کد خبر : 1800530 | 05 دی 1400 ساعت 17:08 | 17.2K بازدید | 9 دیدگاه

کارگردانی زوج نوری و زارع برای شکل‌گیری رویا

پایان عصر یخ‌بندان؛ ملوان با رنگ و بوی لیگ برتری

بندرنشینان انزلی این روزها خوشحال‌تر از همیشه هستند؛ چرا که اگر دریای خزر هم برخلاف گذشته با آنها مهربان نباشد و صید آنچنانی نصیب‌شان نکند، اما این تیم ملوان است که لبخند هفتگی را بر لبان آنها می‌نشاند.

پایان عصر یخ‌بندان؛ ملوان با رنگ و بوی لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، ملوان در پایان هفته یازدهم لیگ آزادگان بدون شکست و با اختلاف دو امتیازی صدر جدول را در اختیار گرفته و قامت مدعی اصلی صعود را به خود گرفته است. 

 

وقتی در پایان لیگ پانزدهم ملوان به لیگ دسته اول سقوط کرد، یک تیتر بیشتر از همه جلب توجه می‌کرد؛ "به جهنم خوش آمدید" ملوان دوست داشتنی و محبوب در پایان یک فصل پرماجرا و هم امتیاز با سیاه جامگان و با تفاضل گل کمتر راهی لیگ دسته اول شد. جایی که پنج سال اخیر در آن روزگار سختی را پشت سر گذاشته و گاه حتی تا ورطه سقوط به دسته دوم نیز پیش رفته است. 

 

ملوان اما اکنون با همراهی دو بازیکن اسبق و محبوب خود مسیر قابل توجهی را دنبال می‌کند. پژمان نوری این روزها در قامت مدیری قابل اتکا به عنوان یکی از بازوهای قدرتمند در این تیم فعالیت خود را دنبال می‌کند و توانسته با همراهی مازیار زارع دیگر بازیکن محبوب اسبق این تیم که نیمکت مربیگری را در اختیار گرفته، ملوان را بیش از همیشه امیدوار به صعود نگه دارد. 

 

 

 

1677434

 

 

آنها بعد از اینکه فصل گذشته را به آزمون و خطا و پایان دادن به بدهی‌ها خاتمه دادند، لیگ 1400 را با یک امید بزرگ استارت بزنند. جذب نفرات قابل اتکا و حمایت همه جانبه و در کنار آن توجه به زیرساخت‌ها، ملوان را در پایان هفته یازدهم بدون شکست در صدر جدول قرار داده است. 

 

قوی سپید بال پرواز باز کرده و رقبا را یکی پس از دیگری از پیش برداشته و با دستیابی به میانگین 2.3 بالاترین شانس را برای خود قائل است تا 23 فینال بعدی را هم با بالاترین توان پشت سر بگذارد و سلامی دوباره به لیگ برتر داشته باشد. 49 سالگی ملوان می‌تواند یک جشن تولد ویژه محسوب شود، جایی که نوری و زارع با بازیکنان خود انزلی را به یکی از بزرگترین ضیافت‌ها دعوت کنند و جشن صعود را به بهترین شکل ممکن برپا کنند.

 

ملوان طی فصل جدید تنها 4 گل دریافت کرده تا از این حیث نیز قامت تیم مدعی را به خود بگیرد. حذف زودهنگام آنها از جام حذفی برخلاف فصل گذشته که در جمع چهار تیم برتر نیز راه یافته‌ بودند، تمرکز آنها را برای رسیدن به این هدف بالاتر خواهد برد. آنها هفته اول را با یک برد خانگی بزرگ استارت زدند. برتری دو گله برابر آرمان گهر که اکنون جایگاه دوم را به خود اختصاص داده، زمینه ساز مسیر بزرگی است که هدف قرار داده‌اند. تساوی برابر شهرداری همدان، برتری مقابل قشقایی شیراز، تساوی برابر رایکا بابل طی هفته‌های بعدی این رقابت‌ها و در ادامه سه برد پیاپی مقابل پارس جنوبی جم، شهرداری آستارا و مس شهربابک. هر چند سه هفته بعدی این رقابت‌ها با سه تساوی مقابل استقلال خوزستان، مس کرمان و خیبر خرم آباد همراه بود تا اختلاف امتیازی آنها تکلیف لیگ را کاملا مشخص نکند اما برد این هفته برابر خوشه طلایی بار دیگر آنها را صدرنشین مطلق لیگ لقب داده است. 

 

 

1677433

 

 

در طول شش فصل اخیر فوتبال ایران در لیگ دسته اول، تنها مس رفسنجان (67 امتیاز) و پیکان (70 امتیاز) بوده‎اند که تکلیف لیگ و صعود را با اختلاف امتیازی بالا به سود خود خاتمه داده‌اند. پیکان البته در لیگ 20 تیمی این امتیاز را از آن خود کرده و مس رفسنجان نیز دو فصل قبل و در شرایطی به لیگ برتر صعود کرده که این مجوز را 3 هفته مانده به پایان فصل نصیب خود کرده بود. 

 

ملوان اکنون تا پایان نیم فصل باید برابر سایپا، شمس آذر، استقلال ملاثانی، ماشین سازی، شاهین بوشهر و ویستاتوربین تهران قرار گیرد. حریفانی که در منطقه پایین جدول حاضر هستند و این شانس را به ملوان خواهند داد تا اختلاف امتیازی‌اش را طبق احتمالات با رقبای صعود افزایش دهد. 18 امتیاز باقیمانده تا نیم فصل و در صورتی که شاگردان مازیار زارع نیمی از آن را هم از آن خود کنند، باز قادر خواهند بود با تکرار این روند، مدعی اصلی صعود به لیگ برتر لقب گیرند و به عصر یخ‌بندان انزلی خاتمه دهند. آیا اینبار رویای صعود با زارع و نوری شکل واقعیت به خود خواهد گرفت؟

دیدگاه‌ها