کد خبر : 1799191 | 28 آذر 1400 ساعت 20:00 | 166K بازدید | 256 دیدگاه

بلایی که به خیر گذشت

استقلال 1(5)-نود 1(3)؛پایان کابوس بعد از 120

استقلال توانست به زحمت و به لطف ضربات پنالتی از سد تیم دسته دومی نود ارومیه گذشته و راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شود.

استقلال 1(5)-نود 1(3)؛پایان کابوس بعد از 120

به گزارش "ورزش سه"، بدبین ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی کرد که کار استقلال برابر نود ارومیه گره بخورد. فرهاد مجیدی که تقریبا از پیروزی تیمش اطمینان داشت، با بازیکنان ذخیره خود پای به زمین مسابقه گذاشت اما تیم شایسته نود ارومیه تا دقیقه 87 استقلال را از این پیکارها حذف کرده بود که ضربه سر آرمان رمضانی به کمک آبی ها آمد و سرانجام تیم مجیدی در ضربات پنالتی از سد حریف خود گذشت.

 

این بازی مطابق انتظار با حملات استقلالی ها آغاز شد. نخستین فرصت جدی آبی ها در دقیقه 10 شکل گرفت جایی که ارسال دانشگر با اشتباه گلر نود همراه شد و کریم زاده نتوانست از دروازه خالی استفاده کند و شوت او با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد. استقلال دقیقه 18 نیز فرصت خطرناک دیگری داشت که ارسال دیدنی کریم زاده در دهانه دروازه به خاقانی رسید ولی ضربه سر بی دقت این بازیکن به بیرون رفت.

 

استقلالی ها در ادامه موقعیت های دیگری را نیز به دست آوردند که نتوانستند به شکل جدی دروازه حریف را تهدید کنند و در نهایت بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در آغاز نیمه دوم مجیدی 2 تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد که مرادی و آزادی وارد زمین شدند. آزادی در همان ثانیه های ابتدایی ورود به زمین به شکل عجیب و غریبی مانع از گلزنی تیمش شد و شوت مطهری در دهانه دروازه با برخورد به این بازیکن راهی بیرون شد.

 

در ادامه رضاوند و قاسمی نژاد چند فرصت نصف و نیمه را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 59 شگفتی بزرگی رخ داد. یک پرتاب اوت برای نود به دست آمد که احمدی توپ را به آرمین مصطفوی رساند و این بازیکن پس از اینکه مرادی را جا گذاشت، وارد محوطه جریمه شد و ضربه اش را به سمت دروازه زد که شوت این بازیکن در بین راه به شکلی اتفاقی به پای سجاد طجرلو برخورد کرد و وارد دروازه رضایی شد تا نود ارومیه در عین ناباوری همگان از استقلال پیش بیفتد.

 

گلی که نود به ثمر رساند باعث شوک بزرگی به استقلال و هواداران این تیم شد. مجیدی بلافاصله آرمان رمضانی و رضا آذری را به زمین مسابقه فرستاد. پس از این گل، فشار باورنکردنی استقلال به روی دروازه نود افزایش یافت و آبی ها بارها و بارها موقعیت های بزرگ گلزنی را از دست دادند. از جمله آنها می توان به ضربه سر بابک مرادی اشاره کرد که توپ او با اختلاف بسیار کم راهی بیرون شد.

 

در دقیقه 67 حملات بی امان آبی ها برای گلزنی ایجاد شد و چندین موقعیت در درون محوطه جریمه نود برای استقلالی ها به وجود آمد که بارها توپ توسط مدافعین میهمان دور شد که مهمترین آن ضربه پشت پای آزادی بود که توسط مدافعین از روی خط برگردانده شد. در ادامه منصوری سنگربان نود چندین فرصت خوب و دیدنی از جمله ضربه سر رمضانی را راهی کرنر کرد و آزادی نیز چند موقعیت خوب را در مقابل دروازه نود از دست داد.

 

بالاخره حملات استقلال در دقیقه 88 جواب داد. ارسال دیدنی زبیر نیک نفس به روی دروازه به ضربه سر تماشایی آرمان رمضانی همراه شد و توپ این بازیکن به گوشه دروازه رفت و بالاخره استقلال توانست به گل تساوی برسد تا فرهاد مجیدی از خطر بزرگ حذف از جام حذفی موقتا فرار کرده و تیمش بتواند امیدوار به کسب پیروزی در وقت های اضافه باشد. بازی در نهایت با تساوی یک – یک دو تیم به پایان رسید و استقلال و نود راهی وقت های اضافه شدند.

 

با آغاز وقت های اضافی و در دقیقه 94 آرمان رمضانی می توانست دبل کرده و به مرد شماره یک تیمش تبدیل شود. او پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک چرخش دیدنی ضربه اش را به سمت دروازه حریف زد که توپ او به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه دو تیم فرصت خاصی به روی دروازه ها خلق نکردند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

 

در ضربات مرگبار پنالتی نیز سعید مهری از استقلال و همچنین یامین فلاح و محمد تفتیان ضربات خود را از دست دادند و شاگردان مجیدی در نهایت توانستند به سختی با پیروزی برابر حریف خود، راهی مرحله بعد رقابت های جام حذفی شوند.

 


بازی از مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی
یکشنبه: 28/09/1400 ؛ ساعت: 17:30
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر
گروه داوری: کیوان علی‌محمدی / کمک ها: میلاد قاسمی – امین زاهدی؛ داور چهارم: مجتبی شجاعی / ناظر: رضا سخندان

 

ترکیب استقلال:

  • علیرضا رضایی
  • محمد دانشگر
  • روزبه چشمی
  • عارف آقاسی
  • آرش رضاوند
  • زبیر نیک نفس (113- سعید مهری)
  • متین کریم زاده (46- بابک مرادی)
  • سبحان خاقانی (46- محمدرضا آزادی)
  • امیرعلی صادقی
  • امین قاسمی نژاد (60- رضا آذری)
  • ارسلان مطهری (60- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

ترکیب نود ارومیه:

  • رضا منصوری
  • محسن سلیمانی
  • آرمان سوداگر
  • آرمین مصطفوی (65- یامین فلاح)
  • محمد رستمی‌زاده (115- محمد تفتیان)
  • سجاد طجرلو (75-محمد بهلول (106- کیوان مارابی))
  • هادی آقازاده (106- قادر رشیدی)
  • رضا احمدی
  • وحید سبزی
  • اکبر صفرزاده
  • عماد علی پور (120- علی دیداری)

محمد رستمی‌زاده (115- محمد تفتیان)


کارت زرد:

 

کارت زرد:


رضا منصوری (45+2)- وحید سبزی (69) اکبر صفرزاده (76)- محمدرستمی زاده (89)- محسن سلیمانی (93) از نود ارومیه

آرش رضاوند (56) از استقلال


 

 

 

شرح گل ها:


استقلال صفر – نود ارومیه یک (دقیقه 59: سجاد طجرلو): پس از اینکه آرمین مصطفوی بابک مرادی را جا گذاشت، ضربه اش را به سمت دروازه زد که بین راه توپ به زانوی سجاد طجرلو برخورد کرد و وارد دروازه شد و نود در عین ناباوری به گل نخست بازی رسید.

 

 

استقلال یک – نود ارومیه یک (دقیقه 88: آرمان رمضانی): ارسال دیدنی زبیر نیک نفس به روی دروازه به ضربه سر تماشایی آرمان رمضانی همراه شد و توپ این بازیکن به گوشه دروازه رفت و بالاخره استقلال توانست به گل تساوی برسد.

 

 

 

لحظات حساس:


دقیقه 7: روی یک پرتاب اوت سریع، امین قاسمی نژاد درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک پاس خوب ارسلان مطهری را در موقعیتی خوبی قرار داد که شوت این بازیکن را گلر حریف در آغوش گرفت.

دقیقه 10: ارسال بلند دانشگر به روی دروازه با واکنش بد رضا منصوری دروازه بان نود ارومیه همراه شد و توپ در برابر دروازه خالی به متین کریم زاده رسید و او نتوانست از این فرصت استفاده کند و شوت او پس از برخورد به مدافعین حریف راهی کرنر شد.
دقیقه 10: ارسال کرنر به روی دروازه با اشتباه هادی آقازاده بازیکن نود همراه شد و توپ با دخالت این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز شوت بازیکن استقلال از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 18: ارسال دیدنی متین کریم زاده در دهانه دروازه به سبحان خاقانی رسید ولی ضربه سر بی دقت این بازیکن در شرایط ایده‌آل، از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 20: ارسال کرنر خوب و با دقت صادقی در دهانه دروازه به عارف آقاسی رسید اما ضربه سر این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 22: ضربه راه دور امیرعلی صادقی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 24: شوت سهمگین رضاوند از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 26: عارف آقاسی پشت محوطه جریمه با یک استپ سینه توپ را برای خودش مهیا کرد و شوت محکم او از کنار دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه 45: شوت قاسمی نژاد در بین راه به مدافعین برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 45+1: ارسال بلند رضاوند به درون محوطه جریمه نصیب دانشگر شد که ضربه سر این بازیکن با واکنش دیدنی سنگربان نود دفع شد.

 

 

دقیقه 46: ارسال زبیر نیک نفس در دهانه دروازه با عبور از تمام بازیکنان، پیش از اینکه از زمین بازی خارج شود به بابک مرادی رسید و این بازیکن با یک پاس رو به عقب ارسلان مطهری را صاحب فرصت خوبی کرد که شوت او در دهانه دروازه به محمدرضا آزادی برخورد کرد و مهاجم استقلال ناخواسته مانع از گلزنی مطهری شد.

دقیقه 49: یک ضربه کاشته برای استقلال به دست آمد که ارسال نیک نفس با ضربه سر آزادی همراه شد ولی به بیرون رفت.

دقیقه 51: ضربه بغل پای فنی رضاوند را سنگربان نود ارومیه راهی کرنر کرد. توپ ارسالی نیز با ضربه بازیکنان استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 54: پاس خوب مرادی درون محوطه جریمه به امین قاسمی نژاد رسید و شوت این بازیکن با اشتباه منصوری گلر نود ارومیه راهی کرنر شد.

دقیقه 64: ارسال دیدنی آزادی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر بابک مرادی همراه شد که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 66: شوت دانشگر پس از برخورد به بازیکنان حریف راهی کرنر شد.
دقیقه 67: بازیکنان استقلال فشار شدیدی را به روی دروازه حریف ایجاد کردند و توپ بارها توسط بازیکنان و مدافعین میهمان از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه 70: ارسال کرنر نیک نفس با ضربه سر خطرناک روزبه چشمی همراه شد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: ارسال های فراوان استقلالی ها از چپ و راست به روی دروازه بی نتیجه بود و توسط بازیکنان نود ارومیه دور شد و شوت نیک نفس از پشت محوطه جریمه نیز راهی بیرون شد.
دقیقه 80: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه نصیب امیرعلی صادقی شد که شوت بی دقت این بازیکن با فاصله زیاد راهی اوت شد.
دقیقه 81: شوت محمدرضا آزادی از پشت محوطه جریمه بی دقت زده شد و به بیرون رفت.
دقیقه 83: پاس دیدنی رضا آذری در دهانه دروازه به محمدرضا آزادی رسید ولی این بازیکن به زیر توپ زد و ضربه اش از بالای دروازه راهی بیرون شد.
دقیقه 85: ارسال بسیار خوب مرادی به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد ولی سنگربان نود با واکنشی دیدنی توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 86: شوت بغل پای عارف آقاسی را منصوری راهی کرنر کرد.
دقیقه 87: ارسال کرنر به روی دروازه نود با ضربه سر بازیکنان استقلال همراه شد و توپ به بیرون رفت.

دقیقه 90+2: شوت محکم و دیدن عارف آقاسی بین راه به مدافع نود ارومیه برخورد کرد و به بیرون رفت.

 


دقیقه 94: چرخش دیدنی آرمان رمضانی پشت محوطه جریمه و شلیک این بازیکن به تیر دروازه نود ارومیه برخورد کرد.
دقیقه 99: ضربه سر بازیکنان استقلال در آغوش منصوری آرام گرفت.
دقیقه 101: شلیک محمدرضا آزادی در آستانه ورود به دروازه بود که توپ پس از برخورد به محسن سلیمانی راهی کرنر شد.

دقیقه 102: پاس عالی رضا آذری درون محوطه جریمه به رضاوند رسید که این بازیکن قدر پاس بسیار خوب هم تیمی‌اش را ندانست و این موقعیت به هدر رفت.

دقیقه 117: ضربه فنی و دیدنی رضا آذری با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

ضربات پنالتی:


پنالتی اول استقلال: محمدرضا آزادی ضربه اش را بر خلاف حرکت سنگربان نود ارومیه به گل تبدیل کرد.
پنالتی اول نود ارومیه: محسن سلیمانی نیز برخلاف جهت حرکت رضایی توپ را به گل تبدیل کرد.
پنالتی دوم استقلال: رضا منصوری ضربه سعید مهری را مهار کرد.
پنالتی دوم نود ارومیه: علیرضا رضایی ضربه یامین فلاح را گرفت.
پنالتی سوم استقلال: بابک مرادی ضربه اش را وارد دروازه کرد.
پنالتی سوم نود ارومیه: کیوان مارابی نیز با فریب رضایی، ضربه اش را به گل تبدیل کرد.
پنالتی چهارم استقلال: امیرعلی صادقی برخلاف جهت حرکت گلر نود، ضربه اش را به گل تبدیل کرد.
پنالتی چهارم نود ارومیه: محمد تفتیان ضربه اش را به بیرون زد.
پنالتی پنجم استقلال: آرش رضاوند ضربه اش را به گل تبدیل کرد تا استقلال راهی مرحله بعد شود.

 

 

در حاشیه:

*هنگامی که بازیکنان استقلال مشغول گرم کردن بودند فرهاد مجیدی که معمولا پیش از بازی در رختکن حضور داشت در زمین حاضر شد و عملکرد شاگردانش را زیر نظر گرفت.

*کانون هواداران استقلال طرحی را با شکل یا زهرا (س) در ایام فاطمیه روی سکوها به نمایش گذاشتند.

*وریا غفوری که دوران مصدومیت را پشت سر می گذارد با لباس شخصی در ورزشگاه و از روی سکوها بازی تیمش را تماشا کرد.

* یحیی بهاری مدیرعامل باشگاه ۹۰ ارومیه در غیاب سرمربی مستعفی این تیم روی نیمکت نشست و قبل از بازی با مجیدی عکس یادگاری گرفت.

 

1675443

دیدگاه‌ها