کد خبر : 1800092 | 03 دی 1400 ساعت 17:00 | 128.9K بازدید | 128 دیدگاه

برد رویایی در شهر مقدس

پدیده0-استقلال3؛فشار تیم فرهاد به صدر جدول لیگ

استقلال در روزی که تنها 45 دقیقه برای قطعی کردن یک پیروزی پر گل برابر پدیده زمان نیاز داشت، با 3 گل از سد میزبان خود عبور کرد.

پدیده0-استقلال3؛فشار تیم فرهاد به صدر جدول لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر، استقلال موفق شد با ارائه یک بازی دیدنی و یک طرفه، در همان نیمه نخست کار پدیده را یکسره کرده و با به ثمر رساندن 3 گل این تیم را شکست دهد. شاگردان مجیدی در نیمه دوم برای حفظ نتیجه وارد زمین شدند و در این راه نیز موفق بودند.

 

بازی با تأخیری 3 دقیقه ای به دلیل پاره بودن تور دروازه آغاز شد. در حالیکه 12 دقیقه ابتدایی بدون اتفاق خاصی سپری شده بود، استقلال روی نخستین موقعیت جدی خود به گل رسید. مهدی پور توانست با یک توپ گیری بسیار خوب در پشت محوطه جریمه، زمینه ساز گل تیمش شود. پاس او از سمت راست محوطه جریمه پدیده، در گوشه سمت چپ به جعفر سلمانی رسید و شوت او از زیر دستان فراهانی وارد دروازه شد و آبی ها به گل نخست رسیدند.

 

در فاصله 4 دقیقه پس از این گل، دو تیم موقعیت های دیگری داشتند. ابتدا فراهانی ضربه سر رمضانی را مهار کرد و سپس شوت محکم زائر به مدافعین استقلال خورد و راهی کرنر شد. رمضانی در دقیقه 22 بهترین فرصت ممکن را داشت تا تیمش را به گل دوم برساند. او روی پاس بسیار خوب مهدی پور در موقعیت تک به تک با گلر میزبان قرار گرفت که شوت او با فاصله اندک به بیرون رفت.

 

یک دقیقه پس از این فرصت سوزی، استقلال به گل دوم رسید. حرکت خوب سلمانی از چپ به رمضانی رسید که مدافع پدیده توپ را گرفت و آن را بین پاهایش قرار داد که یامگا از راه رسید و توپ را برای رودی ژستد ساخته و پرداخته کرد که این مهاجم فرانسوی الاصل با یک پرش بلند و حرکتی تکل مانند، به توپ ضربه زد و آن را به تور دروازه پدیده چسباند تا آبی ها اختلاف را به عدد 2 برسانند.

 

در ادامه نیز دو تیم موقعیت هایی داشتند که در دقیقه 44 استقلال به گل سوم رسید. ارسال کرنر مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد که توپ این بازیکن به تیر مخالف رفت و آبی ها با پیروزی 3 گله راهی رختکن شدند.

 

در نیمه دوم استقلالی ها بیشتر به دنبال حفظ نتیجه بودند با این وجود فرصت هایی را برای گلزنی خلق کردند. در دقیقه 62 امیرحسین حسین زاده از گوشه محوطه جریمه با ضربه ای فنی و دقیق دروازه پدیده را تهدید کرد که با واکنش دیدنی فراهانی این توپ راهی کرنر شد. در دقیقه 67 بهترین موقعیت پدیده برای کاهش اختلاف از دست رفت. یک ارسال به روی دروازه با ضربه قیچی برگردان و تماشایی محمدرضا فلاحیان همراه شد که سیدحسین حسینی با واکنشی دیدنی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

 

در ادامه نیز دو تیم دو فرصت دیگر داشتند. ابتدا شلیک امیرحسین حسین زاده از کنار تیر دروازه به بیرون رفت و در آخرین ثانیه های بازی و در دقیقه 94 شوت امیرحسین نعمتی با تأثیرگذاری حسینی، به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

 

در دقایق پایانی بازی نیز، این دیدار با حواشی همراه بود. داوود سیدعباسی سرمربی پدیده و همچنین مسعود زائر بازیکن پدیده با کارت قرمز داور مسابقه از روی نیمکت و زمین مسابقه اخراج شدند. در نهایت این بازی با پیروزی 3 بر صفر استقلال به پایان رسید و به صدر جدول رده بندی صعود کرد و حالا شاگردان مجیدی باید منتظر نتیجه دیدار سپاهان و پیکان بمانند.

 

 

 

 


بازی از هفته یازدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
جمعه: 03/10/1400 ؛ ساعت: 15:00 
ورزشگاه: ثامن الائمه مشهد /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: میثم حیدری / کمک ها: قهرمان نجفی – بهمن عبدالهی ؛ داور چهارم: وحید زمانی / ناظر: نادر جعفری

 

 

1676847

 

 

 

کارت زرد:

 

علی طاهران (25)- مسعود زائرکاظمی (70)- مهدی شریفی (79) از پدیده

عارف آقاسی (37)-سیاوش یزدانی (57)- حسین مرادمند (81) از استقلال

 

اخراج:

 

مسعود زائر (87) - اخراج زرد دوم

 

ترکیب پدیده:
میلاد فراهانی
محمد حسین حیدری
مجتبی بیژن
علی طاهران (46- مهدی شریفی)
ابوذر صفرزاده (56- امیرحسین نعمتی)
ابوالفضل عکاشه (80- مهرداد بایرامی)
حسام پورهاشم
میلاد کمندانی
مسعود زائر کاظمین
رحمان جعفری (46- صادق صادقی)
محمدرضا فلاحیان
سرمربی: داوود سیدعباسی

 

 


ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی
سیاوش یزدانی
عارف آقاسی
حسین مرادمند
جعفر سلمانی
کوین یامگا (89- امیرعلی صادقی)
زبیر نیک نفس (80- روزبه چشمی)
مهدی مهدی پور (89- آرش رضاوند)
امیرحسین حسین زاده (89- سبحان خاقانی)
آرمان رمضانی
رودی ژستد (75- رضا آذری)
سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

 

 

شرح گل ها:

 


پدیده صفر – استقلال یک (دقیقه 12: جعفر سلمانی): استقلال در نخستین حمله جدی خود به روی دروازه پدیده به گل رسید. پاس خوب مهدی پور از سمت راست زمین، در سمت چپ محوطه جریمه به جعفر سلمانی رسید که شوت این بازیکن پس از برخورد به فراهانی سنگربان پدیده، از زیر دستان او وارد دروازه شد و آبی ها به گل نخست خود دست یافتند. (ویدیو)

 

 

1676828

 

 

 

پدیده صفر – استقلال 2 (دقیقه 23: رودی ژستد): حرکت خوب سلمانی از سمت چپ و ارسال او به درون محوطه جریمه نصیب آرمان رمضانی شد که مدافع پدیده مانع از شوت زنی او شد. در حالیکه توپ بین پاهای مدافع پدیده قرار داشت، یامگا از فرصت استفاده کرد و توپ را برای ژستد کاشت که مهاجم اهل کشور بنین استقلال موفق شد دروازه فراهانی را باز کند و تیمش را 2 بر صفر پیش بیندازد.(ویدیو)

 

 

 

1676849

 

 

 

پدیده صفر – استقلال 3 (دقیقه 44: آرمان رمضانی): ارسال کرنر مهدی مهدی پور در دهانه دروازه به آرمان رمضانی رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دقیق به تیر دوم، دروازه پدیده را برای بار سوم باز کرد.(ویدیو)

 

 

 

1676848

 

 

 

لحظات حساس:

 


دقیقه 14: ارسال خوب جعفر سلمانی از سمت چپ به روی دروازه با ضربه سر آرمان رمضانی همراه شد که توپ او را فراهانی مهار کرد.

دقیقه 16: پدیده برای رسیدن به گل تساوی به سمت دروازه آبی ها هجوم برد که پاس زائر درون محوطه جریمه به رحمان جعفری رسید و شلیک محکم این بازیکن در میانه های راه به سیاوش یزدانی برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 19: پشت محوطه جریمه یک ضربه کاشته برای پدیده به دست آمد که ضربه کمندانی به دیوار دفاعی برخورد کرد.

دقیقه 22: توپ گیری بسیار خوب مهدی پور پشت محوطه جریمه و پاس دیدنی او در عمق، آرمان رمضانی را با گلر پدیده در موقعیت تک به تک قرار داد که شوت این بازیکن به زیر توپ زده شد و از بالای دروازه به بیرون رفت تا بهترین فرصت استقلال برای رسیدن به گل دوم از دست برود.

دقیقه 32: شوت ابوذر صفرزاده از پشت محوطه جریمه با فاصله زیاد راهی بیرون شد.

دقیقه 33: ارسال دوباره سلمانی از سمت چپ با ضربه سر رودی ژستد همراه شد که از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

1676854

 

 

دقیقه 42: پاس رو به عقب مهدی پور به حسینی مشکل ساز شد و گلر آبی ها نتوانست توپ را مهار کند که با خوش شانسی حسینی، این توپ راهی کرنر شد. ارسال این توپ به روی دروازه استقلال نیز به واکنش خوب حسینی همراه شد و در نهایت توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45+1: ارسال کرنر مهدی پور به روی دروازه با دفع بازیکنان پدیده همراه شد که حسین زاده پشت محوطه جریمه این توپ را از آن خود کرد و پس از اینکه یک مدافع را از پیش روی برداشت، ضربه اش را به سمت دروازه زد که شوت او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 56: حرکت خوب کوین یامگا از سمت راست و ارسال او به درون محوطه جریمه چندین بار موقعیت شوت زنی را در اختیار استقلالی ها قرار داد که این توپ در نهایت به کرنر رفت.

دقیقه 59: حرکت بسیار خوب تیمی بازیکنان استقلال از راست با پاس مهدی پور به یامگا همراه شد. ارسال این بازیکن در دهانه دروازه به رودی ژستد رسید و پاس پشت پا و دیدنی این بازیکن به حسین زاده رسید ولی شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 62: ضربه فنی و بغل پای حسین زاده از پشت محوطه جریمه را فراهانی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

 

 

1676853

 

 

دقیقه 65: ارسال کرنر به روی دروازه پدیده با ضربه سر رمضانی همراه شد که توپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه استقلال نصیب محمدرضا فلاحیان شد که ضربه دیدنی و قیچی برگردان این بازیکن را سیدحسین حسینی با پرشی تماشایی و واکنشی فوق العاده مهار کرد و مانع از خلق یکی از زیباترین گل های این فصل شد.

دقیقه 83: ضربه سر بازیکنان پدیده از درون محوطه جریمه با واکنش دیدنی حسینی مهار شد.
دقیقه 84: یک فرصت بسیار خوب دیگر درون محوطه جریمه برای استقلال به دست آمد که ضربه حسین زاده با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+4: شلیک دیدنی امیرحسین نعمتی از پشت محوطه جریمه پس از واکنش بسیار خوب سیدحسین حسینی به تیرک دروازه برخورد کرد و راهی به درون دروازه پیدا نکرد.

 

 

در حاشیه:

 

 

* به دلیل پاره بودن تور یکی از دروازه‌ها، بازی با تأخیر بیش از 3 دقیقه‌ای آغاز شد. مسئولین برگزار کننده بازی مشغول تعمیر مشکل دروازه بودند و این مسئله باعث وقفه در شروع بازی گردید.

* امین قاسمی نژاد از لیست بازیکنان استقلال برای این دیدار خط خورد تا نتواند تیمش را در این بازی همراهی کند. به هنگام گرم کردن بازیکنان استقلال، قاسمی نژاد در گوشه‌ای از زمین مشغول تماشای تمرینات هم تیم‌های خود شده است.

*پیش از شروع بازی، تعدادی از هواداران استقلال مقابل در ورودی ورزشگاه ثامن الائمه برای دیدار با بازیکنان تیم محبوبشان حاضر شدند.

*پیش از سوت شروع بازی، فرهاد مجیدی با داود سیدعباسی و سیدمهدی سیدصالحی، دو بازیکن اسبق استقلال خوش و بش کرد.

 

 

1676850

 

1676851

 

 

*تعدادی از بازیکنان پدیده برای تماشای بازی در جایگاه خبرنگاران حضور داشتند که توسط حراست اداره ورزش و جوانان و ورزشگاه به بیرون هدایت شدند. این اتفاق باعث بگو مگوی بازیکنان با آن‌ها شد. محسن ربیع خواه و احسان حسینی که در جایگاه ویژه نیز اجازه نشستن پیدا نکردند، با ترک ورزشگاه به هتل محل اقامت این تیم رفتند.

*خداداد عزیزی مهاجم اسبق تیم ملی در ورزشگاه برای تماشای این بازی حاضر است.

* در اواسط نیمه اول ضربه بازیکن پدیده باعث شکستگی سر مهدی مهدی پور شد. این بازیکن بعد از بانداژ شدن سرش به زمین بازگشت.

* در شرایطی که نام امین قاسمی نژاد در لیست این مسابقه دیده نمی‌شود اما این بازیکن روی نیمکت تیمش نشسته است.

دیدگاه‌ها