کد خبر : 1796437 | 15 آذر 1400 ساعت 08:59 | 115.9K بازدید | 84 دیدگاه

سه تیم با 8 نماینده؛

تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که تیم‌های گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان بیشترین نماینده را در تیم هفته داشتند.

تیم منتخب هفته هشتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" در هفته هشتم که مسابقات لیگ تحت‌الشعاع دربی 97 بود، یک مسابقه کم‌موقعیت میان سرخابی‌های پایتخت برقرار شد و شوتی در چارچوب دو تیم به ثبت نرسید تا تنها یک بازیکن از این مسابقه بتواند خود را در جمع ترین‌های هفته جای دهد؛ اما در مجموع، 15 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که از این حیث دومین هفته پرگل لیگ بعد از هفته دوم رقابت‌ها به شمار می‌آید.

 

رقابت‌های هفته هشتم در شرایطی به پایان رسید که تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان توانستند برتری قاطعی مقابل رقبای اصفهانی خود به دست آوردند و آلومینیوم اراک و نساجی مازندران نیز پیروزی‌های شیرینی را در مصاف با تراکتور تبریز و شهر خودرو خراسان جشن گرفتند. در این هفته 4 دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسید.

 

تیم‌های گل‌گهر و آلومینیوم با 3 نماینده، بیشترین عضو را در جمع نفرات تیم منتخب هفته هشتم "ورزش سه" هستند؛ دیگر اعضای تیم منتخب از تیم‌های مس رفسنجان (2 نماینده) و سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران و نساجی مازندران (هر کدام 1 نماینده) هستند.  

 

دروازه‌بان

 

محسن فروزان (گل‌گهر سیرجان)

در بازگشت دوباره به ترکیب گل‌گهر، سنگربان باتجربه سیرجانی‌ها روز فوق‌العاده‌ای را گذراند؛ هر چند دروازه فروزان 2 بار در مقابل حملات پرشمار سپاهان باز شد و او نتوانست کلین‌شیت کند اما مهار دیدنی پنالتی شهریار مغانلو در شرایطی که بازی 1-0 به سود گل‌گهر در جریان بود و بعد از آن مهارهای پی در پی حملات طلایی‌پوشان اصفهانی و 5 شوت در چارچوب آن‌ها باعث شد تا محسن فروزان با شایستگی به عنوان دروازه‌بان برتر هفته معرفی شود.

 

1671096

 

مدافعان

 

وحید محمدزاده (آلومینیوم اراک)

مدافع باتجربه آلومینیوم یک روز عالی دیگر را در قلب دفاع این تیم تجربه کرد، محمدزاده که با نمایش‌های خوب خود نقش پررنگی در کسب عنوان بهترین خط دفاعی برای اراکی‌ها داشته، در مقابل سرخ‌پوشان تبریزی کم‌نقص و بی‌اشتباه بود و نبردهای زمینی و دوئل‌های رو هوا، پیشتاز بود و پیش از آن‌که توپ به مهاجمان تراکتور برسد، قطع توپ داشت و اجازه تهدید دروازه را نداد. روز عالی محمدزاده همراه با نفراتی همچون پورحمیدی، سلیمان‌زاده، فخرالدینی، آریاکیا و ... در تبریز منجر به یک کلین‌شیت دیگر برای شاگردان رسول خطیبی شد و این نمایش خوب از او نامش را در جمع ترین‌های هفته قرار داد. 

 

1671364

 

آرمین سهرابیان (گل‌گهر سیرجان)

مدافع میانی گل‌گهر سیرجان فراتر از مسئولیت دفاعی خود در مقابل سپاهان درخشید؛ او به جز قطع حملات و کار تیمی‌های طلایی‌پوشان اصفهانی، در همان ابتدای بازی سپاهان را غافلگیر کرد. چرا که سهرابیان پیش‌تاخته توانست خیلی زود گل برتری را برای گل‌گهر به ثمر برساند و بعد از آن گل، در فاز دفاعی نمایش نسبتاً خوبی را از خود نشان داد و در نیمه دوم روی یک شوت دیدنی فرصت دبل گلزنی داشت که با بدشانسی به گل سپاهانی‌ها نرفت. با این‌حال اما کارنامه موفق سهرابیان در مقابل سپاهان باعث شد تا او یکی از یازده بازیکن برتر هفته قلمداد شود.

 

 

دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان اصفهان)

بک راست طلایی‌پوشان سپاهان علی‌رغم شکست تیمش در سیرجان، یک نمایش تحسین‌برانگیز از خود به جای گذاشت و خود را با درخشش خود به تیم منتخب هفته تحمیل کرد؛ اسماعیلی‌فر که تاثیرگذارترین بازیکن سپاهان در لیگ بیست و یکم به شمار می‌آید، در روز شکست سنگین تیمش توانست دو گل زیبا را وارد دروازه گل‌گهر کند و چند موقعیت خوب گلزنی را هم روی دروازه سیرجانی‌ها ساخت که با بدشانسی به گل نرفتند. این عملکرد خوب و دو گل دیدنی باعث حضور مدافع سپاهان در جمع ترین‌های هفته شد.

 

1629547

 

هافبک‌ها

 

مصطفی احمدی (آلومینیوم اراک)

هافبک دفاعی باتجربه و کم‌اشتباه آلومینیوم اراک، یک روز خوب دیگر را در میانه میدان همراه با محمود قائدرحمتی گذراند و توانست در نبرد با خط میانی قدرتمند تراکتور، ارزش‌های خود را بار دیگر به نمایش بگذارد؛ احمدی که 10 نبرد موفق تن به تن با هافبک‌های سرخ‌پوشان حریف داشت، یک کرنر زیبا منجر به گل ارسال کرد تا یک پاس‌گل هم به نام او ثبت شود، 3 پاس کلیدی به عمق دفاع تراکتور از دیگر آیتم‌های فنی ویژه نمایش احمدی بود که سبب شد تا نام هافبک ایرالکو به ترکیب منتخب هفته اضافه شود.

 

1671365


مهدی تیکدری (گل‌گهر سیرجان)

وینگر سرعتی سیرجانی‌ها برای اثبات ارزش‌های خود در مقابل سپاهان، خود را به آب و آتش زد و نقش اصلی را در پیروزی مهم و 6 امتیازی شاگردان امیر قلعه‌نویی ایفا کرد؛ تیکدری با تکیه بر سرعت بالای خود، نفوذهای خوبی به قلب خط دفاعی سپاهان انجام داد و دو بار موفق شد زهر خود را به این تیم بریزد و با دبل گلزنی خود، حکم پیروزی گل‌گهر را نیز به امضا رساند. تیکدری جوان که برای نخستین‌بار در پیراهن گل‌گهر موفق شد گل بزند، با درخشش مقابل سپاهان جایگاه خود را در ترکیب تیمش را تثبیت کرد و هم‌چنین نام خود را در میان برترین‌های هفته جای داد.

 

1670740

 

محسن آذرباد (مس رفسنجان)

ستاره باتجربه مس در فولادشهر نقش اصلی را در برتری پرگل تیمش ایفا کرد و مقابل ذوب‌آهن، هم در ماموریت‌های میانه زمین خود موفق بود و هم این‌که در فاز هجومی تیم نیز مشارکت فوق‌العاده‌ای داشت؛ آذرباد که گل سوم و تثبیت‌کننده پیروزی تیمش را زد، پیش از آن گل، برای منشا گلسازی کرده بود و 5 پاس کلیدی برای مهاجمان تیم ارسال کرد و در نبردهای تن به تن میانه زمین هم موفق شده بود 8 بازیابی توپ داشته باشد تا با کارنامه‌ای پربار در مقابل خط میانی خوب ذوب‌آهن، نام هافبک مس رفسنجان نیز در بین یازده بازیکن برتر هفته قرار گیرد.

 

1671366

 

وحید امیری (پرسپولیس تهران)

بعد از درخشیدن در پست‌های دفاع چپ و وینگر چپ، امیری در دربی یک آزمون جدید را تجربه کرد که از آن هم توانست موفق بیرون بیاید و روز نسبتاً فعال و خوبی را در مهم‌ترین بازی هفته سپری کرد؛ وینگر سرعتی سرخ‌پوشان در نقش وینگر راست از سوی یحیی گل‌محمدی به کار گرفته شد و هماهنگ با مهدی شیری، کارهای ترکیبی زیبایی را انجام دادند و یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های بازی هم روی این کار تیمی و ارسال امیری بود که به دست آمد اما سنگربان استقلال برگشت داد. با این‌حال امیری در سمت راست هم از خود آمادگی و هماهنگی بالایی نشان داد تا یکی از بازیکنان برتر هفته هشتم باشد.

 

1670700

 

حسین زامهران (نساجی مازندران)

توفیق اجباری بازی دادن به وینگر مشهدی مقابل تیم سابقش پایان خوشی برای نساجی و خودِ زامهران داشت؛ او که بعد از مصدومیت نظری به ترکیب نساجی اضافه شد، روی هر دو گل تیمش نقش‌آفرین بود. گل اول روی پنالتی رقم خورد که با تیزهوشی به دست آورد و گل دوم با پاس در عمق عالی او ساخته شد تا زامهران با یک کارنامه و کسب یک پنالتی و ثبت یک پاس‌گل بتواند یکی از چهره‌های برتر هفته شود و نامش در کنار دیگر بازیکنان منتخب هفته قرار گیرد.

 

 

علیرضا نقی‌زاده (آلومینیوم اراک)

هافبک کلیدی ایرالکو به درخشش خود با پیراهن آلومینیوم در لیگ بیست و یکم ادامه داد؛ او که با انگیزه‌های مضاعف در مقابل تیم سابق خود در تبریز به میدان رفته بود، روز پر جنب و جوشی را در مقابل تراکتور گذراند و موقعیت‌های خوبی را روی دروازه سرخ‌پوشان تبریزی خلق کرد و زمینه‌ساز گل دوم تیمش هم شد تا این‌چنین اولین پاس‌گل خود در فصل جدید لیگ برتر را به ثمر برساند. روز خوب نقی‌زاده در تبریز مقابل تیم سابقش باعث شد تا هافبک آلومینیوم بتواند با شایستگی در جمع یازده بازیکن برتر هفته جای گیرد، چرا که او یکی از عوامل تاثیرگذار در پیروزی مهم شاگردان خطیبی در مقابل تراکتور بود.

 

1671336

 

مهاجم

 

مجید علیاری (مس رفسنجان)

هر چند گادوین منشا دو گل پیروزی‌بخش را برای مس به ثمر رساند، اما زوج او در خط حمله مس رفسنجان نقش پررنگی را در برتری به دست آمده برای شاگردان محمد ربیعی داشت؛ علیاری با سختکوشی و دوندگی بالای خود مخل آسایش خط دفاعی ذوب‌آهن شده بود و گل دوم مس روی کرنر به دست آمده از شوت دیدنی او به دست آمد. به جز آن موقعیت، مهاجم مسی‌ها با حرکات تکنیکی خود توانست خطرساز روی دروازه ذوب‌آهن باشد و بدشانس بود که در روز برتری سه گله تیمش، نتوانست گلی به نام خود ثبت کند. با این‌حال نمایش عالی علیاری در فولادشهر باعث شد تا به عنوان برترین مهاجم هفته از او یاد شود.

 

1671363

دیدگاه‌ها