کد خبر : 1802241 | 14 دی 1400 ساعت 12:19 | 58.9K بازدید | 51 دیدگاه

تا 12/1 مجوز دارند و ممکن است تمدید هم بشود

حرف آخر سازمان لیگ درباره یزدانی و مرادمند

فریبرز محمودزاده معتقد است که سیاوش یزدانی و حسین مرادمند با کسب مجوز از حوزه نظام وظیفه، تا اول اسفند مجوز بازی با پیراهن استقلال را دارند.

حرف آخر سازمان لیگ درباره یزدانی و مرادمند

به گزارش "ورزش سه"، بحث شکایت تیم های لیگ برتری از همدیگر حسابی داغ شده است. پس از شکایت سه باشگاه استقلال، سپاهان و پیکان از گل گهر بابت حضور اریک بایناما بوکوم و سه بر صفر شدن نتایج تیم سیرجانی مقابل سه تیم ذکر شده، حالا باشگاه فولاد نیز نسبت به حضور سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع استقلال معترض بوده و این تیم اعتقاد دارد که دو بازیکن یاد شده مشمول خدمت سربازی هستند و حضور آنها در تیم های غیرنظامی مجاز نیست.

 

در این میان بحث شکایت از حسین ساکی بازیکن صنعت نفت و مسئله مدارک هویتی او نیز به بهانه ای برای چند تیم دیگر لیگ برتری تبدیل شده و آنها نیز خواستار تغییر نتایج دیدارهایشان برابر نماینده آبادان هستند. به همین دلیل شب گذشته فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات در گفتگویی تصویری با برنامه فوتبال برتر، پاسخگوی سوالات مختلف بود.

 

* 13 صفحه ضمیمه جذب بازیکن سرباز داریم 
آیین نامه نقل و انتقالات در 23 صفحه روی نحوه انتقال بازیکنان و رجیستر کردن آنها تأکید می کند و در 13 صفحه بعدی که جزو ضمایم نقل و انتقالات است، در ضمیمه 4 آن در مورد بحث بازیکنان سرباز، تیم های نظامی و نحوه انعقاد قرارداد باشگاه ها با اینگونه بازیکنان قوانین لازم آمده است. این قوانین ضمیمه نقل و انتقالات در محاکم بین المللی تأیید شده نیست و جزو قوانین داخلی کشور ماست.

 

* باشگاه فولاد منتظر استعلام یزدانی و مرادمند نباشد
صحبت هایی که در رسانه ها مطرح است با صحبت های وکیل فولاد ابهام آمیز است. ایشان عرض کردند از استقلال شکایتی طرح نکرده و تنها مکاتبه کرده اند. ما که نمی توانیم پاسخ یک باشگاه را در مورد استعلام یک باشگاه دیگر بدهیم. این جمله خیلی جالب بود و من به باشگاه فولاد می گویم شما اصلا منتظر پاسخ سازمان لیگ نباشید. ما نمی توانیم اسناد یک باشگاه را استعلام کنیم. شما هر صحبتی در بخش بدنه حقوقی باشگاه دارید، باید با ارکان قضایی طی کنید چون آنها هستند که می توانند اسناد را از ما بخواهند. پس باشگاه فولاد منتظر پاسخی از سوی ما نباشند. اگر شکایتی انجام شود، ارکان قضایی می تواند از ما مستندات بخواهد نه اینکه یک باشگاهی درخواست بررسی اسناد را کند که آیا ادعایشان درست است یا خیر و بعد به دنبال شکایت برود.

 

* بازیکن تا یک روز قبل اعزام مجوز بازی دارد
در مورد بحث تخصصی سربازی و در ماده یک ضمیمه 4، روی کارت پایان خدمت، گواهی تحصیلی و برگه اعزام تأکید می کند. یک فصل و نیم دیگر حتی برگه اعزام به خدمت یک بازیکن که غیبت داشته باشد هم اجازه بازی دارد. چون تا لحظه اعزام بازیکن مجاز است بازی کند چون سرباز نشده است. حوزه نظام وظیفه به عنوان منشأ صدور این گواهی برای ما ملاک عمل است. 

 

* یزدانی و مرادمند تا اول اسفند مجوز بازی دارند
مگر سازمان لیگ باید دنبال کارهای سربازی برود و آن را تأیید کند؟ هر نهادی منشأ صدور یک موضوعی است. در خصوص سیستم خدمت سربازی، ملاک ما حوزه نظام وظیفه و پلیس +10 است که این مجوزها را صادر می کند. در خصوص سیاوش یزدانی و حسین مرادمند نیز صراحتا اعلام می کنیم که سازمان لیگ برای برگ اعزام آنها مستندات دارد و براساس آنها کارت بازی را صادر کرده است که تا یک روز قبل از تاریخ اعزام اعتبار دارد و تاریخ اعزام دو بازیکن استقلال نیز اول اسفند 140 است.

 

1679759

 

* نظام وظیفه می تواند تاریخ اعزام دو بازیکن استقلال را تمدید کند
برگ اعزام به خدمت مانند گواهی تحصیلی یکی از مجوزهاست که پلیس + 10 آن را تأیید می کند و مانند کارت پایان خدمت است. بازیکن تا لحظه اعزام مجوز بازی دارد و حتی روی کارت بازی نیز تأکید ددلاین می گذاریم که آن بازیکن تا این تاریخ مجوز بازی دارد و برای سیاوش یزدانی و حسین مرادمند 30 بهمن 1400 آخرین روز مجوز آنهاست مگر اینکه تاریخ اعزام آنها توسط منشأ صدور گواهی حوزه نظام وظیفه تمدید شود.

 

* ما براساس نظر نظام وظیفه کارت بازی صادر می کنیم
ما در سازمان لیگ براساس بخش نامه ها و آیین نامه ها عمل می کنیم. نکته اصلی که باید روی آن تأکید کنیم این است که منشأ صدور یک مجوز در حوزه سربازی نه سازمان لیگ است، نه فدراسیون و نه باشگاه بلکه حوزه نظام وظیفه منشأ صدور است و ما براساس آن بازیکن را رجیستر کرده و کارت بازی او را صادر می کنیم.

 

* نمی توانیم مستندات استقلال را به فولاد بدهیم
در مکاتبه باشگاه فولاد با سازمان لیگ، آنها نوعی اطلاع از روند مستندات را از ما خواسته اند. من بر مبانی حقوقی پاسخ می دهم، ما نمی توانیم مستندات و اطلاعات یک باشگاه را در اختیار باشگاه دیگری قرار دهیم و باشگاه فولاد باید لایحه دفاعیه را ارسال کند.

 

* نظام وظیفه مجوز بازی دو بازیکن استقلال را صادر کرده
باید تأکید کنم که حوزه نظام وظیفه قانون 28 سال برای بازیکنان لیگ برتر و قانون 30 سال را برای بازیکنان ملی پوش اعمال کرد. الان چه نهادی مجوز بازی (مرادمند و یزدانی) را تا تاریخ اول اسفند صادر کرد؟ همان حوزه نظام وظیفه. پس ما دخالتی در جزئیات آنها نداریم چون حوزه نظام وظیفه زیر نظر فدراسیون یا سازمان لیگ نیست. پس ما منشأ صدور را حوزه نظام وظیفه می دانیم و آنها مجوز (دو بازیکن استقلال) تا تاریخ اول اسفند را به ما داده اند و این یک مسئله کاملا مشخص است و کار سازمان لیگ درست بوده و مستندات با لایحه دفاعیه ای که فولاد ارائه کند، به نهادهای قضایی ارسال می شود.

 

1679760

 

* ما مسئول بررسی مدارک حسین ساکی نیستیم
ما در سازمان لیگ پلیس نیستیم که به جزئیات شناسنامه ای یا تحصیلی یک فرد در مقطع ابتدایی ورود کنیم چون در حیطه اختیارات ما نیست. اما مدارک حسین ساکی چه فرقی با فصول قبلش دارد؟ همان مستنداتی که قبلا ارائه کرده بود را امسال نیز ارائه کرده است و مشغول بازی است.

 

* سه بر صفر شدن نتایج مزه کرده است
از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال خواهش می کنم فکر عاجلی برای هارمونی سازمان لیگ کنند. من یاد جام رمضان افتادم. البته هر باشگاهی در مکاتبات و درخواست هایش آزاد است اما انگار این سه بر صفر شدن نتایج مزه کرده است. هر باشگاهی منتظر است شکایت است. چه نهادی این بازیکنان را رجیستر کرده است؟ سازمان لیگ این کار را براساس مستندات سالهای قبل و حال و مستندات نهادهای ذی ربط این کار را کرده است. باید جلوی این کار به شدت گرفته شود. 

 

* با این شکایات، لیگ را زیر سوال می برند
بازیکن غیرمجاز تعریف دارد و بازیکنی است که از منشأ صدور صادر نشده باشد. علی رغم احترامی که برای باشگاه ها قائلیم، بپذیریم که اکنون یک خلا قانونی وجود دارد و لیگ را زیر سوال می برند. تعریف بازیکن غیرمجاز باید در ارکان حقوقی مشخص شود. این سه بر هیچ شدن ها در خارج از زمین مزه داده و همه دنبال آن هستند و این نمی تواند روند حقوقی درستی باشد.

دیدگاه‌ها