کد خبر : 1797991 | 22 آذر 1400 ساعت 17:29 | 46.8K بازدید | 50 دیدگاه

باید دیدگاه ما حضور هرساله در آسیا باشد

نویدکیا: ریگی نمی خواست از استقلال جدا شود

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان گفت که دیدار فردا با استقلال سخت و دشوار است چرا که تیم مجیدی یکی از بهترین تیم های ایران است.

نویدکیا: ریگی نمی خواست از استقلال جدا شود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و سپاهان فردا در حساس ترین دیدار هفته دهم به مصاف هم می روند. محرم نویدکیا سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از این دیدار درباره تقابل با تیم فرهاد مجیدی به صحبت پرداخت. او با بیان اینکه حاشیه های آبی پوشان نسبت به سال گذشته کمتر شده، استقلال را یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر خطاب قرار داد.

 

* استقلال یکی از بهترین تیم های ایران است
همه می دانند که یک بازی فوق العاده حساس و مهم برای هر دو تیم است.قطعا ما با یکی از بهترین تیم های ایران بازی داریم که نفرات خیلی خوب و ساختار خوبی دارند. بازی فوق العاده سختی است که باید تمام تلاشمان را بکنیم بخاطر اینکه بتوانیم امتیاز خوبی بگیریم ولی واقعا فردا روز سختی خواهد بود. استقلال امسال تیم خوبی است. هم از لحاظ نفری و هم از لحاظ نوع بازی یکی از بهترین تیم های ایران و یکی از شانس های قهرمانی است. به همین دلیل روز خیلی سختی است که امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم.

 

* استقلال امسال برخلاف سال قبل حاشیه ای ندارد
اینکه ما سال گذشته 2 بار استقلال را بردیم دلیل نمی شود بازی راحتی باشد. امسال شرایط خیلی متفاوت تر از سال گذشته است. هر طوری که بخواهیم حساب کنیم، استقلال واقعا شرایط خیلی بهتری نسبت به سال قبل دارد. در سال گذشته حس می شد که حواشی در این تیم وجود دارد ولی امسال با آرامش بیشتری کارشان را انجام می دهند و این یعنی امسال ساختار بهتری نسبت به سال گذشته دارند و این کار را سخت تر می کند و باید بازی سنگینی انجام دهیم.

 

* ریگی دلش نمی خواست از استقلال جدا شود
مسعود ریگی تا به اینجا تمام تلاشش را برای تیم انجام داده است. در انتخاب بازیکنان علاوه بر اینکه مسائل فنی برایم مهم بود، این مسئله نیز برایم اهمیت داشت که بازیکنان جدید به ساختار تیم ما بخورند و به همین دلیل ریگی انتخاب اول من بود. برای جذب او خیلی صبوری به خرج دادیم و این واقعیت است چرا که او دلش نمی خواست از استقلال جدا شود ولی به دلیل شرایطی که برایش پیش آمد، این تصمیم را گرفته است. باید همگی به او کمک کنیم. خود من یک سپاهانی هستم و سالها اینجا بوده ام و می دانم اگر بخواهم روزی برابر سپاهان قرار بگیرم، واقعا برایم سخت است. ولی فوتبال حرفه ای است و با هیچ چیزی شوخی ندارد. باید با واقعیت ها زندگی کرد و رو به جلو نگاه کنیم. باید پایبند تصمیماتی باشیم که گرفته ایم و با تمام وجود برای آنها تلاش کنیم.

 

* باخت را به مساوی ترجیح می دهم
من هفته قبل نیز بعد از بازی با صنعت نفت گفتم که خیلی مشکلی با باخت ندارم. ولی مشکل من با نتیجه مساوی است. چون فکر می کنم خیلی اوقات خیلی تیم ها حتی جام ها را از دست می دهند به این دلیل که ترجیح می دهند بازی ها مساوی شود. من ترجیح می دهم تیمم ببازد ولی بازی مساوی شود. این بدان معنا نیست که هیچ گاه بازی ما مساوی نمی شود. به هر حال فوتبال است و ممکن است روزی مساوی کنیم، یک روز ببریم و یک روز نیز ببازیم. ولی اینکه صرفا از قبل تیمم را برای کسب مساوی وارد زمین کنم، تا الان اینکار را نکرده ام و امیدوارم در این فوتبال دیدگاهم  در این خصوص تغییر نکند و روند همیشگی ام را ادامه دهم. اینکه تیمم همیشه هجومی بازی کند و پیروز شود.

 

* قصد ندارم درباره داوری صحبت کنم
من تاکنون درباره داوری صحبت نکرده ام و الان نیز قصد ندارم این کار را انجام دهم. اگر اجازه دهیم تیم داوری فردا کارش را انجام دهد، به صلاح همه است. ممکن است تصمیمات داوری جاهایی به ضرر ما باشد و جاهایی نیز به سود ما باشد که این قانون فوتبال است. اگر VAR باشد همه با خیال راحت بازیشان را انجام می دهند. ولی اگر به عقب برگردیم شاید در یکی دو بازی هم از جانب داوری متضرر شده ایم. ولی اصلا دلم نمی خواهد درباره موضوع داوری صحبت کنم چون فکر می کنم کارشان را به نحو احسن انجام می دهند.

 


* باید دیدگاهمان حضور هر ساله در آسیا باشد
من نه از طرف کارخانه و نه از طرف باشگاه، هیئت مدیره و هواداران تحت فشار نبوده ام. موضوع اینجاست من قصد دارم ذهنیت بازیکنان و دیدگاه های خودم را بگویم. چون من سر مواضع خودم هستم. این دیدگاه های خودم بود که درباره اش توضیح دادم. من می گویم در سپاهان باید به ثبات نسبی برسیم. می گویند سپاهان تیم خوبی است که غیر از این نیست. می گویند ما بازیکنان خوبی گرفته ایم که به همان نسبت بازیکنان خوبی از دست دادیم. 4 بازیکن اصلی ما جدا شدند و چند بازیکن دیگر که کمتر بازی می کردند ترجیح دادند از تیم جدا شوند. ما 8، 9 بازیکن از دست دادیم و 4، 5 بازیکن جذب کردیم. ما در 6 سال گذشته فقط یک بار و در سال نخست حضور آقای قلعه نویی دوم شدیم و به لیگ قهرمانان آسیا رفتیم. من می گویم باید به ثبات برسیم. اینکه از اول سال فشار بیاوریم و بگوییم تیم خوب است و باید قهرمان شود، کمی بیش از حد به بازیکنان فشار وارد می کند. ما باید اول به ثبات برسیم و سپس بتوانیم سالها پشت سر هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم. بنابراین می توانیم یک سال قهرمان شویم، یک سال دوم یا چهارم شویم و یا یکسال جام حذفی را ببریم و باید با این دید جلو برویم که هر سال در لیگ قهرمانان آسیا باشیم. آن زمان به یک تیم حرفه ای تبدیل می شویم. در بهترین لیگ های دنیا مانند انگلیس مگر لیورپول هرسال قهرمان می شود؟ ولی دیدگاه آنها حضور همیشگی در لیگ قهرمانان اروپاست تا بتوانند درآمد بهتری داشته باشند و سرمایه گذاری بهتری انجام دهند و به همان نسبت نیز قهرمان شوند. دیدگاه من همین است و اگر یک روزی دیدگاه من به درد سپاهان نخورد، با خیال راحت بتوانند تصمیم بگیرند وگرنه هیچ فشاری از هیچ ارگانی روی من نیست.

 

 

* شکایت از گل گهر حق قانونی سپاهان است
از روز اول نیز با مسئولین باشگاه صحبت کرده ام که من فقط وظیفه دارم درباره مسائل فنی صحبت کنیم. ما به گل گهر باخته ایم و هیچ بحثی روی آن نیست. شاید باشگاه دیدگاه دیگری دارد و حق طبیعی و قانونی اش است که از حقش دفاع کند که آنها به من ارتباطی ندارد. ولی از لحاظ فوتبال ما بازی را باخته ایم. ولی باید این موضوع را بگوییم اکنون مانند این است که بگویند بازی مس رفسنجان و پدیده 3 بر صفر شده است. خب تخلفی صورت گرفته که همچین اتفاقی افتاده است. اگر واقعا تخلفی رخ داده، باید مراجع ذیربط درباره اش صحبت کنند و تصمیم بگیرند. اگر هم تخلفی نبوده که مسئله ای نیست و همه چیز اصولی جلو می رود.

 

* بازی با پرسپولیس در اراک؟ باید حکم را قبول کنیم
طبیعی است که دیدار با پرسپولیس در اصفهان جذاب تر است اما این تصمیمی است که کمیته انضباطی گرفته و ما راه دیگری نداریم و باید این حکم را قبول کنیم.

دیدگاه‌ها