کد خبر : 1800199 | 03 دی 1400 ساعت 20:10 | 14.9K بازدید | 14 دیدگاه

همه دنبال دفاع کردن هستند چون راحت است!

نکونام: خلاقیت در فوتبال ما کم شده است

سرمربی تیم فولاد خوزستان معتقد است که بازیکن خلاق در فوتبال ایران خیلی کم شده است.

نکونام: خلاقیت در فوتبال ما کم شده است

به گزارش ورزش سه، تیم فولاد خوزستان در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران به نتیجه مساوی بدون گل مقابل صنعت نفت آبادان رضایت داد. صحبت های جواد نکونام، سرمربی فولاد در نشست خبری پس از این بازی را بخوانید:

 

دو تیم دوست نداشتند بازنده باشند
دربی حساسیت های خاص خودش را در هر جایگاهی دارد. بازی جاندار، محکم و تاکتیکی بود. دو تیم دوست نداشتند بازنده بازی باشند. شاهد یک فوتبال فیزیکی بودیم که ما سعی کردیم فوتبال مان را بازی کرده و شرایط را آرام کنیم. 

 

زمین ما کیفیت بدی دارد
متاسفانه زمین مان شرایط خیلی بدی دارد. به باشگاه هم گفتم. ما در نیمه اول در یک قدمی به خاطر شرایط بد زمین نتوانستیم گل بزنیم. شرایط زمین از سال گذشته خیلی بدتر شده است. آقای گرشاسبی هم پیگیر موضوع هستند چون این موضوع به ما ضربه می زند. یک مقدار در نگهداری زمین کوتاهی صورت می گیرد. زمین این ورزشگاه زیبا باید کیفیت خوبی داشته باشد تا همه بتوانند از فوتبال خوب روی آن لذت ببرند.

 

نفت از گرفتن یک امتیاز خوشحال است
تیم ها می آیند این جا و بازی بسته ای انجام می دهند تا با حداقل امتیاز از اهواز خارج شوند. نفت بازی فشرده، بسته و سنگینی انجام داد که اگر در همه بازی ها این گونه باشد جایگاهش بالای جدول خواهد بود. به علیرضا منصوریان بابت داشتن این تیم خوب تبریک می گویم. آنها قطعا از گرفتن یک امتیاز خوشحال هستند. ما باید در این شرایط گل بزنیم و اجازه ندهیم که تیم ها با امتیاز از زمین خارج شوند. در بازی های خارج از خانه تیم ها در زمین خودشان ما را تحت فشار قرار می دهند و راحت تر می توانیم به گل برسیم. یکی از مشکلات ما هم فاصله کم بازی ها و بی دقتی در زدن ضربات آخر است. این برای همه سخت است. به تیمم خسته نباشید می گویم که خوب مبارزه کرد و خوب دوید. امیدوارم که شرایط را مخصوصا در بازی های داخل خانه بهتر کنیم.

 

مشکل بی دقتی را به زودی حل می کنیم
ما باید اول از دفاع فشرده رد شویم. در موقعیت هایی هم که رد شدیم در ضربات آخر دقت نکردیم. ما باید در زدن ضربات آخر و پاس های آخر بیشتر دقت کنیم. این مشکل را قطعا در آینده ای نزدیک حل خواهیم کرد.

 

همه در ایران دنبال دفاع کردن هستند، چون آسانتر است!
نکونام در پاسخ به این سوال که در مورد لیگ ایران می گویند نتایج صفر-صفر آن زیاد است یا این نتیجه نشانه کیفیت پایین لیگ است و چقدر با آن موافق هستید و چقدر هم مشکل یاد شده را به بازی کردن مهاجمان باکیفیت ایرانی در خارج کشور مربوط می دانید، گفت:


من موافق این موضوع هستم. خلاقیت در فوتبال ما کم شده است. بازیکن خلاق کم داریم که در لحظه نتیجه را عوض کند. قبلا این گونه نبود و بازیکن خلاق زیاد داشتیم. از پیش رو برداشتن حریف در موقعیت تک به تک هنر بازیکن است. در فوتبال روز دنیا، گرانترین بازیکنان مهاجمان هستند. مدافع هم گران است ولی همه به دنبال مهاجم هستند که گل بزند. نکته ای هم که الان در فوتبال ایران شاهدیم این است که همه به دنبال دفاع کردن هستند چون راحت است، گل هم اگر زدند، زدند. در فوتبال ایران شاید موقعیت گل زدن همیشه از روی ضربات ایستگاهی و اوت دستی فراهم باشد ولی در جریان بازی اگر بخواهید ببرید کار سخت است. بردن سخت است و تیم ها در ایران سعی می کنند دفاع کردن که آسان است را انجام دهند. بازیکنان خلاقی که باید پرورش دهیم یک مقدار کم هستند. چند تایی هم که هستند خارج از ایران بازی می کنند. الان آقای گل های تیم ها را نگاه کنید  که اکثر گل هایشان از پنالتی است که نشان دهنده فقر گلزنی در لیگ ماست. امیدوارم که همه تیم ها با اضافه کردن بازیکنان خلاق به فوتبال ایران، موجب رشد آن شوند.

دیدگاه‌ها