کد خبر : 1800303 | 04 دی 1400 ساعت 12:45 | 106.3K بازدید | 91 دیدگاه

تا پایان فوتبالم چنین اشتباهی نمی‌کنم 

گلر ذوب آهن و تشریح عجیب‌ترین گل به خودی لیگ

اگر مهدی ترابی آن پنالتی را به آن گوشه دروازه نمی‌زد ،دروازه‌بان جوان ذوب اشتباه محاسباتی‌اش در مهار سانتر وحید امیری را جبران کرده بود.

گلر ذوب آهن و تشریح عجیب‌ترین گل به خودی لیگ

به گزارش ورزش سه، روز گذشته تیم ذوب آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲-۰ به سود شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید و یکی از گل های این دیدار به نام پارسا جعفری دروازه بان تیم ذوب آهن ثبت شد. جعفری که هنوز از ناراحتی و شوک این بازی بیرون نیامده ، با دفاع از عملکرد ذوب آهن می‌گوید : نیازی نیست بگویم بازی با تیمی مثل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بگویم چقدر سخت است ولی ما در این بازی عملکرد خوبی داشتیم و علاوه بر کنترل حریف، موقعیت‌هایی هم روی دروازه خلق کردیم و حتی اگر کمی خوش شانس بودیم می‌توانستیم گلزنی کنیم ولی برخلاف جریان بازی اتفاق عجیبی رخ داد که نتیجه بازی را تغییر داد و باعث شد مزد زحماتمان را در بازی نگیریم.

 

او درباره  صحنه جنجالی بازی و گلی که  روی سانتر وحید امیری و توسط خودش  وارد دروازه ذوب آهن شد توضیح داد: واقعاً از خودم تعجب می‌کنم چطور آن توپ را گل خوردم. یک مقدار آن را ساده‌تر از چیزی که بود در نظر گرفتم و تنبیه شدم. یک اشتباه محاسباتی بود و اصلا فکر نمی‌کردم توپ وارد دروازه شود. واقعاً ده هزار بار دیگر هم آن توپ به سمت دروازه‌ من بیاید امکان ندارد وارد دروازه شود. واقعاً هنوز نمی‌دانم چطور آن توپ گل شد.

 

 

اما بعد از آن لحظه با جعفری چه گذشته؟ اشتباهی در این اندازه آن هم روی گل اول :بعد از این گل لحظات طولانی واقعاً در حال خودم نبودم. خیلی سخت بود تیم 60 دقیقه مقاومت کرده بود و تازه بازی هم تحت کنترل ما بود که آن اشتباه جریان بازی را تغییر داد.هم‌تیمی‌ها لطف داشتند و سعی داشتند به من روحیه بدهند. شرمنده بچه‌ها شدم. بعد از آن گل لازم بود روحیه خودم را بازیابی کنم چرا که هنوز 30 دقیقه دیگر بازی داشتیم و اگر اجازه می‌دادم آن گل تمرکزم را بگیرد ممکن بود نتوانم ادامه دهم.حتی سعی کردم با دفع پنالتی جبران کنم . تلاشم را کردم و جهت را درست تشخیص دادم ولی خب نمی‌شد آن توپ مهدی ترابی را گرفت. این پنالتی در شرایطی گرفته شد که درست است دقایق آخر بازی بود ولی ما در حال فشار آوردن بودیم و ممکن بود به بازی برگردیم. به هر حال قسمت این بود برخلاف جریان بازی شکست بخوریم.

 

گلر تیم ذوب آهن ضمن انتقاد از قضاوت هایی که می‌شود در واکنش به مقایسه با معمارزاده عنوان کرد: من سعی کردم بعد از بازی تا الان به فضای مجازی سر نزنم. در مورد مقایسه با معمارزاده چیزی نشنیدم ولی این را می‌گویم که خواهشاً من را قضاوت نکنید. من خون دل خوردم و زحمت کشیدم تا به اینجا برسم و هنوز هم سنی ندارم و کلی اهداف دارم که تلاش می‌کنم به آنها برسم. دروازه‌بانی پست سختی است و همه اشتباهات شما را می‌بینند. همین سیدحسین حسینی چند هفته قبل یک اشتباه فاحش داشت ولی مگر می‌توانیم بگوییم گلر بدی است؟ او یکی از 3-4 گلر خوب حال حاضر ایران است. نویر و کورتوا که بهترین های دنی هستند هم اشتباهات فاحش دارند.

 

یک انگشت تا رسیدن به پنالتی ترابی . اما ظاهرا دیروز قرار نبود جعفری خطای خود را جبران کند

 

وی درباره داوری این بازی و اینکه آیا پنالتی گرفته شده صحیح بود یا خیر، پاسخ داد: من فکر نمی‌کنم آن پنالتی درست بوده باشد. دید خوبی به صحنه داشتم واگر از زاویه خوبی فیلم برداری شده باشد مشخص است که قبل از زمین خوردن مهاجم، خود مدافع ما سرنگون شده بود و مهاجم پرسپولیس پایش به زمین گیر کرد و زمین خورد. 

 

جعفری که بعنوان گلر سوم در لیست ذوب آهن حضور داشت، درباره فیکس بودن در بازی دیروز بیان کرد: در ذوب آهن هم شهاب گردان را داریم که از بزرگان فوتبال ایران است و یک الگو برای هر گلری است و حبیب فرعباسی هم از گلرهای خوب فوتبال ایران است ولی من از روز اول که به ذوب آهن آمدم برای نیمکت نشینی نبود و قصد داشتم فیکس باشم و مطمئن بودم انقدر تلاش می‌کنم که به ترکیب اصلی برسم.

 

او در پایان گفت: من خودم را به تلاش بیشتر تنبیه کرده‌ام و سعی می‌کنم دیگر تا پایان فوتبالم چنین اشتباهی از من دیده نشود.

دیدگاه‌ها