کد خبر : 1798216 | 23 آذر 1400 ساعت 19:11 | 38K بازدید | 26 دیدگاه

یادداشت: استقلال و مزیتی به نام نباختن

استقلالی که گل نمی‌خورد و بلد است در روزی که حریفش هجومی‌تر بازی کرده ببرد. این همان استقلالی است که پس از سال‌ها صاحب «کاریزما» شده.

یادداشت: استقلال و مزیتی به نام نباختن 

به گزارش ورزش سه، استقلال یکی از مهمترین بازی‌های فصلش را با یک برد ناپلئونی مقابل سپاهان جشن گرفت. بردی که شاید با بازی مالکانه و چشم نواز همراه نبود اما نشان داد که استقلال پس از سال‌ها در مسیر درست قرار گرفته. همین که در جدال با سه رقیب اصلی بازنده نشده و گل هم نخورده خود دلیلی بر این است که این تیم راه نتیجه گرفتن را به خوبی یاد گرفته است.

 

هر چند کیفیت بازی شاگردان فرهاد مجیدی همچنان بر مدار سینوسی قرار دارد و آنها یک هفته زیبا و پرموقعیت بازی می‌کنند و یک بازی کم‌موقعیت و کم‌شور، اما نمی‌توان از نظم تاکتیکی استقلال و از کاریزمای تیمی‌اش در این فصل به سادگی عبور کرد. شاید این افت و خیزهای استقلال را بتوان به تغییرات زیادی که مجیدی هر بازی در ترکیب و سیستم بازی تیمش می‌دهد، ربط داد اما باید پذیرفت که این موضوع را باید به روش مربیگری مجیدی در این فصل ربط داد و احتمالا او این شیوه را برای تیمش انتخاب کرده. شیوه‌ای که آنالیز استقلال را برای حریفان سخت‌تر می‌کند و انعطاف‌پذیری تیم مجیدی را برای شرایط دشوار و همچنین اواخر لیگ که بازی‌ها فشرده‌تر برگزار می‌شود افزایش می‌دهد.

 

 

 

 

با این حال اگرچه سرسخت‌ترین هوادار استقلال نیز، بر بهتر بودن سپاهان از نظر خلق موقعیت صحه می‌گذارد و اینکه شاگردان مجیدی در ساخت بازی دچار مشکل بودند اما جدا از برد بسیار مهم استقلال، آنچه این هواداران را به آینده امیدوار می‌کند این است که ساختار تیمی استقلال در فاز دفاعی امتحانش را به خوبی پس داد. علاوه بر این، برد مقابل سپاهان ارزش ویژه‌‌ی دیگری نیز دارد و آن تزریق اعتماد به نفس به شاگردان مجیدی و قرار گرفتن این تیم بر ریل قهرمانی است. استقلالی که حالا فراتر از مسائل تاکتیکی، نشان داده که اهل باج دادن به مدعیان نیست و از طرفی در حال ساخت یک کاریزمای شکست‌ناپذیر برای خود است. همان کاریزمایی که پرسپولیس در فصل‌های گذشته داشت و باعث می‌شد این تیم در روزهای بدش هم نتیجه بگیرد و جسارت بردن در حریفان را کاهش دهد.

 

مهمترین مزیت نباختن به رقبای اصلی فراتر از بحث امتیازی که ممکن است در پایان فصل تعیین‌کننده باشد، تبدیل استقلال به تیمی است که حریفان از این به بعد با محافظه‌کاری بیشتر به مصافش خواهند رفت. مخلص کلام اینکه برد امروز، استقلال را مخوف جلوه خواهد داد و چه بسا حتی همین برد امروز و دور شدن حاشیه‌هایی که می‌توانست با باخت در بازی امروز برای این تیم بوجود آید، نقطه عطفی در کیفیت بازی این تیم در ادامه لیگ شود. قابل پیش بینی است که آبی‌ها از این به بعد مقتدرتر در لیگ ظاهر شوند.

 

1674084

 

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها