مصاف میهمان خود می رود. آنها 10 امتیازی هستند و سه امتیاز این مسابقه از اهمیت بسیاری برایشان برخوردار است. در سوی دیگر ماشین سازی برای اینکه از همین هفته های ابتدایی به قعر جدول نچسبد، باید در این مسابقه به فکر کسب امتیاز باشد.

 

خیبرخرم‌آباد-استقلال ملاثانی؛ برد با ویسی  از راه می‌رسد؟
خیبر پس از تساوی در مقابل مس شهربابک، برابر سایپا شکست خورد و یک تساوی دیگر سبب شد تا محسن آشوری از هدایت تیم کنار گذاشته شود. آنها در آخرین بازی نیز علی رغم تغییراتی که داشتند با تساوی 3 بر 3 مقابل شمس آذر قزوین دست یافتند تا مشخص شود روزهای سختی را تجربه می کنند. این تیم البته مقابل استقلال ملاثانی قرار می گیرد که پس از پیروزی در هفته سوم مقابل پارس جنوبی جم، هنوز نتوانسته به برد دیگری دست پیدا کند و با 7 امتیاز رتبه چهاردهم جدول رده بندی را در اختیار دارد. این مسابقه ای است که علی رغم شرایط نه چندان خوب خیبر، این تیم خرم آبادی است که هر طور شده به سه امتیاز مسابقه فکر می کند.

 

خوشه طلایی ساوه-شمس آذر قزوین؛ حکم اخراج یک مربی دیگر؟
خوشه طلایی ساوه اگرچه خیلی دیر کارش را برای حضور در فصل جدید آغاز کرد، اما با داود مهابادی توانسته 10 امتیاز از 7 مسابقه اخیر کسب کند. آنها در دیدار برابر شمس آذر قزوین که تنها موفق به کسب سه امتیاز از دیدارهای اخیر شده به دنبال امتیازات کامل این مسابقه هستند و اگر این اتفاق رخ دهد شاید شاهد اخراج یک مربی دیگر باشیم و پژواک کرم پور که تیمش شرایط خوبی ندارد، از کار برکنار شود.

 

ویستاتوربین-شاهین بوشهر؛ جدال دو سرمربی جوان
مهدی قنبری سرمربی شاهین دراین فصل از رقابت های لیگ دسته اول هنوز نتوانسته تیمش را در شرایط خوبی قرار دهد و بوشهری ها تنها با کسب سه امتیاز رتبه هفدهم جدول رده بندی را در اختیار دارند. در سوی دیگر اما شاگردان میلاد بلادی عملکرد خوبی داشته اند و با کسب 9 امتیاز رتبه دوازدهم جدول رده بندی را در اختیار دارند و به دنبال ادامه روند خوب خود با کسب سه امتیاز خانگی دیگر هستند.


قشقایی شیراز-رایکا؛ کاپیتان‌های سابق مقابل هم
این دو تیم اگرچه در دو هفته اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند و موفق به کسب پیروزی نشده اند، اما از تیم های شگفتی ساز این دوره از مسابقات به حساب می‌آیند. قشقایی با مهدی رجب زاده توانسته 13 امتیاز کسب کند و رتبه سوم جدول رده بندی را در اختیار دارد و در سوی دیگر رایکا 10 امتیازی است و رتبه یازدهم را در اختیار گرفته؛ این مسابقه  ای  است که نمی‌توان هیچ پیش بینی ای در مورد نتیجه آن داشت، چرا که رایکایی ها هم علی رغم بازی در خارج از خانه نشان داده اند با سرمربیگری پیروز قربانی به سختی امتیاز از دست می‌دهند.

 

مس کرمان – آرمان گهر؛ یک دربی دیگر در کرمان
آرمان گهر با 13 امتیاز رتبه دوم جدول رده بندی را در اختیار دارد و شاگردان قاسم شهبا توانسته اند با عملکرد خوب در بازی های خانگی این جایگاه را تا پایان هفته هفتم به نام خودشان بزنند، اما بازی در ورزشگاه باهنر کرمان و مقابل شاگردان فرزاد حسین خانی که برای کسب پیروزی زیر فشار هستند، مصافی سخت برای نماینده سیرجان در کرمان خواهد بود. مس کرمان هفته گذشته پس از شکست مقابل سایپا و سه تساوی، سرانجام موفق به کسب سه امتیاز شد تا 12 امتیازی شود و سر و سامانی به شرایطش در جدول رده بندی ببخشد.

 

استقلال خوزستان-ملوان بندرانزلی؛ دیداری سخت و نفس گیر
شاگردان سهراب بختیاری زاده اگرچه 11 امتیازی اند و در رتبه هفتم قرار دارند ولی سه پیروزی پیاپی در سه هفته اخیر مقابل استقلال ملاثانی، شاهین بوشهر و ماشین سازی تبریز، استقلال خوزستان را در شرایط بسیار خوبی آماده مصاف با ملوان صدرنشین مسابقات کرده است. البته که ملوانی‌ها در این فصل با کسب 5 برد و دو تساوی از هفت مسابقه، بیش از هر سال دیگری امیدهای هوادارانشان برای بازگشت به لیگ برتر را زنده کرده اند.

 

پارس جنوبی جم-شهرداری همدان؛ جنگ فرار و صعود
شهرداری همدان به همراه مس شهربابک و ویستاتوربین به  لیگ دسته اول صعود کرد. آنها یکی از شگفتی سازان لیگ به شمار می روند و به دنبال این هستند تا با کسب سه امتیاز دیدار برابر پارس جنوبی جم که شرایط خوبی در جدول رده بندی ندارد و با 5 امتیاز رتبه پانزدهم جدول رده بندی را در اختیار دارد، به صدر نزدیک تر شوند، اما در سوی دیگر هم شاگردان ایمان رزاقی راد انگیزه زیادی برای جدایی از قعر جدول دارند.

 

هفت مسابقه از 9 مسابقه هفته هشتم لیگ دسته اول از ساعت 14 آغاز می شود و دو مسابقه هم از ساعت 14:30 دقیقه برگزار می شود که یکی در اهواز است و دیگری در شهرستان جم.

 

دیدگاه‌ها